Garpen Posted July 1 Share Posted July 1 I morgen tar vi en ny runde med stisykling i bamsemustempo. Vi starter litt tidligere enn tradisjonen (avtråkk 18:30) og denne gangen fra Østmarksetra (sorry Helge). Planen er å komme oss opp på høydedraget vest for Lutvann, sykle Lutvann Enduro og Damage Inc, et litt mindre kjent nedoversegment på østsiden av Trulsen, selv om dette også sikkert er kjent for mange. Noe av dette er bratt (i hvert fall i forhold til resten av Østmarka). Noe klatring vil gjøres på grus. Veien hit eller dit vil uansett ikke være korteste mellom A og B. Retningslinjene er som alltid: Du er velkommen med vanlig stisykkel eller elstisykkel, men de uten motor bestemmer tempoet Ingen blir forlatt i skogen Alle må ha hjelm Veien blir til mens vi går Det er lov å prøve et crux én gang til Det er plenty av muligheter til å hoppe av (eller på) underveis, men gi beskjed om du dropper TL:DR 2. juli 18:30, Østmarksetra Kartreferanse 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EirikPeirik Posted July 1 Share Posted July 1 Nydelig insj! Kanskje neste gang. Hvordan koble Lutvann E med Damage Inc.? Opp til Rundtjern først? Knall nedkjøringer begge to. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesmoSkier Posted July 1 Share Posted July 1 Østmarksetra og herlighetene innafor blir bra, det er da ingenting å beklage 🙂 Kristin og jeg kommer 🙂 1 Quote Helge https://www.strava.com/athletes/1635481 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garpen Posted July 1 Author Share Posted July 1 EirikPeirik skrev (9 timer siden): Hvordan koble Lutvann E med Damage Inc.? Opp til Rundtjern først? Knall nedkjøringer begge to. Korrekt. Sykle tilbake til Solbergvann og ta med hele nedkjøringen fra toppen der hvor lavvoen sto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimsus Posted July 2 Share Posted July 2 Jeg er med! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjibavigå Posted July 2 Share Posted July 2 Lenge siden jeg har vært i Østmarka. Blir med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Posted July 2 Share Posted July 2 Siste liten påmelding, jeg blir også med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesmoSkier Posted July 3 Share Posted July 3 Takk for turen og at du inviterte @Garpen 🙂 Her er Strava-logg (inkl vår transportsykling til start) https://www.strava.com/activities/11792730408, her la jeg også ut noen filmer&bilder fra turen 🙂 Quote Helge https://www.strava.com/athletes/1635481 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garpen Posted July 3 Author Share Posted July 3 Vi ble sju glade syklister på tur i går. Vi hadde følge med to elsyklister fra start, men de ville holde litt høyere fart - så de tok sin egen vei etter 1 km eller så. Turen gikk her: Strava link 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimsus Posted July 4 Share Posted July 4 Takk for fin tur! Ser ut som Damage Inc egentlig er den alternative stien ned fra toppen og ikke den fine vi syklet rundt. Strava logger den uansett hvilken av de to stiene man velger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Erik Posted July 4 Share Posted July 4 Wimsus skrev (5 minutter siden): Takk for fin tur! Ser ut som Damage Inc egentlig er den alternative stien ned fra toppen og ikke den fine vi syklet rundt. Strava logger den uansett hvilken av de to stiene man velger. Det er helt riktig, og navnet er også ganske treffende ift. den siste biten av det egentlige segmentet. Dette er en svakhet med Strava og matching mot segmentet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garpen Posted July 4 Author Share Posted July 4 Som trådstarter og den som lå i front (-Håvard) er jeg skyldig. Jeg følger ikke så voldsomt med på segmenter i Strava. Som vi diskuterte på turen er avslutningen på det som faktisk er "damage inc" litt sketchy, så jeg synes alternativet vi valgte er en finere nedkjøring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted July 4 Share Posted July 4 Den originale Damage Inc egner seg ikke for Tirsdagsklubb, nei. Jeg pleier å sykle den noen ganger i løpet av sesongen, men det skal være tørt og kroppen skal være godt vant til stisykling før jeg prøver meg. Deilig følelse når den sitter da 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DesmoSkier Posted July 4 Share Posted July 4 Vi syklet vel En Smal Sak Ned som jeg velger 99.9% av gangene foran Damage Inc 🙂 Men det betyr vel bare at jeg har blitt gammel og vil beholde fortenna 😉 Strava matcher oss på begge segmentene ja, men det er jo innlysende en svakhet hos Strava og ikke korrekt. Quote Helge https://www.strava.com/athletes/1635481 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimsus Posted July 4 Share Posted July 4 runermm skrev (1 time siden): Den originale Damage Inc egner seg ikke for Tirsdagsklubb, nei. Jeg pleier å sykle den noen ganger i løpet av sesongen, men det skal være tørt og kroppen skal være godt vant til stisykling før jeg prøver meg. Deilig følelse når den sitter da 😉 Jeg ble introdusert til Damage Inc på en Tirsdagsklubb for et par år siden. Gikk fint det. 🙂 Veldig glad i "En smal sak ned", så blir oftere den når jeg er på tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts