Gå til innhold

Nextie MTB trail wheelset with DT 350 Straight-pull


Anbefalte innlegg

Jeg snoket på nextie sidene i høst og da var det ferdigbygde hjul å få kjøpt med det jeg tror er denne spekken. Det var da boost nav med 6-bolt og AM felg med 30mm innvendig bredde. 

Det er fin pris, og med nåværende 25% på alt så er det en superfin pris. Jeg har bestilt. Hvis de viser seg å ikke være boost, eller at det er noe annet skuffende med de så går de i retur. Centrelock adaptere kan jeg leve med. Jeg forventer å måtte ta en runde med stressavslatning og oppjustering av eikene før jeg tar dem i bruk. 

Endret av Stefan77
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg på denne hjul-ruletten! Spent på hva som dukker opp i posten.

Man kunne velge mellom to sett som hadde identisk (mangel på) beskrivelse. Et til 10 000,- og et til 9 999,-

Jeg gikk for det til 9 999,- for max value! Krysser fingra og gleder meg.

Endret av HeltPatent
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fasiten følgende for hjulsettet til 9990:

  • 6 bolts
  • boost
  • siste utgave av dt 350 dvs. ratchet bak
  • 1544 gr
  • uten felgtape
  • 4 eiker
  • jeg må kjøpe en XD-boss

 

IMG_0730.jpeg

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (På 19.4.2024 den 9.37):

I tillegg til "Skivebrems: Nei" oppgir dei også 6-bolts nav og center lock bremser, så dette er vel ei klassisk heilgardering!

Jeg bestilte et slikt hjulsett en gang, altså ikke dette her, men med samme helgardering i beskrivelsen. Det ble brått behov for å etterbestille centerbolt-adapter ja 😄 

  • Haha 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jrm skrev (5 timer siden):

Da er fasiten følgende for hjulsettet til 9990:

  • 6 bolts
  • boost
  • siste utgave av dt 350 

F…. 
da tyder det på at det til 10000 som er på vei til meg har centrelock. Tiden får vise 

Endret av Stefan77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (10 minutter siden):

Er det lov å si at man har endret mening og synes Centerlock ikke er verdens undergang likevel?

Etter at du i mange år har insistert på at Centerlock er fandens verk siden man ikke får tatt av bremseskiven på tur så er det fristende å svare nei, men jeg dropper det. I stedet kan jeg si at det finnes små verktøy for å løse det problemet:

https://terske.com/products/rotor-lockring-thru-axle-tool

Denne er egentlig laget for å ta av kassetter, men i følge omtalen kan den brukes til å løsne bremseskive også:

https://bikerumor.com/review-uniors-tiny-multi-purpose-pocket-lockring-tool-saves-the-day/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut å si det, men den uniorsaken har reddet meg fra en veldig pinlig situasjon i Trulsrunden.
@Ole vippet den fram fra "Den Bunnløse Sekken" og reddet meg fra en lang gåtur til banen når jeg bare hadde montert kassett med fingerkraft etter en mekkeseanse.

Den virker!

(og er i ønskelista på Bikeshop nå)

LarsB

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torhovland skrev (3 timer siden):

Eg skaffa meg den Unior-saken, men har til gode å teste den ut på både kassett og bremseskive. Kanskje eg skal forsøke, og avgi rapport til forumet.

Den der funker vel bare på lockring med innvendig spline eller? Altså ikke på den låseringen man har på cl på orntlige sykler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...