Gå til innhold

Nextie MTB trail wheelset with DT 350 Straight-pull


Anbefalte innlegg

jrm skrev (På 22.4.2024 den 15.59):

Da er fasiten følgende for hjulsettet til 9990:

  • 6 bolts
  • boost
  • siste utgave av dt 350 dvs. ratchet bak
  • 1544 gr
  • uten felgtape
  • 4 eiker
  • jeg må kjøpe en XD-boss

....

Ref XD-boss, er det noe slikt som dette man typisk trenger? (skal bytte ut et hjulsett som har 12x148 med Nextie settet)

DT Swiss Ratchet 12 x 142/148mm Sram XD 11/12-Delt Boss

Endret av Kabeljau
Klarifiseringer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bare for ordens skyld. Felgen jeg vraka er ikke de felgene som det skrives om ellers i tråden. Det er en annen type Nextie-felg som jeg har bygget opp selv for noen år siden. Med enduro-forsterkning og det hele. 😅 Bakgrunnen for spørsmålet mitt var bare for å kunne vurdere om dette hjulsettet som det skrives om skulle kjøpes inn som erstatter. 
kan jo forøvrig nevne at jeg har vært i kontakt med Nextie allerede og jeg får ny felg til 30% avslag. Så det er jo kanskje noe å ta med seg for andre som vurderer Nextie. 🙂

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogstar har kanskje noen som passer greit. Kjøpte erstatnining fra ham da jeg mosa en ikke-premium-felg fra Nextie. Det er stor forskjell på premium og ikke-premium.

Nextie er veldig greie med krasjerstatning innenfor krasjerstatningsgarantien, og kan absolutt anbefales. Samme med Light Bicycle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny felg er på vei fra kina.

Var utenfor garantitid, men fikk likevel 30% avslag. I tillegg sender de "premium" felg selv om den jeg vraka var "standard". Var antakelig så gammel at de ikke hadde lagerført "standard"-varianten lengre. Ti tommler opp til Nextie 🙂

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

2375,- for en premium felg, inkludert moms og en relativt drøy frakt på 750,- Så rett over 1600 for felgen ferdig momset.

Skal sies at det da er Ekspress-levering med maks 4 dagers leveringstid til Oslo fra Kina.

 

Endret av Flo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...