Gullars Posted June 4 Share Posted June 4 Satte opp hardtailen jeg har med Nobby Nic framme og bak i våres. Nobby Nic 29 x 2,6 Super Trail Addix Soft framme Nobby Nic 29 x 2,4 Super Ground Addix Speed Grip bak. Casing skulle egentlig vært akkurat omvendt, men det var det jeg fikk tak i akkurat da. Synes bakdekket ruller litt dårlig og kunne vært litt større for mer "demping" Er Wicked Will i Super Trail Addix Speed et godt alternativ eller må jeg begå "helligbrøde" og blande merker?? Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted June 4 Share Posted June 4 Har Nobby Nic i Super ground soft foran og wicked will super trail speedgrip bak. LIker komboen for rask sykling. Har dog mer fornuftige 2,4" foran og bak. Synes ikke 2.6" gir noe ekstra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted June 4 Author Share Posted June 4 Det var nok den komboen jeg skulle kjøpt og😀, men som sagt når jeg "begikk" dette kjøpet så var det det jeg fant. Har hatt allergi mot Schwalbe i mange år etter Rocket Ron som jeg aldri fikk til å sitte rett på felgen og det er samme problem med Nobby Nic, men litt mindre enn i gamle dager. Liker 2,6 dekket fremme, får begynne å lete etter et Wicked Will til å ha bak Takk Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted June 4 Share Posted June 4 For moro skyld, gidder du måle 2,6 og 2,4 dekkene dine med skyvelære? og oppgi felgbredden i tillegg. LarsB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted June 4 Author Share Posted June 4 Det kan jeg gjøre i kveld om jeg husker det😀 Felgene er 29mm innvendig Bontrager Line Comp 30 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted June 4 Author Share Posted June 4 Framme 60.6mm Bak 58.05mm 1 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenta Posted June 4 Share Posted June 4 Henholdsvis 2.4" og 2.3" det da. Husker Schwalbe tidligere var større enn f.eks Maxxis i samme dimensjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted June 4 Author Share Posted June 4 Det står 2.6 og 2.4 på dekka, men det er jo ofte slik😀 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arve Posted June 4 Share Posted June 4 Jeg kjørte Rekon foran og bak en sesong, i 2.6. Fine og store, rullet lett, relativt lette, bra på alt annet enn løst underlag som krevde lange knaster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted June 5 Author Share Posted June 5 Rekon var på shortlista når jeg kjøpte Nobby, men da var det vinterstemning så jeg tenkte det var for lite knaster. Tipper blir omtrent som Wicked Will fra Schwalbe uren mulighet for å velge casing takk for tips Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
langen Posted June 5 Share Posted June 5 Jeg har kjørt 29 x 2,6 DHR2 foran og bak på min hardtail i et par år, dog med 150mm gaffel 😉 Luftet noen tanker her: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted June 5 Author Share Posted June 5 Takk, vi er nok på samme spor😀 Dekk er blitt så j----- dyrt at det er greit å treffe sånn ca med første kjøp. Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts