Gå til innhold

Klage på utleiesykkel Trysil?


Knutspeed

Anbefalte innlegg

Hadde en kembo helg i Trysil i helgen. På lørdagen skulle vi på langtur på "andre" siden av byen, og mine 2 turkompiser ville leie seg eMTB for å ikke dø av klatringene vi hadde planlagt. De leide i sentrum, og fikk sykler hvor gaflene rett og slett var skrot. Kunne nesten ha kjørt stiv gaffel. Snakker at krombelegget på en av de var slitt bort. Naturligvis fant man jo ut sånt etter at vi hadde syklet oppover grus i en time, og var klare for nerrover.
Dette var ganske nye GIant-sykler, og skuffelsen var stor for en av de ettersom han hadde leid identisk sykkel i våres. Da var den ny. Man betaler jo også relativt mye for kort tid, det ble vel ca 800 pr skalle for 3-4 timers leie. De var såpass misfornøyde at vi forkortet turen litt, og de byttet tilbake til fettsyklene sine. Så ble det mer heis og Twister istedet.

Jeg var ikke med inn, så vet ikke hvor stor sak de lagde av det, men det ble ikke noe rabatt. Er det normalt å få så slitne leiesykler mot slutten av sesongen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutspeed skrev (1 time siden):

Hadde en kembo helg i Trysil i helgen. På lørdagen skulle vi på langtur på "andre" siden av byen, og mine 2 turkompiser ville leie seg eMTB for å ikke dø av klatringene vi hadde planlagt. De leide i sentrum, og fikk sykler hvor gaflene rett og slett var skrot. Kunne nesten ha kjørt stiv gaffel. Snakker at krombelegget på en av de var slitt bort. Naturligvis fant man jo ut sånt etter at vi hadde syklet oppover grus i en time, og var klare for nerrover.
Dette var ganske nye GIant-sykler, og skuffelsen var stor for en av de ettersom han hadde leid identisk sykkel i våres. Da var den ny. Man betaler jo også relativt mye for kort tid, det ble vel ca 800 pr skalle for 3-4 timers leie. De var såpass misfornøyde at vi forkortet turen litt, og de byttet tilbake til fettsyklene sine. Så ble det mer heis og Twister istedet.

Jeg var ikke med inn, så vet ikke hvor stor sak de lagde av det, men det ble ikke noe rabatt. Er det normalt å få så slitne leiesykler mot slutten av sesongen?

Det der hørtes ut som ræva service og vedlikehold. Jeg hadde klaga, det er jo ikke gratis å leie akkurat.

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingo skrev (2 timer siden):

Leide sykler i Åre i juli, alt var i tipp-topp stand så langt jeg kunne se.  Ville ikke forventet noe mindre når det er såpass kostbart å leie selv om det er senere i sesongen.

Helt enig. Sykkel skal funke som forventet, samme når på sesongen den leies. Hafjell, Åre, og andre, tar service av sykler alvorlig. 
Hvis dempergaffel ikke funker, så må den byttes, også på utleie, hvis ikke må prisen senkes betydelig.

 

  • Like 2

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer vel glipper en gang i blandt, har selv opplevd å få utlevert sykkel på Hafjell der dekkene var satt på baklengs. Men når man oppdager det bør man dra rett til utleia og si fra. Jeg ville bedt om ny sykkel eller pengene tilbake. Ulempen med det er selvfølgelig at når man har leid i sentrum og så dratt opp til anlegget så er det ganske mye styr og man taper masse tid så i den situasjonen ville jeg rett og slett bare krevd refusjon. Det er den store fordelen med å leie i anlegget, da er det kortere vei tilbake med ting som ikke funker.

Moralen er vel egentlig uansett at man burde ta en kjapp sjekk av sykkelen når den utleveres, akkurat som man gjør med en leiebil.

Endret av Ivar Nilsen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...