Gå til innhold

Frakk vs. jakke (og andre løsninger)


Anbefalte innlegg

Har hatt oppfatningen at frakk er noe knotete og upraktisk

Men en morgen da jeg skulle til jobb og det høljet ned (ja, jeg sykler ikke alltid til jobb 😉) ble det gjennomvåt bukse før jeg hadde kommet til bussen. Da mener jeg gjennomvåt, våtere enn den er ut av vaskemaskina.

En frakk ville beskyttet buksen bedre, men er kanskje upraktisk når det ikke høljregner?

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakk er fint, men er upraktisk for oss som kjører egen bil til jobb. Særlig dem som har lang glidelås nederst. Jeg har fått ødelagt en glidelås ved å av og påstigning bilen. Hadde jeg pendlet kollektivt, ville frakk helt klart blitt benyttet oftere. 

  • Like 1

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakke og regnbukse? Regnbukse er litt knot å ta av og på, finnes det noen sånne som har borrelås og er raske å ta av (og på)?

BFO:

 

 

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staroh69 skrev (14 timer siden):

Frakk er fint, men er upraktisk for oss som kjører egen bil til jobb. Særlig dem som har lang glidelås nederst. Jeg har fått ødelagt en glidelås ved å av og påstigning bilen. Hadde jeg pendlet kollektivt, ville frakk helt klart blitt benyttet oftere. 

Noen av oss som pendler med bil kjører verken med jakke eller frakk på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjasmas skrev (På 25.8.2023 den 21.24):

Noen av oss som pendler med bil kjører verken med jakke eller frakk på.. 

Godt poeng, men en tynn frakk vil ikke være så problematisk ved en eventuell kollisjon på samme måte som tykt yttertøy vil være.

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...