Gå til innhold

dag til dag satelitt bilder for å gi en idee om føre


Emtb

Anbefalte innlegg

bruker denne siden for å få en viss idee om hvorvit det er snø eller ikke, både til ski og sykkel! greit verktøy i overgangsfasen mellom vinter og vår samt høst og vinter.
bilde her er østmarka på tirsdag

image.png.6948d27057749da16d5a739e94f3f7b1.png

Endret av Emtb
  • Like 3
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Polkadot said:

Men når jeg trykker på idag så får jeg bare standard google maps kart. 

ja det er vanligvis slik at man må se på dagen før dat det tar sikkert litt tid å legge ut data. det er heller ikke vær dag at satelittene tar bilde over der du bor heller samt krever den at det ikke er overskyet.... så den er jo litt vær betinget osv men man kan også se på året før eller tidligere i uken for å få en viss idee

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin tjeneste. Bruke den aktivt forrige vår, da vi skulle på en tidlig tur med packraft, og ventet på at isen skulle forsvinne på vannene.

Som skrevet over, så taes ikke bildene hver dag, virker som det alterneres litt hvilke områder so er med.

 

Når det amerikanske hangarskipet lå i Oslofjorden forrige sommer, så vistes det tydelig på bildene...

  • Like 1

"I never understood wind"
- Donald Trump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Andreas said:

Hva er beste løsningen for å skille vann og snø? Kan en gjøre det på en god måte i Visualize-filteret eller er beste mulighet å bare bytte mellom Visualize og Discover?

godt spørmål, jeg kan ikke riktig nok om det for å kunne gi noe fornuftig svar men jeg lekte litt rundt med filterene og kom frem til denne: lilla= snø/is men det er nærmest bedre å bare se på orginal bilde godt
image.png.40969f378c0601a54d1e9a9e7eb9720a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...