Gå til innhold

Oslo 🇳🇴 Classic | League


Anbefalte innlegg

Hei igjen,

Jeg skrev tidligere en post om lanseringen av HurryUp her på forumet, der jeg har vært med å utvikle konsept og løsning. Om denne posten ikke er innenfor, så er det bare å slette den eller be meg fjerne den ☺️

Men ville nevne at vi nå også har opprettet ligaen «Oslo 🇳🇴 Classic» hvor man sykler 6 kjente segmenter, «Gressbanen - Tryvann», «Grefsenkollen», «Grefsenkollen (short)», «Brekke - Skar», «Kongsveien» og «Bogstad - Sørkedalen». 
 

Sykle segmentene, samle poeng som baserer seg på dine segment-tider, og klatre oppover sammenlagt tabellen. Ligaen varer gjennom hele 2024, for de som er interessert i litt vennskapelig kniving og å slåss om heder og ære.

Bli med her:

https://www.hurryupchallenges.com/challenges/oslo-klatrekonge

Man syncer enkelt øktene sine med Garmin Connect, Polar, Suunto og snart Wahoo.

Eller finn en annen passende liga å bli med på her - https://hurryup.no

HurryUp er gratis å bruke frem til hvertfall august. Ingen betalingsinformasjon kreves - så det er helt trygt å prøve 🙂

Instagram Feed post portrait.jpeg

Instagram Feed post portrait-1.jpeg

Instagram Feed post portrait-2.jpeg

Instagram Feed post portrait-4.jpeg

Instagram Feed post portrait-5.jpeg

Instagram Feed post portrait-3.jpeg

Instagram Feed post portrait-6.jpeg

  • Like 3

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fett. Hadde en på jobben som laget noe lignende som var en highscore-liste over noen utvalgte Strava-segmenter for oss på jobben (så mye mindre ambisiøst enn det her). Den sluttet dessverre å fungere da Strava nuket API-tilganger. Kanskje vi får sette opp et private board her 🤔

  • Like 1

Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste dette til en kamerat som jobber med data (det er det vi ikke-programmere kaller de i IT-bransjen). Han sa fort at dette har tatt mye mer tid enn vi ikke-datafolk forstår. Veldig kult prosjekt. Håper det blir en suksess. Veldig smart med den gratis prøveperioden. Det å finne korrekt pris er sikkert litt vanskelig uansett, men det virker som det helt klart er et marked for det. Mange som motiveres av slike lister.

PS: Får ta på meg moderatorhatten og tipse om at det er fint om du legger koblingen din til siden, i signaturen. Det er også en fin måte å markedsføre siden, hvis du kommenterer i andre urelaterte tråder. Kontoinnstillinger -> Signatur.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Sykkelmafiaen said:

Ah, fett. Hadde en på jobben som laget noe lignende som var en highscore-liste over noen utvalgte Strava-segmenter for oss på jobben (så mye mindre ambisiøst enn det her). Den sluttet dessverre å fungere da Strava nuket API-tilganger. Kanskje vi får sette opp et private board her 🤔

Takk for det! Ja, det funket veldig bra lenge, helt til Strava ikke ville være med på leken lenger. Men konseptet var litt for morsomt til å bare slutte, så vi lagde heller alt fra bunn, så håper vi fler synes det er like morsomt som oss!  Superkult om dere lager en privat liga og tester løsningen 🙂

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Andreas said:

Jeg viste dette til en kamerat som jobber med data (det er det vi ikke-programmere kaller de i IT-bransjen). Han sa fort at dette har tatt mye mer tid enn vi ikke-datafolk forstår. Veldig kult prosjekt. Håper det blir en suksess. Veldig smart med den gratis prøveperioden. Det å finne korrekt pris er sikkert litt vanskelig uansett, men det virker som det helt klart er et marked for det. Mange som motiveres av slike lister.

PS: Får ta på meg moderatorhatten og tipse om at det er fint om du legger koblingen din til siden, i signaturen. Det er også en fin måte å markedsføre siden, hvis du kommenterer i andre urelaterte tråder. Kontoinnstillinger -> Signatur.

Takk for tilbakemelding, setter stor pris på det! Det stemmer ganske bra, har logget noen tusen utviklingstimer 🙂 Ja, det er ikke så lett, og først må vi ha ute følerne litt for å se om noen faktisk vil bruke løsningen. Foreløpig har det vært gode tilbakemeldinger, så det tar vi med oss og bygger videre på 🙂

Takk for tips, da tror jeg signaturen funker også, genialt 🙂 

  • Like 1

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartslek forsvant vel av årsakene @Sykkelmafiaen nevner. Apper som brukte Strava API mistet muligheten til å hente ut segmentresultatlister, og det var vel også en endring i lisensvilkårene. Husker et par IT-bekjente nevnte muligheter, men når trådstarter nevner antall utviklingstimer, så er det lett å forstå at det er tidkrevende saker.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Lucky said:

Kult konsept,
men som en kort notis. fartslek.no hadde noe lignende tidligere som var gratis

for klubber og treningskompiser må det være gull å få til en egen avtale med TS

Takk for tilbakemelding! Ja, husker fartslek.no, det var en god og veldig morsom løsning, riktignok baserte den seg også på Strava sitt segment API som etterhvert dessverre ble sperret.
Veldig god ide, vi vil nok ikke klare å holde løsningen gratis for alltid da det går med utallige timer med utvikling og kostnader for å holde løsningen i live, men vi vil gjerne strekke oss langt for å få til slike avtaler 🙂 

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Andreas said:

Fartslek forsvant vel av årsakene @Sykkelmafiaen nevner. Apper som brukte Strava API mistet muligheten til å hente ut segmentresultatlister, og det var vel også en endring i lisensvilkårene. Husker et par IT-bekjente nevnte muligheter, men når trådstarter nevner antall utviklingstimer, så er det lett å forstå at det er tidkrevende saker.

