Gå til innhold

Har blitt for tjukk. Trenger ny og fresh bekledning.


Anbefalte innlegg

Det siste jeg gjorde før jeg la sykkelen på hylla for noen år siden var å kjøpe inn Rapha-bekledning for nesten 30 000 kr. I dag gikk jeg fornøyd opp på loftet og fant frem bagen med alt det eksklusive tøyet, og oppdager raskt at jeg har blitt rundere i alle mulige kanter og vinkler.

Med andre ord må nytt tøy bestilles, og Rapha er klart på listen. Dessverre er de utsolgt for en del av det jeg ser etter, så jeg tar gjerne i mot tips om andre leverandører av utstyr som er verdt å teste. Høy og tynn, så fint om det er bekledning med god lenge på armer og.

Rettelse: fortsatt ganske tynn, selv om jeg jobber meg mot sumo karrieren.

Endret av torbjornhb
  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • torbjornhb endret tittelen til Har blitt for tjukk. Trenger ny og fresh bekledning.

Er par favoritter. Håper flere bidrar til oppdagelsesreise!

 

https://www.victorychimp.cc/

Relativt liten sjappe i Irland. God service. Ikke like kjapp levering som Rapha. Har kjøpt bib og kort trøye av helt nydelig kvalitet. Minst like bra som Rapha.
Vintergenser og regnjakke var ok+. Er 190/84 ish, XL i trøye og L i bib passer perfekt.

https://theheavypedal.com/

USA. Her finner du mye veldig synlig, men også mer klassiske design. Super service. Samme sak her - L i bib, XL i topper. 

Begge ligger på prisnivå Rapha Core eller litt under, men produktene mener jeg er hakket over core på alle måter.

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg to trøyer og vindvest fra Pas Normal på salg her i sommer og de er jeg veldig fornøyd med. Mechanism-serien passer meg bra og vindvesten er den beste jeg har prøvd etter å nesten gitt opp å finne en som ikke blafrer. Er atletisk bygd så ikke helt typisk sykkelkropp kanskje. Ellers har jeg vært fornøyd med Le Col, Castelli, Assos og til dels Rapha. Sistnevnte ikke helt min passform så armene i Large ble som regel for lange. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg stæsjet billig. Fortrinnsvis til noen på forumet som du ikke kjenner. Jeg kunne selvsagt kommet med konkrete forslag her, men dette finner du heeelt sikkert ut av på egenhånd...

  • Thanks 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (1 time siden):

Jeg tror det blir vanskelig ☺️

Hilsen 59kg og 188cm høy...

Da er nok det en dårlig løsning 🙂 

Tenkte at du hadde litt andre mål utfra første innlegget. 74 kg og 190 cm her, du "slår" meg ned i støvlene. I forhold til lengre turer/bikepacking etc. er det ikke nødvendigvis så gunstig med så lav BMI, men det har du sikkert merket.

Jeg kan trene/ete meg opp til noe over 80 kg, men skal ikke mer enn noen langturer på sykkel eller i fjellet før det er borte. Greit når en sykler mye bakker 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johs78 skrev (2 timer siden):

Da er nok det en dårlig løsning 🙂 

Tenkte at du hadde litt andre mål utfra første innlegget. 74 kg og 190 cm her, du "slår" meg ned i støvlene. I forhold til lengre turer/bikepacking etc. er det ikke nødvendigvis så gunstig med så lav BMI, men det har du sikkert merket.

Jeg kan trene/ete meg opp til noe over 80 kg, men skal ikke mer enn noen langturer på sykkel eller i fjellet før det er borte. Greit når en sykler mye bakker 🙂

Ja, det var litt fleipete skrevet, selv om det er sannhet i det. Dog har det vært sunt å gå fra 55 kg til 59 kg...

Så har jeg nok generelt større sans for mer komfort når jeg ikke sitter på sykkelen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...