OleF Posted February 27, 2024 Posted February 27, 2024 (edited) Noen som har erfaring med ultralydvasker? Holder det med en fra biltema til 650,- eller må en opp ett par hakk. Tenker spesielt på rens av kjede og kasetter. Edited February 27, 2024 by OleF Quote
Ole Posted February 27, 2024 Posted February 27, 2024 Quote Kan ikke tenke meg det er stor forskjell på selve renseevnen, det går nok heller i mekanisk kvalitet og størrelse. Den må være ganske stor for å få plass til MTB-kassetter, jeg kjøpte en 10L fra Vevor. Jeg kjører sous-vide-metoden, putter delene i en ziplock-pose sammen med vann og rensemiddel, og senker denne ned vannet i ultralydvaskeren, da slipper jeg masse griseri i maskinen. Viktig å skrubbe vekk det groveste av dritt fra delene før de går i vaskeren. Beholderen på den fra Biltema har dimensjonene 17 x 10 x 5 cm, funker vel akkurat til landeveiskassetter men ikke MTB. 1 Quote
olve Posted February 27, 2024 Posted February 27, 2024 Det har vært litt diskusjon rundt ulike ultralydvaskere i Den store (varm)voks-tråden!, inkl. ultralydvaskere fra Biltema. Du kan lese gjennom den for å se hva folk synes. 1 Quote
Sveinung1 Posted February 27, 2024 Posted February 27, 2024 Jeg har den fra Biltema, og den gjør jo forsåvidt jobben med å løsne noe drit. Men ikke forvent å ta ting gull rent opp av beholderen. Quote
baronKanon Posted February 27, 2024 Posted February 27, 2024 Det er forskjell på både effekt og frekvens mellom maskiner. Frekvens går vel på type materiale og væske, mens effekt går vel på - effekt?! @Olehvilken type poser bruker du? Tenkte å gjøre tilsvarende med varmvoksing av kjeder for å få rista ut all luft. Quote
OleF Posted February 27, 2024 Author Posted February 27, 2024 Hvis det ikke blir no særlig renere en med wd40 og varmt salo såpevann så er det kansje ikke vert investeringen? Quote
baronKanon Posted February 27, 2024 Posted February 27, 2024 Just now, OleF said: Hvis det ikke blir no særlig renere en med wd40 og varmt salo såpevann så er det kansje ikke vert investeringen? Det blir det 1 Quote
jaknudsen Posted March 11, 2024 Posted March 11, 2024 Er 1050,- for denne seksliteren en ok pris? Går kanskje en 50-kassett oppi? https://a.aliexpress.com/_ExIQz9R Quote
Recommended Posts