Ja, stemmer, fartslek fungerte supert som flere andre løsninger, men Strava satte ganske greit stopper for det ja.. 
Hehe, ja, det var det vi også tenkte, lite visste vi hvor mange timer som kom til å gå med for å bygge hele segmentløsningen fra bunn + all annen funksjonalitet.
Men virkelig verdt all jobben 🙂

  • Like 1

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av de som brukte fartslek aktivt og synes det var en kul greie, håper dette slår an. noe av utfordringen må være å nå ut til den jamne mosjonist - og ikke bare de som frekventerer dette forumet, og markedsføring koster penger.

så kan jo TS fortelle litt mer om hvorfor de dro i gang,
om de ønsker å bli steinrike, få status i sykkelmiljøet, hekte det på CV'n eller "bare fordi det er gøy"
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gubben said:

Jeg var en av de som brukte fartslek aktivt og synes det var en kul greie, håper dette slår an. noe av utfordringen må være å nå ut til den jamne mosjonist - og ikke bare de som frekventerer dette forumet, og markedsføring koster penger.

så kan jo TS fortelle litt mer om hvorfor de dro i gang,
om de ønsker å bli steinrike, få status i sykkelmiljøet, hekte det på CV'n eller "bare fordi det er gøy"
 

Takk for tilbakemelding 🙂 Det du påpeker der er helt sant, vår store utfordring er å nå ut til et bredere publikum. Vi har ikke helt knekt koden der enda, vi er rett og slett skikkelig i startgropa foreløpig, ingenting hadde vært så kult som at den slår skikkelig an og mange vil bruke den!

Ja, det hele begynte med at undertegnede ble med i Stravakonkurransene "Fartslek", og senere tok del i samme konseptet som het "Tortour de Eidsvoll" med segmenter på øvre romerike! Men i tillegg til å kunne delta i disse Stravakonkurransene savnet jeg muligheten til å selv kunne opprette egne ligaer for meg og venner på utvalgte segmenter. Som ivrig endurosyklist ønsket jeg å kunne simulere enduroritt på mine favorittsegmenter. Så jeg og brodern utviklet først en løsning som lot folk gjøre akkurat det, lage sine egne Stravakonkurranser der de konkurrerte på segmenter man selv ønsket. Kjempegøy helt til Strava sperret APIet sitt. Men vi synes rett og slett konseptet med å kunne lage sine egne private venneligaer med de segmentene man ønsker var såpass kul. Og med arbeidsbakgrunn fra UI design og utvikling bestemte vi oss for å bygge hele løsningen med egen segmentløsning i bunn. Og nå sitter vi her da, med en "ferdig" løsning - som vi benytter oss av så ofte vi kan, og forhåpentligvis vil andre det også 🙂 Det morsomme er at den likegodt kan brukes for løping, langrenn, og i fremtiden kanskje svømming og triathlon - så det jo potensielt en ganske bred målgruppe som kan få glede av HurryUp.

Først og fremst blir det moro å se om noen vil bruke det vi har laget, eller om det i det hele tatt er liv laga for et slikt konsept. Men så skal jeg også kalle en spade for en spade, det hadde vært moro om løsningen på sikt hadde slått an og det var mulig å jobbe med videreutvikling på heltid. Det er lov å drømme hvertfall 😄 Og skjer ikke det så er det selvfølgelig ett kjempefint prosjekt å hekte på CV'n 🙂 

  • Like 3

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2024 at 10:57 PM, powerwolf said:

Men ville nevne at vi nå også har opprettet ligaen «Oslo 🇳🇴 Classic» hvor man sykler 6 kjente segmenter, «Gressbanen - Tryvann», «Grefsenkollen», «Grefsenkollen (short)», «Brekke - Skar», «Kongsveien» og «Bogstad - Sørkedalen». 

Hei @powerwolf! Er dette ein liga for menn? 🙂 

(Grattis med lansering av kult konsept!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, dothtm said:

Hei @powerwolf! Er dette ein liga for menn? 🙂 

(Grattis med lansering av kult konsept!)

Hei @dothtm 🙂 Neida denne ligaen er åpen for alle, foreløpig har vi ikke fått utviklet mulighet for å sortere leaderboard på kjønn, men det er i loopen 🙂 
Bare å henge seg på i ligaen!

Tusen takk for det! Det settes stor pris på!

  • Like 1

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå også kompatibel med automatisk synkronisering av økter fra Wahoo enheter - de er jo blitt ganske vanlige å se nå til dags ☺️ I tillegg til ovennevnte Garmin, Polar og Suunto.

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...