Jump to content

Recommended Posts

• Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Posted

Hvem har du fått lenken fra? Er det «kjøper» ville jeg per def vært skeptisk. URL ser dodgy ut. Helthjem bruker helthjem.no til hjemmesider. Neppe legit dette.  

Posted

Trodde ikke det var mulig for kjøper å bestille frakt selv? Det er jo uansett mye ting som må fylles ut som gjerne bare selger vet (selgers telefonnummer, henteadresse, pakkemål, vekt).

Kreativt svindelforsøk. Jeg kunne nok gått på hadde det ikke vært for at jeg er vant med å sende med helthjem, men det er mange ting som skurrer her. "Bekrefte" at man skal motta en betaling er vel det største røde flagget (det kommer jo vanligvis automatisk inn på kort/konto uten at man trenger foreta seg noe, at ting må "bekreftes med bankid" er jo typisk for bankid-svindler). Nettadressen er også veldig suspekt, type https://kjentmerkenavn.obskurside.neidetteerikkesvindel.loveraltså/safesecure.cash

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene