Gå til innhold

Zipscreens, anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Husstanden trenger utvendig zipscreens. Har skjøvet dette foran meg alt for lenge egentlig, men bør vel bare bite tenna sammen og få det på plass.

Noen som har tips/anbefalinger på østlandet? Jeg er nevenyttig nok til å ta en god del monteringsjobb utenom elektrikerarbeidet på egenhånd, men de fleste har vel dette som en del av sine tilbud uansett. 

Det begynner å bli noen år siden jeg hadde noen selskaper inne for å vurdere det sist, og da var prisene helt bananas, siden det i realiteten er 2-3 store som eier alle de mindre selskapene.

 

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med Atle Brenden om screens fra Hella. Ikke de rimeligste men jælma bra Østerrisk kvalitet. 
Brenden er Hella forhandler og har jobba med merket i en årrekke, og de er jævlig gode på solskjerming.

http://brendensolskjerming.no/produkter/screen/hella-2/hella-vb-serien

  • Like 1
  • Thanks 1

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (16 timer siden):

Og så stod det Hella på alle rallybiler i gamle dager.....
ørn-ørn

image.png.4f9374c066851f68c13fd7446fc36704.png

Der har du grunnen til at jeg sa opp jobben min i Hella, alle trodde jeg solgte lykter og pærer. De ble jækla skuffa når det ble mørkt i stedet for lyst. 🙈

  • Haha 3

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuser på det samme selv, men kvier meg litt pga. framføring av strøm. Har sett noen mindre pene eksempler på strømkabel gjennom vinduskarm og hvite kabler på fasaden på tvers av retningen til kledningen. Finnes det noen batteribaserte løsninger, der man enkelt kan skifte batteri gjennom et åpent vindu?

Endret av tron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tron skrev (2 minutter siden):

Snuser på det samme selv, men kvier meg litt pga. framføring av strøm. Har sett noen mindre pene eksempler på strømkabel gjennom vinduskarm og hvite kabler på fasaden på tvers av retningen til kledningen. Finnes det noen batteribaserte løsninger, der man enkelt kan skifte batteri gjennom et åpent vindu?

Kanskje en blanding av amatører som monterer og kunder som kvier seg for å bruke penger på å legge opp strøm til solskjermingen? 

Skal man først investere i screens, eller solskjerming generelt, og legge litt penger i det så vil jeg anbefale strømdrevet med automatikk, gjerne tilkoblet en vindmåler som sørger for at skjermingen tas inn når vinden tar seg opp. 
Og at man bruker noen som vet hva de driver med og ikke bare hiver noe opp på fasaden din. 

Ser det finnes batteridrevne screens med solceller. https://www.myscreens.no/produkter/utvendige-screens/zipscreen-100i-solcellemotor/ 
Sikkert flere som kan levere dette, jeg tror jeg ville valgt å ha solskjermingen koblet til fast strøm. 

NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene har neppe blitt mindre bananas for en duk med et par skinner og en motor.

Greit fornøyd med løsningen fra Norsol her, og ville nok valgt å ha det på strøm hvis det lar seg gjøre å framføre strøm der du skal ha dem. Har så langt droppa automatikken, synes liksom det er greit å ikke la dem gå ned hvis det regner eller er litt ruskevær, innbiller meg bare levetiden påvirkes litt av antall ganger man kjører dem inn våte, eller pusher på glidelåsene når det er frost. Men har man enormt med vindusflater er det nok greit å se på automatisering for å unngå badstu.

Angående batteri, har motordrevne plissegardiner med batteri innvendig på stua, og har alt hatt en irritasjonsepisode der strømmen var borte og jeg måtte løfte opp gardina for å fiske ut batteriboksen for lading 🙂 Skuffende dårlig monitorering av strømnivået selv om Luxaflex visstnok skal være Chris King i solskjerming. Men kan jo selvsagt tenkes det er bedre funksjon på de som linkes over her. Når jeg bor i blokk er det hvertfall også et argument for å ha ting på fast strøm, så man slipper å jobbe utav vinduer høyt oppe i etasjene.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi undersøkte litt for lenge siden, hadde noen befaringer, samt at vi trålet Solskjerming-as etter produkter.

Endte med fasadeprodukter på 2 små vinduer i overetasje fordi de kunne monteres innenfra (zip-screen med snor) og skrinlegging av hovedetasje pga. totalkostnad. Gammel markise får avgå med naturlig død.

Selv om produktene i seg selv er dyre, mener jeg det kosta ganske mye for stilas og montering også. Naturlig nok. Fikk egentlig bedre inntrykk av lady enn fasadeprodukter, men lady hadde ikke zip-screen som kunne monteres innenfra da. Blir nok også litt trynefaktor, men lady var prisdyktige uten alt det rabattrælet (default 30-40%?)

Ser ikke for meg at det er lett, men er du nevenyttig og har tid kan det nok være penger å spare på å ta det selv, hvis du finner det du trenger.

Endret av Soeder
Skriveleifer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...