Iselilja Posted May 7 Share Posted May 7 Til konfirmasjonen ga jeg guttungen en tur til Loen for å gå Via Ferrata som en koselig tilleggsgave. Problemet er nå at jeg har den siste uken fått et vondt kne etter en periode med hard styrketrening. Vet ikke årsaken, men det føles som knivstikk om jeg overstrekker kneet. Vi har bestilt tur, og avbestillingsfristen er om en uke, to uker før vi skal gå via ferrata. Nå har jeg pause fra styrketrening i håp om at det går seg til i løpet av en uken, men jeg er ikke overbevist. Nå lurer jeg på om jeg må finne en plan B. En annen gøy opplevelse som ikke er krevende for kneet mitt. Har ikke lyst til å utsette det for det har allerede blitt utsatt fra høsten 2023. Hva slags aktivitet er gøy og som kan matche via ferrata? Han er atletisk og sterk, det er jeg som er den begrensende faktor🤪 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveinung1 Posted May 7 Share Posted May 7 Bare å ta skyliften i Loen, og spise en god middag på toppen er en fin opplevelse. Kanskje en får med seg noen base hoppere, ( feks Tom Cruise hadde en vert der i dag😎) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted May 7 Share Posted May 7 Elvebrett er veldig artig. Hvis rafting er bil så er elvebrett motorsykkel. Da jeg gjorde det for veldig lenge siden så gikk det en del tid med til øving i starten, så jeg vil anbefale to dager hvis det er mulig. Men man har mye morro på en dag også! Link til tilfeldig video. Det skal svømmes en del og da bruker du jo beina så klart, men du har små svømmeføtter og bruker beina i crawl-stil, ikke froskespark. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted May 7 Share Posted May 7 Sveinung1 skrev (1 time siden): Bare å ta skyliften i Loen, og spise en god middag på toppen er en fin opplevelse. Kanskje en får med seg noen base hoppere, ( feks Tom Cruise hadde en vert der i dag😎) Og en kan jo bestille nedturen i form av tandem para. I alle fall for én av dere hvis kneet ikke holder til en løpetur på ca. 30m. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iselilja Posted May 8 Author Share Posted May 8 Elvebrett ser gøy ut. Skal sjekke det ut. Takk for tips👌🏻 tandem para utgår for min del. Så glad er jeg ikke i høyder. Men skal vurdere det for hans del😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted May 8 Share Posted May 8 Iselilja skrev (22 timer siden): Til konfirmasjonen ga jeg guttungen en tur til Loen for å gå Via Ferrata som en koselig tilleggsgave. Problemet er nå at jeg har den siste uken fått et vondt kne etter en periode med hard styrketrening. Vet ikke årsaken, men det føles som knivstikk om jeg overstrekker kneet. Vi har bestilt tur, og avbestillingsfristen er om en uke, to uker før vi skal gå via ferrata. Nå har jeg pause fra styrketrening i håp om at det går seg til i løpet av en uken, men jeg er ikke overbevist. Nå lurer jeg på om jeg må finne en plan B. En annen gøy opplevelse som ikke er krevende for kneet mitt. Har ikke lyst til å utsette det for det har allerede blitt utsatt fra høsten 2023. Hva slags aktivitet er gøy og som kan matche via ferrata? Han er atletisk og sterk, det er jeg som er den begrensende faktor🤪 Gå til legen og forklar problemet og be om noe smertestillende som garantert virker. Mulig du får ett partre piller som svinger skikkelig og fjerner all smerte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted May 8 Share Posted May 8 Smerten er et symptom, det som må til er å fikse problemet, ikke fjerne smerten med piller. Belaster du kneet med masse piller så ber du om langvarig trøbbel. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krrm Posted May 8 Share Posted May 8 Datteren fikk rafting i Sjoa av noen søskenbarn i konfirmasjonsgave for noen år siden. Det var stor suksess. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iselilja Posted May 9 Author Share Posted May 9 Rafting høres også gøy ut. Jeg håper virkelig det blir via ferrata da, for gleder meg jeg også😁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Posted May 9 Share Posted May 9 Gocart er gøy for barn i alle aldre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts