Emtb Posted April 18, 2024 Posted April 18, 2024 (edited) bruker denne siden for å få en viss idee om hvorvit det er snø eller ikke, både til ski og sykkel! greit verktøy i overgangsfasen mellom vinter og vår samt høst og vinter. bilde her er østmarka på tirsdag Edited April 18, 2024 by Emtb 3 3 Quote
Avdem Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Den var fin. Kronisk overskya her på vestlandet men glimter til no og da...... 😄 1 1 Quote
Polkadot Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Men når jeg trykker på idag så får jeg bare standard google maps kart. Quote
torhovland Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Det gir meining. Den viser Google der den manglar data. Du bør nok klikke på i dag, og så gå bakover ein eller fleire dagar inntil du finn eit satelittbilete som ikkje er altfor overskya. 1 Quote
Emtb Posted April 19, 2024 Author Posted April 19, 2024 2 hours ago, Polkadot said: Men når jeg trykker på idag så får jeg bare standard google maps kart. ja det er vanligvis slik at man må se på dagen før dat det tar sikkert litt tid å legge ut data. det er heller ikke vær dag at satelittene tar bilde over der du bor heller samt krever den at det ikke er overskyet.... så den er jo litt vær betinget osv men man kan også se på året før eller tidligere i uken for å få en viss idee 1 Quote
janbanan Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Finfin tjeneste. Bruke den aktivt forrige vår, da vi skulle på en tidlig tur med packraft, og ventet på at isen skulle forsvinne på vannene. Som skrevet over, så taes ikke bildene hver dag, virker som det alterneres litt hvilke områder so er med. Når det amerikanske hangarskipet lå i Oslofjorden forrige sommer, så vistes det tydelig på bildene... 1 Quote "I never understood wind"- Donald Trump
Andreas Posted April 19, 2024 Posted April 19, 2024 Hva er beste løsningen for å skille vann og snø? Kan en gjøre det på en god måte i Visualize-filteret eller er beste mulighet å bare bytte mellom Visualize og Discover? Quote Kaffe- og teansvarlig
Emtb Posted April 19, 2024 Author Posted April 19, 2024 46 minutes ago, Andreas said: Hva er beste løsningen for å skille vann og snø? Kan en gjøre det på en god måte i Visualize-filteret eller er beste mulighet å bare bytte mellom Visualize og Discover? godt spørmål, jeg kan ikke riktig nok om det for å kunne gi noe fornuftig svar men jeg lekte litt rundt med filterene og kom frem til denne: lilla= snø/is men det er nærmest bedre å bare se på orginal bilde godt Quote
Recommended Posts