Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Måtte nettopp returnere et par Nike tempo % hvor sålen løsnet. Nike er kjipe på nye sko og returnerer kjøpesummen (kjøpt på salg) så i utgangspunktet er jeg ikke så gira på å kjøpe nye Nike. 
 

Egentlig vært veldig fornøyd med Nike tempo, men blir litt irritert og det er jo så mye annet spennende der ute. 
 

For øvrig så består skoskapet av: 

Nike zoom fly 5, ascis magicspeed 2, asics novablast (noe utløpt), asics ds trainer, asics ett eller annet terreng og et par veldig utløpte NB 1080. 
 

Noen som har noen spennende tips? Liker egentlig lettløpte sko kjenner jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt på Saucony Triumph (asfalt), Peregrine (terreng) og Liberty (asfalt med 4mm drop) siden 2016 og er veldig fornøyde med dem. Og jeg har aldri opplevd noe plunder med dårlig kvalitet i sømmer eller såle. Ca ett nytt par for hver 600-ish km. Har flere som jeg rullerer på, så jeg kjøper vel nye en gang hvert eller annen hvert å. Kjøper på nett da jeg begynner å kjenne modellene såpass godt nå. Ellers så går jeg en og annen gang innom løplabbet for å få tak der. Hvordan de er mtp reklamasjon aner jeg ikke, siden jeg aldri har måttet reklamere.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juffe skrev (11 timer siden):

Jeg har løpt på Saucony Triumph (asfalt), Peregrine (terreng) og Liberty (asfalt med 4mm drop) siden 2016 og er veldig fornøyde med dem. Og jeg har aldri opplevd noe plunder med dårlig kvalitet i sømmer eller såle. Ca ett nytt par for hver 600-ish km. Har flere som jeg rullerer på, så jeg kjøper vel nye en gang hvert eller annen hvert å. Kjøper på nett da jeg begynner å kjenne modellene såpass godt nå. Ellers så går jeg en og annen gang innom løplabbet for å få tak der. Hvordan de er mtp reklamasjon aner jeg ikke, siden jeg aldri har måttet reklamere.

Hørt og lest mye positivt om endophine, men ikke de modellene du nevner så skal se litt nærmere på de.. 

Liker egentlig Asics Magicspeed godt, sett litt på Asics Noosa tri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på helt hvilken type sko du er ute etter, men raske og lette sko / HOKA Rocket X 2. De er det sprøeste jeg har hatt på foten. Måtte bare le første gang jeg testet de. Trampoline effekt, for demping, herlig passform.

Lånte de bort til en kompis som skulle kjøpe Nike Vaporflyy, men han ble overbevist om HOKA istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (24 minutter siden):

Litt usikker på helt hvilken type sko du er ute etter, men raske og lette sko / HOKA Rocket X 2. De er det sprøeste jeg har hatt på foten. Måtte bare le første gang jeg testet de. Trampoline effekt, for demping, herlig passform.

Lånte de bort til en kompis som skulle kjøpe Nike Vaporflyy, men han ble overbevist om HOKA istedet.

Tanken bak Nike Tempo var at de skulle være et par lettløpte sko som også tålte lengre turer og som hadde en ok holdbarhet. Noe mer tungløpte enn Nike Tempo/Nike Zoom Fly 5 tror jeg ikke at jeg kommer til å bruke. Hoka Rocket X blir vel i denne sammenhengen "konkurransesko" med tilhørende begrenset holdbarhet? 

Det jeg egentlig jakter er vel da: lettløpte mengdesko? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjasmas skrev (13 minutter siden):

Tanken bak Nike Tempo var at de skulle være et par lettløpte sko som også tålte lengre turer og som hadde en ok holdbarhet. Noe mer tungløpte enn Nike Tempo/Nike Zoom Fly 5 tror jeg ikke at jeg kommer til å bruke. Hoka Rocket X blir vel i denne sammenhengen "konkurransesko" med tilhørende begrenset holdbarhet? 

Det jeg egentlig jakter er vel da: lettløpte mengdesko? 

HOKA Rocket X 2 fungerer faktisk til bruken du beskriver. En ganske annerledes sko enn fleste generasjon 🙂. Carbon X 3 er mer i sjangeren konkurransesko. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, jeg har selv et par Tempo Next% kjøpt på salg i fjor høst, hvor sålen har sprukket flere steder etter bare drøyt 200 km bruk, hovedsakling innendørs (friidrettshall). Har ikke rukket å kontakte Nike for reklamasjon enda.

