Gå til innhold

Erfaring med Tender sport marine?


Morten Aldal

Anbefalte innlegg

Morten Aldal skrev (1 time siden):

Hei, 

Vurderer å investere i en Specialized Aethos fra Tender sport Marine. 

Noen som vil dele erfaringer med denne forhandleren? 

Gjengen nede i Sandefjord eller deromkring? Kjøpte isf. en Paralane der en gang i tiden. Trivelige og service minded. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (10 timer siden):

Aldri hørt noe negativt om dem, men pussig at en såpass stor aktør som kjøper og selger dyre kapitalvarer er registrert som et enkeltpersonforetak. 

Da er man glad i fart og spenning ass 😄

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

runermm skrev (10 timer siden):

Aldri hørt noe negativt om dem, men pussig at en såpass stor aktør som kjøper og selger dyre kapitalvarer er registrert som et enkeltpersonforetak. 

Jeg også reagerte på dette. Ikke noe regnskap heller. Slår det ikke inn en regnskapsplikt ved en viss omsetning, uavhengig av selskapsform? Eller er det regnskapsplikt, men ikke publiseringsplikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggan skrev (1 time siden):

Jeg også reagerte på dette. Ikke noe regnskap heller. Slår det ikke inn en regnskapsplikt ved en viss omsetning, uavhengig av selskapsform? Eller er det regnskapsplikt, men ikke publiseringsplikt?

De har regnskap, men for enkeltmannsforetak er ikke dette offentlig tilgjengelig. Om du er veldig nysgjerrig så kan du sjekke ligningen/skatten til innehaver, men da må du kanskje ha personnummeret. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to som har kjøpt sykkel der uten problemer, de har fått god service og har vært fornøyd. 
 

Jeg har forsøkt to ganger (med noen års mellomrom) å kontakte de og bedt om tilbud på spesifikke sykler, men aldri fått svar.
Har oppgitt fullt navn, adresse og kontaktinfo ved begge anledninger. 
 

Hadde ikke vært bekymret for å kjøpe sykkel der, men jeg tror ikke de vil selge til meg.

Aethos er et godt valg 👍🏼 Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige sykkel var en Focus fra Tender/Prosykler og jeg har bare gode erfaringer med de, fikk til og med direktenummer til sjefen sjøl for assistanse ved montering av sykkelen 🙂Kjenner også andre som har handlet der og vært fornøyde, så tror ikke du finner noe negativt med dem noensteds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet en Cervelo Aspero der for noen år siden. Han var grei og holdt av sykkel så jeg fikk tenke litt før jeg bestemte meg, tross armer og bein hvor alle skulle ha sykkel i Covid tiden. Kranklageret gikk føyka veldig fort på den og det fikset de gratis. Bygget også om sykkelen til Di2 senere og spurte om å få kjøpe noen andre propper til rammen for kabelgjennomføring, med de sendte han bare gratis i posten. Så jeg har et veldig godt og seriøst inntrykk av de, selv om jeg ikke akkurat har hatt noen store saker med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger. Da er det bare å vente i spenning på ny sykkel. For de som er nysgjerrige er det snakk om en Aethos Expert (pine green) oppgradert til PRO nivå, med Alpinist CL II og S-Works Short and shallow styre (alpinist styre er desverre ikke tilgjengelig). AETHOS-EXPERT-PNGRN-WHT_HERO1.jpeg.1d9ad7e0f777421b9ac5b84a33e67786.jpeg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, gjetter på at du kommer til å bli fornøyd! Du kan evt kjøpe cockpiten et annet sted, Aethos er jo fin å skru på 🙂 Personlig synes jeg den er mer stilren med SL stem og Short & Shallow bar.

https://sykkelbutikken.no/styre/4416-9505-specialized-roval-rapide-cockpit-landeveisstyre.html#/819-storrelse-100_x_420_mm

https://www.all4cycling.com/en/products/roval-alpinist-cockpit-420-mm-nero?variant=37994721509558

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...