Jump to content

Ultralydvasker

Recommended Posts

Posted (edited)

Noen som har erfaring med ultralydvasker? Holder det med en fra biltema til 650,- eller må en opp ett par hakk. Tenker spesielt på rens av kjede og kasetter.

Edited by OleF
Posted

Kan ikke tenke meg det er stor forskjell på selve renseevnen, det går nok heller i mekanisk kvalitet og størrelse. Den må være ganske stor for å få plass til MTB-kassetter, jeg kjøpte en 10L fra Vevor. Jeg kjører sous-vide-metoden, putter delene i en ziplock-pose sammen med vann og rensemiddel, og senker denne ned vannet i ultralydvaskeren, da slipper jeg masse griseri i maskinen. Viktig å skrubbe vekk det groveste av dritt fra delene før de går i vaskeren.

Beholderen på den fra Biltema har dimensjonene 17 x 10 x 5 cm, funker vel akkurat til landeveiskassetter men ikke MTB.

• Like 1
Posted

Det er forskjell på både effekt og frekvens mellom maskiner. Frekvens går vel på type materiale og væske, mens effekt går vel på - effekt?! 

@Olehvilken type poser bruker du? Tenkte å gjøre tilsvarende med varmvoksing av kjeder for å få rista ut all luft. 

• 2 weeks later...