Men Tempo Next% er uten tvil de raskeste skoene med litt holdbarhet jeg har brukt, og det forrige paret mitt har nå passert 2000 kilometer uten å få noen skader, men gummien under sålen er nesten helt slitt bort. Jeg bruker de likevel av og til på tørr asfalt fordi de er så bra til lange terskeløkter. Så jeg kommer nok til å skaffe et nytt par selv om holdbarheten på det nyeste var en skuffelse.

Jeg nærmer meg også 2000 kilometer med Mizuno Wave Rebellion. De er nok marginalt tregere å løpe med enn Tempo Next%, men bare litt, og de har også holdt veldig bra, og er veldig skånsomme for beina. Jeg er på mitt andre par.

En annen het kandidat er Mizuno Wave Rebellion Pro. Jeg kan ikke si noe om holdbarheten på disse, og har ikke prøvd dem selv, men en venn av meg med mange hundre kilometer med Vaporfly bak seg foretrekker disse til gateløp, og har løpt 5 km på 14:32 med dem, så han vet hva han snakker om. Jeg kommer til å skaffe et par av disse til neste sesong

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventle skrev (2 minutter siden):

Jeg føler med deg, jeg har selv et par Tempo Next% kjøpt på salg i fjor høst, hvor sålen har sprukket flere steder etter bare drøyt 200 km bruk, hovedsakling innendørs (friidrettshall). Har ikke rukket å kontakte Nike for reklamasjon enda.

Men Tempo Next% er uten tvil de raskeste skoene med litt holdbarhet jeg har brukt, og det forrige paret mitt har nå passert 2000 kilometer uten å få noen skader, men gummien under sålen er nesten helt slitt bort. Jeg bruker de likevel av og til på tørr asfalt fordi de er så bra til lange terskeløkter. Så jeg kommer nok til å skaffe et nytt par selv om holdbarheten på det nyeste var en skuffelse.

Jeg nærmer meg også 2000 kilometer med Mizuno Wave Rebellion. De er nok marginalt tregere å løpe med enn Tempo Next%, men bare litt, og de har også holdt veldig bra, og er veldig skånsomme for beina. Jeg er på mitt andre par.

En annen het kandidat er Mizuno Wave Rebellion Pro. Jeg kan ikke si noe om holdbarheten på disse, og har ikke prøvd dem selv, men en venn av meg med mange hundre kilometer med Vaporfly bak seg foretrekker disse til gateløp, og har løpt 5 km på 14:32 med dem, så han vet hva han snakker om. Jeg kommer til å skaffe et par av disse til neste sesong

Støtter den! Mizuno skoene har suveren holdbarhet 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventle skrev (14 minutter siden):

Jeg føler med deg, jeg har selv et par Tempo Next% kjøpt på salg i fjor høst, hvor sålen har sprukket flere steder etter bare drøyt 200 km bruk, hovedsakling innendørs (friidrettshall). Har ikke rukket å kontakte Nike for reklamasjon enda.

Men Tempo Next% er uten tvil de raskeste skoene med litt holdbarhet jeg har brukt, og det forrige paret mitt har nå passert 2000 kilometer uten å få noen skader, men gummien under sålen er nesten helt slitt bort. Jeg bruker de likevel av og til på tørr asfalt fordi de er så bra til lange terskeløkter. Så jeg kommer nok til å skaffe et nytt par selv om holdbarheten på det nyeste var en skuffelse.

Jeg nærmer meg også 2000 kilometer med Mizuno Wave Rebellion. De er nok marginalt tregere å løpe med enn Tempo Next%, men bare litt, og de har også holdt veldig bra, og er veldig skånsomme for beina. Jeg er på mitt andre par.

En annen het kandidat er Mizuno Wave Rebellion Pro. Jeg kan ikke si noe om holdbarheten på disse, og har ikke prøvd dem selv, men en venn av meg med mange hundre kilometer med Vaporfly bak seg foretrekker disse til gateløp, og har løpt 5 km på 14:32 med dem, så han vet hva han snakker om. Jeg kommer til å skaffe et par av disse til neste sesong

Takk!!! 

Det er virkelig verdt å teste ut, bestiller et par (uten pro) nuh. Om dette funker er jo Pro-varianten et godt alternativ til Vaporfly/Alphafly når mine Li-Ning er utslitt...

