York Posted August 25, 2023 Posted August 25, 2023 Har hatt oppfatningen at frakk er noe knotete og upraktisk Men en morgen da jeg skulle til jobb og det høljet ned (ja, jeg sykler ikke alltid til jobb 😉) ble det gjennomvåt bukse før jeg hadde kommet til bussen. Da mener jeg gjennomvåt, våtere enn den er ut av vaskemaskina. En frakk ville beskyttet buksen bedre, men er kanskje upraktisk når det ikke høljregner? Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene
Staroh69 Posted August 25, 2023 Posted August 25, 2023 Frakk er fint, men er upraktisk for oss som kjører egen bil til jobb. Særlig dem som har lang glidelås nederst. Jeg har fått ødelagt en glidelås ved å av og påstigning bilen. Hadde jeg pendlet kollektivt, ville frakk helt klart blitt benyttet oftere. 1 Quote ________________________________________________________________ Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013
Knirkekne Posted August 25, 2023 Posted August 25, 2023 Frakken vil beskytte øvre del av lår, men du blir fortsatt søkk våt fra knærne og ned. MAn SER jo litt mer proff ut i en UBR-frakk, men dersom det virkelig regner vil man uansett trenge en paraply da disse frakkene mangler hette. Quote
Andreas Posted August 25, 2023 Posted August 25, 2023 UBR frakkene er ikke de lengste, men de er ganske praktiske. Bergans har en lengre en, ikke like business. Må egentlig kombineres med en stor paraply. Quote Kaffe- og teansvarlig
Jomar Henriksen Posted August 25, 2023 Posted August 25, 2023 Ubr har en for artikulert BI-vibb som enkelte av oss opplever som tungsvelga. Hva med å bare gå i Trollveggenjakka du har hengende uansett? God design og flerbruk av et plagg du allerede har. 1 Quote
York Posted August 25, 2023 Author Posted August 25, 2023 Jakke og regnbukse? Regnbukse er litt knot å ta av og på, finnes det noen sånne som har borrelås og er raske å ta av (og på)? BFO: Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene
Kjasmas Posted August 25, 2023 Posted August 25, 2023 Staroh69 skrev (14 timer siden): Frakk er fint, men er upraktisk for oss som kjører egen bil til jobb. Særlig dem som har lang glidelås nederst. Jeg har fått ødelagt en glidelås ved å av og påstigning bilen. Hadde jeg pendlet kollektivt, ville frakk helt klart blitt benyttet oftere. Noen av oss som pendler med bil kjører verken med jakke eller frakk på.. Quote
andersar Posted August 26, 2023 Posted August 26, 2023 Hva er MER business enn UBR da? Spør for en venn (som bør slutte å gå i nevnte Trollveggen-jakke til businessmøter.) 😄 Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Staroh69 Posted August 27, 2023 Posted August 27, 2023 Kjasmas skrev (På 25.8.2023 den 21.24): Noen av oss som pendler med bil kjører verken med jakke eller frakk på.. Godt poeng, men en tynn frakk vil ikke være så problematisk ved en eventuell kollisjon på samme måte som tykt yttertøy vil være. Quote ________________________________________________________________ Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013
Recommended Posts