Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilke sjapper er best Mtp utvalg for MAMILs og andre normale/+ kroppsfasonger? 
 

langt på vei de fleste merkene har rikelig utvalg for de som sykler 150 mil i uka og har BMI sør for 20. 

 

Men hvilke sjapper (og merkevarer) er mer innrettet mot de større størrelsene og fasongene? 
 

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg vet det bedre enn deg, men bare for å dra i gang tråden:

MAMILs kommer jo i alle størrelser og fasonger og du er ikke akkurat krystallklar på hva du mener med normale eller store størrelser 🙂 men har inntrykk av at Craft er blant merkene som er romslige i snittet, tilbyr bredt spekter av størrelser, er funksjonelle, rimelig priset og lett tilgjengelig i flere kjeder som XXL, Braasport og Intersport.

Om man er virkelig stor og/eller høy, er det flere utenlandske spesialiserte nettforhandlere. F.eks. britiske Fat Lad At The Back som har mye fint og funksjonelt i opptil 6XL og 6-7XL med velklingende navn som Powered By Pie og Will Ride For Cake 😀

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefan77 skrev (19 minutter siden):

Endura bruker å være litt romslig for størrelsene og dermed passe greit for oss med bmi over 25

Gjelder bare å huske at MAMIL per definisjon er kledd i lycra! Selv når det er styreleder i NOTS Bærum som spør 😀

  • Thanks 1

Moderator-tips: Du behøver ikke sitere dersom du svarer på siste innlegg i tråden eller det er opplagt hvem du svarer til 🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sepeda skrev (23 minutter siden):

Ikke at jeg vet det bedre enn deg, men bare for å dra i gang tråden:

MAMILs kommer jo i alle størrelser og fasonger og du er ikke akkurat krystallklar på hva du mener med normale eller store størrelser 🙂 

Uten å drive for mye utlevering så er det ikke engang til meg selv! Jeg fikk et spørsmål om forslag til tøy som jeg egentlig ikke hadde et godt svar på, og så skrev jeg innlegget fra mobilen, i garasjen mens jeg la ny styretape på racer'n 🙂

Vi snakker folk som ser "3XL" hos Castelli, Rogelli etc og bryter ut i latter over syd-kontinentale størrelsestabeller.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefan77 skrev (7 minutter siden):

Endura bruker å være litt romslig for størrelsene og dermed passe greit for oss med bmi over 25

Enig i at Endura er mer mot normalområdet når det gjelder størrelser, akkurat på riktig side av "store" slik at det er plass til å ha både flesk og ekstra lag med tøy under f.eks regnbuksa.

Jeg har strengt tatt ikke fått noen veldig detaljert spesifikasjon på hva slags tøy det var snakk om heller, så Endura er i og for seg et bra nok forslag det altså!

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk noe så konformt som Rapha er ganske ok i XL for meg som bruker L og XL (mest det siste) i andre klær.

Mons Royale og Norrøna synes jeg også er ganske ok i størrelsene for meg. Arc’teryx er større, så der er jeg typisk L.

Edit: Men skal ikke si noe om dette også gjelder de enda større størrelsene, er bare så vant til at jeg er en stor kar blant syklister når jeg har én X i størrelsen.

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...