Det er bare å glede seg til å kontakte Nike: du må ringe de og kommer til et callsenter (angivelig i India) hvor kundebehandlerenes fullmakter virker å være svært begrenset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (30 minutter siden):

HOKA Rocket X 2 fungerer faktisk til bruken du beskriver. En ganske annerledes sko enn fleste generasjon 🙂. Carbon X 3 er mer i sjangeren konkurransesko. 

 

Men ser ut som et utgående modell?!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjasmas skrev (12 minutter siden):

Sikkert bare ikke kommet skikkelig i butikk ennå da, fant bare ukurante størrelser da jeg lette.. 

Utrolig begrenset tilgjengelighet på grunn av at de er så populære. Første levering var 5000 par sko fordelt på hele landet. De gikk vanvittig raskt. Allerede kvelden jeg la ut testen ble det solgt mange par.

Tror HOKA ble litt tatt på senga og sjokkert over hvor populær den skulle bli 😅

Mulig Fram Sport kan ha?

Edit: Ser at både Løplabbet, Hetland Sport og Sportsdeal har bra med størrelse.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (5 minutter siden):

Utrolig begrenset tilgjengelighet på grunn av at de er så populære. Første levering var 5000 par sko fordelt på hele landet. De gikk vanvittig raskt. Allerede kvelden jeg la ut testen ble det solgt mange par.

Tror HOKA ble litt tatt på senga og sjokkert over hvor populær den skulle bli 😅

Mulig Fram Sport kan ha?

Edit: Ser at både Løplabbet, Hetland Sport og Sportsdeal har bra med størrelse.

Da skal jeg sjekke en gang til 😉 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden.

torbjornhb: Når jeg googler HOKA Rocket X 2 kommer det opp 1 stjerne og Vurdering: 0% under treffet relatert til nettsiden din. Ser litt rart ut mtp. at du anbefaler de. Nå er vel googlesøket relatert til meg, men du er på toppen, velfortjent. Som vanlig er testen bra; lettlest, konkret og godt skrevet.

PS: Du burde kanskje ha link til nettsiden i signaturen din. Litt ryddigere og vil gjøre at flere vil titte innom.

Skjermbilde 2023-08-04 141305 – Kopi.jpg

Endret av Andreas
La til screenshot
  • Thanks 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (15 minutter siden):

Litt på siden.

torbjornhb: Når jeg googler HOKA Rocket X 2 kommer det opp 1 stjerne og Vurdering: 0% under treffet relatert til nettsiden din. Ser litt rart ut mtp. at du anbefaler de. Nå er vel googlesøket relatert til meg, men du er på toppen, velfortjent. Som vanlig er testen bra; lettlest, konkret og godt skrevet.

PS: Du burde kanskje ha link til nettsiden i signaturen din. Litt ryddigere og vil gjøre at flere vil titte innom.

Skjermbilde 2023-08-04 141305 – Kopi.jpg

Tror det der skyldes en feil med plugin. Takk for tips. Retter opp tvert. Oppstod noe problemer i sommer når jeg fikk ny nettside 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorene får si om de synes det er ok, men personlig synes jeg det er ryddig at du viser siden du er tilknyttet.

For deg og siden er det jo bare bra at linken er flere steder, og det kan hjelpe at du stiger i Google-algoritmene. Som sagt er testene dine lettleste, og noe en kan tipse andre om, når en har bekjente som ser på utstyr. Tipser man "sivile/ikke-nerder" om DC Rainmaker får en fort bare svar om at det var altfor mye å lese eller at man må forklare de hele testen. Du produserer godt med artikler, og dekker ganske så bredt nå.

Av og til er det greit å skryte litt av seg selv og siden du ikke gjør det selv, får jeg som leser gjøre det 😀

Endret av Andreas
  • Like 1
  • Thanks 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (7 minutter siden):

Moderatorene får si om de synes det er ok, men personlig synes jeg det er ryddig at du viser siden du er tilknyttet.

For deg og siden er det jo bare bra at linken er flere steder, og det kan hjelpe at du stiger i Google-algoritmene. Som sagt er testene dine lettleste, og noe en kan tipse andre om, når en har bekjente som ser på utstyr. Tipser man "sivile/ikke-nerder" om DC Rainmaker får en fort bare svar om at det var altfor mye å lese eller at man må forklare de hele testen. Du produserer godt med artikler, og dekker ganske så bredt nå.

Av og til er det greit å skryte litt av seg selv og siden du ikke gjør det selv, får jeg som leser gjøre det 😀

Tusen takk! Du gjorde akkurat inngangen på helgen litt bedre🙏

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...