Gå til innhold

Top tube bag til sykling på Gran Canaria


Anbefalte innlegg

Hei,

Var å syklet på GC i fjor og har nå bestilt ny tur i starten av desember 😁 Erfarte sist at det fort blir behov for å ha med ganske mye på lommene for å ha en fin dag i fjellene. Temp varierer som kjent mye og været skifter fort, tilgang på påfyll av mat varierer også. Dermed ble det mye greier på lommene sist. Tenkte dermed tanken på eventuelt å anskaffe en top tupe bag. Leier sykkel på Freemotion som sist og da er det montert en liten sadelbag med slange og verktøy som jeg tenket bare skulle få være der.
Var på bikepacking turer i sommer og har rammeveske/rakett/styreveske men syns det blir litt voldsomt og dermed kom tanken inn på en liten smekker top tube bag. En som går maks halveis bakover slik at det fremdeles går greit å stå med sykkel mellom bena.
Noen som har noen tanker og anbefalinger? Er en slik bag så praktisk som jeg tenker og holder deg seg på plass uten stadig justeringer? Hvordan påvirker den bike handlingen opp- og nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en rapha styreveske, synes ikke den er veldig voldsom. Soleklart brudd på regelverket, men snickersen holdt seg ganske så bra i 23c. Smelta i 30, da jeg satt i solveggen på en cafe, men det skulle bare mangle. Så da tåler jeg det stilbruddet

Forøvrig frister det noe veldig med gctur, det gjør det... 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så opptatt av om det blir stilbrudd, er ikke så stilig med overfylte lommer på trøya heller + at det grenser til ubehagelig. Smelte sjokolade på baklomma er heller ingen opptur 🙂

GC tur er saker ja, du får gi lyd hvis du vil hive deg med. Er der 02-09.12 med Jan 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johs78 skrev (4 timer siden):

Hei,

Var å syklet på GC i fjor og har nå bestilt ny tur i starten av desember 😁 Erfarte sist at det fort blir behov for å ha med ganske mye på lommene for å ha en fin dag i fjellene. Temp varierer som kjent mye og været skifter fort, tilgang på påfyll av mat varierer også. Dermed ble det mye greier på lommene sist. Tenkte dermed tanken på eventuelt å anskaffe en top tupe bag. Leier sykkel på Freemotion som sist og da er det montert en liten sadelbag med slange og verktøy som jeg tenket bare skulle få være der.
Var på bikepacking turer i sommer og har rammeveske/rakett/styreveske men syns det blir litt voldsomt og dermed kom tanken inn på en liten smekker top tube bag. En som går maks halveis bakover slik at det fremdeles går greit å stå med sykkel mellom bena.
Noen som har noen tanker og anbefalinger? Er en slik bag så praktisk som jeg tenker og holder deg seg på plass uten stadig justeringer? Hvordan påvirker den bike handlingen opp- og nedover?

Hei. Røyk på en restplass hos Apollo og havnet der du lå i fjor. Drar nedover 25/11.  og ei uke. Spørs om vi er hjemme igjen når du kommer? Men trenger du så mye på turen da? Shakedry jakke på baklomma, pumpe på sykkelen og slange og verktøy bak setet. Ei flaske eller to på sykkelen, og noen gel eller bar på lomma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiost skrev (37 minutter siden):

Hei. Røyk på en restplass hos Apollo og havnet der du lå i fjor. Drar nedover 25/11.  og ei uke. Spørs om vi er hjemme igjen når du kommer? Men trenger du så mye på turen da? Shakedry jakke på baklomma, pumpe på sykkelen og slange og verktøy bak setet. Ei flaske eller to på sykkelen, og noen gel eller bar på lomma?

Heisann, såg det var veldig billige turer dit. Satt og skulle bestille på Apollo i går kveld og plutselig forsvant turene til 2990,-. Kanskje dere som tok de siste 🙂

Trenger ikke så mye, men blir nå fort litt. Liker ikke å fryse og må ha jevnlig inntak av mat 😁

Endret av johs78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johs78 skrev (2 timer siden):

Er ikke så opptatt av om det blir stilbrudd, er ikke så stilig med overfylte lommer på trøya heller + at det grenser til ubehagelig. Smelte sjokolade på baklomma er heller ingen opptur 🙂

GC tur er saker ja, du får gi lyd hvis du vil hive deg med. Er der 02-09.12 med Jan 🙂

Dere er jo to maskiner! Jeg kanke dra ned i år, fant bra flypriser men oppholdet drar vel avgårde fra reisekassa? Hvor bor dere? 
Overfylte lommer er dritt, derfor bruker jeg styreveska ca konsekvent. Har litta seteveske til slange og dekkspak. 

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johs78 skrev (1 time siden):

Sol Barbacan Playa del inglés
Har vært der tidligere, fin plass med varmt basseng 🙂

I forhold til logistikk er det også veldig greit.

Jepp, playa er meget kurant. Sendte deg en messengermelding jeg….

basseng? Driver ikke med triatlon vel…? Ivar bader ikke 🙂

 

Endret av Ivar Elverum

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cargo-biber er fin til å ha mobil, bankort og ikke minst lett tilgjengelig haribo aktig næring. Ellers er det ikke dumt med en slik Rapha styreveske for ekstra klær og litt mat på lange turer. Og finnes masse mindre og større toptube bager som er fint til å ha næring, og annet i. Stilpolitiet liker også slik i 2023. God tur til granca for dere som skal dit. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kom akkurat hjem fra GC og noen fine sykkeldager. Var nok heldig med været, for jeg hadde ikke behov for noe bekledning utover kort/kort selv om jeg startet kl 07 et par dager. Baklommene inneholdt kun mobilen, romnøkkel og et par mellombarer. Slange/verktøy under setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på GC i starten av desember og hadde også nydelige dager. Kjøpte en liten top tube bag og brukte den hver dag, syns det var helt genialt. Montert på 15 sek og ikke merkbar under sykling. Hadde noen barer, noen brødskiver + mobil der. Liker/må ha noe nødproviant da turene gjerne blir noe lengre enn først planlagt og jeg har ikke all verden med opplagsnæring på kroppen. Har også alltid med løse ben, vindjakke (veldig kompakt), buff på GC. Har blitt overrasket av regn og kraftig temperatur-dropp i fjellene der tidligere år, ikke spesielt trivelig å ikke ha noe mer klær med da. Gjelder spesielt hvis en bevegere seg over på nordsiden av øya.
Kommer nok ikke til å sykle rundt med top tube baggen hjemme, men blir nok satt på for lengre dagsturer og spesielt på en slik plass som GC der været kan være/bli helt forandret i løpet av dagen. Jeg syns det er mye bedre å ha noe i en slik top tub bag, enn å overfylle trøya.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...