Gå til innhold

Tørkerom som stinker


Anbefalte innlegg

På jobben har vi et tørkerom, flott det altså, men det lukter stramt. Er det fordi folk ikke vasker klærne sine, eller er det andre triks som kan gjøres for å få bukt med stanken? 🤢

Utenom brekningsanfall hver gang jeg går inn der, er frykten at lukten skal "sette seg" i mine klær, slik at jeg går rundt som en stinkbombe uten å vite det.. 🤮

  • Like 1

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nøyaktig samme problem det stedet jeg jobbet tidligere bare at det var garderoben som stinket siden den ble brukt som tørkerom i mangel på et dedikert rom. Min løsning var å slutte og bruke garderoben på jobb og heller skifte på SATS.

Mulig jeg er konfliktsky men jeg syns det var litt vanskelig å ta opp med kolleger at klærne deres lukter død grevling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen gullkorn i denne tråden her 🤣 Er jobbsyklister noen griser? https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1836287&page=all

Det virker som griseri er en tilstand som oppstår etter noe tids sykkelpendling, man blir mindre nøye på vask av sykkelklær (og gjerne annet, som gjenbruk av svette håndklær som har vært i kontakt med kollegaene underbukse). Akkurat nå synes jeg dette er ekkelt og er redd for at jeg skal ta med meg stank og uhygiene ut på arbeidsplassen, men jeg blir kanskje vant med det etterhvert (det spørs om kollegaene mine blir 😝 )

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Can confirm at dette er nokså vanlig rundt forbi. Hoggorm som klasker deg i ansiktet i det du åpner døra til "tørkerommet" (som strengt tatt bare er noen lettvegger på et sted som er fylt med teknisk utstyr og der slikt "ikke er i veien" for det VIRKELIG VIKTIGE arbeidet som skjer i resten av bygget 😄)

Jeg mistenker at flere av disse jobbsyklistene og kajakkfolkene (ja, deres utstyr ble tørket i samme rom) bare unngår å bruke vaskemidler.

Selv bruker jeg eddiksyre og sportsvask for å ha kontroll på udøren fra mitt tøy.

 

 

Endret av andersar
  • Haha 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange brukser samme tøy til og fra jobb og tørker i garderoben i mellomtiden. Det er forståelig. Og noen som ikke vasker jakker/sekker/ytterbukser osv så ofte som de burde. 
 

Å sette opp et skilt med oppfordring til hyppigere vask høres lurt ut!

  • Thanks 1

Simen

NOTS Vernegruppe/NOTS Drammen/storhjulsmafiaen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kan støv også være en bidragsfaktor til at det stinker. Støv er jo blant annet død hud.

Hos oss er det mye "gjenglemt" i garderoben, altså nedstøvede sko med pels blant annet. Sikkert deilige forhold for litt ulumskheter å gro når de får sin daglige dose av drypp fra stativet over bestående av vrengte "sykkelbleier", sørpebløte sokker, osv.

Og det blir jo ikke vasket når det ligger gjenglemte sko, sokker, bukser, gensere, osv på gulvet.

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (På 19.8.2023 den 20.34):

Fant noen gullkorn i denne tråden her 🤣 Er jobbsyklister noen griser? https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1836287&page=all

Haha, den tråden husker jeg! Det var jo jeg som startet den. Garderobeanlegget på gamle jobben var helt supert, sånn rent bort fra det grusomme tørkeskapet som spydde stanken av illeluktene treningstøy ut i rommet. Var et knippe jobbsyklister der som tilsynelatende aldri vaska tøyet sitt.

Nå har jeg imidlertid byttet arbeidsplass, og her er situasjonen ennå verre! Nå er det ikke noe tørkeskap i det hele tatt, og det er så trangt i garderoben at det ikke går an å bøye seg ned for å ta på sokkene uten å stikke nesa i en svett, stinkende BIB som henger til tørk. Løsning: Jeg pendler med tog.

Endret av tron
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og erfaring fra ei som syklet til jobb. Vi hadde tørkeskap som bare spydde luften ut i rommet. Hovedårsak til lukten var nok at hun tenkte sykkelbukser som selvrensende. Var helt umulig å gå inn og henge tøy der. Var redd for å få lungebetennelse. Rene svette klær lukter ingen ting i forhold til sykkelklær som er brukt flere ganger uten vask....bakteriene ligger og baker....

Det beste er om en får inn tørkeskap med avtrekk som går ut til friluft, og da helst flere skap. Er vel og de som kobler til annen avsug/ventilasjonen, men kan ikke tro det er bra for rørene.

Sånn utenom det så kan det henges skilt om at klær som blir hengende / gjenglemt blir puttet i en kasse på loftet...og faktisk fjerne de.

Det finnes og ozon-apparat, som visstnok skal ta knekken på all lukt. Men det kan kun kjøres noen timer om natten, sånn at frisk luft har kommet inn etterpå og dyttet vekk ozonen. Er farlig å puste inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤢

Lurer på om enkelte prøver å gjøre seg så ekkel som mulig. Men igjen så er det mulig jeg har sklidd inn i samme kategori etter å ha pendlet en del til jobb siste halvåret, har kanskje bare ikke merket det selv 😁

Mannen Faller Ikke skrev (3 timer siden):

Sånn utenom det så kan det henges skilt om at klær som blir hengende / gjenglemt blir puttet i en kasse på loftet...og faktisk fjerne de.

Noen som har forslag til hvordan skulle et slikt skilt kunne sett ut? Sliter med å komme på noe informativt/konstruktuvt uten at det blir slemt. Noe som oppfordrer både hvermansen og evt vaskepersonell til å ta litt initiativ for å holde det ryddig og greit. For det blir aldri vasket på tørkerommet hvis det står forlatte sko og klær der 24/7, og desto eklere blir det..

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har gått over til å vaske pendleklærne hver dag, men lukten fra tørkerommet sitter i, selv etter vask på 60 grader.. 😅 Men lukter ihvertfall friskt på vei til jobb, og har litt bedre samvittighet om at jeg ikke bidrar like mye til å bygge «rommets odør»

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...