Gå til innhold

Out front computer mount på stembolter


Anbefalte innlegg

 

Får snart levert sykkel med Specialized stem og styre. Det er sannsynligvis Specialized Pro SL stem. Finnes det et utvalg av elegante fester som kan monteres på et slikt stem? 

 

Ser Specialized har et eget, men er ikke helt sikker på om det kan brukes på Pro SL stem: https://www.foss-sport.no/specialized/174545/specialized-accessory-mount-kit-comp-w-bryton-cat-eye-gopro-joul-etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SigmundS skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde denne på min TCR 21, men når jeg kjørte utfor på ruglete asfalt så datt den ned selv om jeg festet den så hardt jeg mente var forsvarlig og litt til. Jeg ville styrt unna fester hvor du kan justere vinkelen med et ledd på. Mulig bare jeg hadde et mandagsprodukt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som Specialized har en egen patent for montering foran på stem (som et alternativ til feste i stembolter). Men virker vanskelig å finne computer mount som passer der...muligens K-edge future, men ser ut som det må bestilles fra utland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver Specialized-forhandler kan bestille den mounten du linker til fra Foss.

Tipper Specialized Pro SL stem er tilsvarende som S-Works SL stem, og det har ikke den frontplata som er tilpasset Specialized-mounten.

Man får dog tak i prontplate løst: https://www.foss-sport.no/specialized/168729/specialized-msc-stem-d11-road--face-plate

Usikker på om den frontplata passer SL stem.

Alternativet, og det enkleste er å feste i stembolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hrukin skrev (9 timer siden):

Jeg hadde denne på min TCR 21, men når jeg kjørte utfor på ruglete asfalt så datt den ned selv om jeg festet den så hardt jeg mente var forsvarlig og litt til. Jeg ville styrt unna fester hvor du kan justere vinkelen med et ledd på. Mulig bare jeg hadde et mandagsprodukt 

Evt en bitteliten dæsj med lynlim i leddet, hvis det begynner å slenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns HideMyBell har for dårlig kvalitet i plasten og mangelen på reservedeler trekker ned for meg. Har knekt et par sånne vanlig 31.8mm fester, uten at jeg fant mulighet for rep, og det er ganske irriterende.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (24 minutter siden):

Jeg syns HideMyBell har for dårlig kvalitet i plasten og mangelen på reservedeler trekker ned for meg. Har knekt et par sånne vanlig 31.8mm fester, uten at jeg fant mulighet for rep, og det er ganske irriterende.

Søren. Jeg hadde sett for meg at det var en god løsning for å holde styret på landeveissykkelen mest mulig ryddig. Jeg bor i byen og må sykle i 10 min for å komme meg vekk fra folk. Da er ringeklokke helt topp. Jeg må kanskje bare akseptere at ringeklokka hører til på styret.

Trondheim
I was just riding along...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (11 minutter siden):

Søren. Jeg hadde sett for meg at det var en god løsning for å holde styret på landeveissykkelen mest mulig ryddig. Jeg bor i byen og må sykle i 10 min for å komme meg vekk fra folk. Da er ringeklokke helt topp. Jeg må kanskje bare akseptere at ringeklokka hører til på styret.

Riktignok er jeg en rufsete og skjeggete grussyklist som ikke ville kjent igjen sykkel-stil om den brøt vikeplikten og meiet meg ned, men kan jeg få anbefale denne?

https://www.canyon.com/no-no/sykkeltilbehor/tilbehor/bike-accessories/ringeklokker/canyon-road-cycling-bell/10005999.html

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (16 minutter siden):

Søren. Jeg hadde sett for meg at det var en god løsning for å holde styret på landeveissykkelen mest mulig ryddig. Jeg bor i byen og må sykle i 10 min for å komme meg vekk fra folk. Da er ringeklokke helt topp. Jeg må kanskje bare akseptere at ringeklokka hører til på styret.

Det kan hende det har blitt bedre altså, det er en del år siden jeg kjøpte inn en liten ladning av disse, og jeg har vel fortsatt en som lever på grævelen. Har dog innsett at ringeklokker er forbruksvare i vår husholdning. Jeg hadde en fin-fin Luxe Oi på hardtailen, men den ble ødelagt og lot seg heller ikke reparere. Samme på ungenes sykler, noen helt ok ringeklokker som fjæra ble herja i stykker i løpet av en sommer. Right to repair kan ikke komme raskt nok!

Og siden du signerer med "I was just riding along" så tenker jeg du har overlappende bruksmønster som meg 😄

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB. skrev (22 minutter siden):

Søren. Jeg hadde sett for meg at det var en god løsning for å holde styret på landeveissykkelen mest mulig ryddig. Jeg bor i byen og må sykle i 10 min for å komme meg vekk fra folk. Da er ringeklokke helt topp. Jeg må kanskje bare akseptere at ringeklokka hører til på styret.

Du vil ha denne: https://www.canyon.com/no-no/sykkeltilbehor/tilbehor/bike-accessories/ringeklokker/canyon-road-cycling-bell/10005999.html

Settes på bar-end på styret, syns omtrent ikke og er veldig praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Valgte å kjøpe Specialized sin face plate til accessory mount. Støter på litt problemer med å installere den. Med original face plate til s works sl stem er det greit å stramme rundt styret. Med accessory mount face plate må jeg stramme ganske mye, og styret er fremdeles bevegelig. Noen som har erfaring og råd? All info tilsier at det skal passe overens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

OG-Evkin på aliexpress har et som har slissede hull for boltene og skal være noenlunde universelt. Tror du får med ekstra lange titanbolter på kjøpet.

Finner ellers sikkert mange lignende varianter på ali.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...