Gå til innhold

Langrennsko med skikkelig støtte?


Anbefalte innlegg

Har noen combi skate/classic fra alpina som er omtrent like vridningsstive som tøfler. Ankelstøtten er kun av kosmetisk type. 

Jeg har vært og sett litt, men så langt har jeg bare funnet lave klassisksko. Kombiene jeg har sett er for myke.

Noen som kan anbefale noen (vridnigs)stive kombisko eller klassisksko med god ankelstøtte til NNN. 

Jo stivere og tightere jo bedre. 

 

I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et par Alpina-sko med enkel plaststøtte, gir ikke så mye stabilitet. Hadde en gang i tiden et par kombisko fra Salomon og de var mer stabile. Har en plan om å få testet noen sko fra Salomon igjen. 

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (1 minutt siden):

Jeg har også et par Alpina-sko med enkel plaststøtte, gir ikke så mye stabilitet. Hadde en gang i tiden et par kombisko fra Salomon og de var mer stabile. Har en plan om å få testet noen sko fra Salomon igjen. 

En ting er jo ankelstøtten. Sålen vrir seg når og skia blir liggende flatt når man skal ta et skøytetak eller svinge. Det er som mine gamle Alfa fra 70 tallet. 

Kom også fra Salomon combi. De satt som et skudd og var en helt annen sko. Tror det er så enkelt at jeg ikke har fulgt med i timen og trodd combi var combi. Det står Sport og ikke Race på mine så burde sikkert ringt en bjelle den gangen. De har funket på mellow løyper og vært varme, men nå er jeg tilbake i Nordmarka og må ha kontroll nedover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulf martin skrev (1 time siden):

En ting er jo ankelstøtten. Sålen vrir seg når og skia blir liggende flatt når man skal ta et skøytetak eller svinge. Det er som mine gamle Alfa fra 70 tallet. 

Kom også fra Salomon combi. De satt som et skudd og var en helt annen sko. Tror det er så enkelt at jeg ikke har fulgt med i timen og trodd combi var combi. Det står Sport og ikke Race på mine så burde sikkert ringt en bjelle den gangen. De har funket på mellow løyper og vært varme, men nå er jeg tilbake i Nordmarka og må ha kontroll nedover. 

Husk at en combisko i stor grad er en klassisksko med ankelstøtte - dvs myk såle og ikke stiv som en skøytesko.

Endret av Maggan
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggan skrev (1 time siden):

Husk at en combisko i stor grad er en klassisksko med ankelstøtte - dvs myk såle og ikke stiv som en skøytesko.

Blir overrasket hvis ikke de to tipsene over ikke er bortimot pinnestive under fot 

At de er mykere i den veritikale fleksen enn rene skatesko vil de jo måtte være. 

Solid ankelstøtte i kombo med god støtte i hælen i tillegg vil gi en helt annen kontakt med skiene. Har som sagt hatt noen Salomon combi en gang for lenge siden og de var superpresise iforhold til de alpina jeg har nå. 

Det er litt som sykkelsko 

Der vil jeg helst ha karbon rundt kleatfestet og pinnestivt der men litt fleks bakover 

På landevei tar jeg helst fullkarbon

 

 

Endret av ulf martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...