Gå til innhold

Sykkel til kona


Anbefalte innlegg

Hei!

Kona har så smått begynt å like terrengsykling etter en liten tur på en maskinbygd løype med ungene. Hun har nå en hybridsykkel til 2000kr med slicks,  så tenkte at interessen hadde blitt enda større dersom hun hadde syklet på noe som gav litt mer selvtillit.

Jeg har ingen forhåpninger om at hun kommer til å drive på aktivt med dette, kun et ønske om at hun skal synes det er gøy når vi er ute alle sammen. Hun er ca 165 cm høy, så må være en sykkel som passer henne. Det jeg ønsker er gjerne en komfortabel hardtail som gir selvtillit på sti. Gjerne heve/senkepinne, og gjerne 1x12 (evt 1x11) så hu kan ha lett nok gir. Brukt er like godt som nytt. Budsjett ca 10.000.

Har forumet noen forslag til modeller jeg kan se etter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kan strekke budsjettet litt får man Canyon Grand Canyon 8 wmn til 14k på salg nå. Alle størrelser på lager, fruen bør vel ha S. Har ikke syklet den selv men geometrien virker ok til allsidig sykling. Gjør seg vel ikke bort hverken på grustur eller pendling. Bør også ha en grei evt gjennsalgsverdi? Dropper, 1x12 og 120mm fox 32. Ulempen(?) er at s og nedover kommer med 27.5 hjul..

https://www.canyon.com/no-no/terrengsykkel/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-8-wmn/3274.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med på Finn.no 
Det ligger mye fint ute til bra priser som ikke blir solgt, pluss en haug med skrammel. Hvis du er teknisk kyndig og tør å prute kan du gjøre ett kupp.  For 10' bør du kunne få en veldig fin hardtail, dvs en som ser ut som ny

Jeg ser at noen få sykler blir solgt omgående mens andre har annonsen ute i månedsvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 jenter damer i huset som alle er på 29tommer.

De er 157, 158 og 159cm lange og vil ikke tilbake på mindre hjul.

Kona er 47/158cm og sykler rundt 1000km i året for trening og morro når beina ikke liker løping lenger.

Eldste datteren er 18år/159cm og elite syklist.

Yngste er 15/157cm og sykler aktivt i aldersbestemte klasser.

Å avskrive 29tommer fordi man er kort tror jeg er helt feil.
Mindre hjul kan føles litt kvikkere og lettere manøvrerbart, men det er mest tilvenning.

AG

  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

 

Jeg har sett litt rundt på finn og funnet noen aktuelle. Canyon.com har jo også gode priser nå med tilbud, så får se hva jeg lander på. Synes generelt at man får mye for pengene med Canyon. Særlig dropper-posten er det få hardtailer som har inkludert i prisklassen jeg ser i.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...