Gå til innhold

Garmin viser feil høydemeter


Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg sykler en tur nedover Europa akkurat nå med en kompis. Vi skal til Belgia for å delta på Tcr. Han har wahoo, jeg har Garmin Explore 2. På samme rute får jeg over dobbelt så mange høydemeter som han. Prøvde i dag å bruke tlf til tracking of det stemmer bedre. Men på Tcr må jeg spare strøm og skal kun bruke Garmin'en. Synd at høydemetrene stemmer så dårlig. Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nå vet ikke jeg hvordan det er i Belgia akkurat nå, men i I fuktig væ har Garmins dingser hatt en tendens til å få blokkert hullene som slipper lut inn til barometeret. Det var før i alle fall, fire små hull under. Sjekk om de er tette av gammel svette, møkk eller noe annet ekkelt.

 

Lykke til i TCR

LarsB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen Garmin-triks, men som LarsB skriver er de kjent for å ikke takle dårlig vær. Har sykla mange UB i regn/tåke hvor høydemåleren har vært helt på bærtur.

Det du kan gjøre etter at sporet er lastet opp til Strava er å be om Correct elevation. Da blir det cirka riktig automagisk.

God TCR-tur!

IMG_0211.jpeg

Endret av runermm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (8 minutter siden):

Nå vet ikke jeg hvordan det er i Belgia akkurat nå, men i I fuktig væ har Garmins dingser hatt en tendens til å få blokkert hullene som slipper lut inn til barometeret. Det var før i alle fall, fire små hull under. Sjekk om de er tette av gammel svette, møkk eller noe annet ekkelt.

 

Lykke til i TCR

LarsB

Det kan det godt være. Flere flyulykker har skjedd fordi slike hull, såkalte pitotrør har blitt tettet til under vedlikehold og deretter ikke fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Flyer skrev (På 18.7.2023 den 20.57):

Heisann,

Jeg sykler en tur nedover Europa akkurat nå med en kompis. Vi skal til Belgia for å delta på Tcr. Han har wahoo, jeg har Garmin Explore 2. På samme rute får jeg over dobbelt så mange høydemeter som han. Prøvde i dag å bruke tlf til tracking of det stemmer bedre. Men på Tcr må jeg spare strøm og skal kun bruke Garmin'en. Synd at høydemetrene stemmer så dårlig. Er det noe jeg kan gjøre?

Hvis den viser over dobbelt så mye som du faktisk har syklet så er det enten noe galt med firmware eller hardware på enheten din.

Er denne helt ny? Har du oppdatert firmware?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...