Gå til innhold

Sjusjørittet 2023


stosu

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan den var i 2013, men syklet rundt den i kveld. Fin grusløype. Var litt overrasket over traktorveiene den gikk på ved siden av Hornsjøveien, men det var egentlig bare kult.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis løypa er ganske lik den jeg syklet i 2017 eller 18, er det jo et klinkgrusritt. (off topic, men om sjusjørittet hadde laget et stiritt paralelt, en kort variant av UB hadde det vært rått).

Fra skistadion til storåsen stiger det jo, og det handler om å sykle det man kan for å henge på feltet. Det er jo flatt og nedover i en del km etter det, med noen kneiker her og der(kanskje flere enn det jeg husker). Så er det jo veldig fint at man bruker den kjerreveien som Ole Christian nevner, da handler det ikke bare om å henge med gruppa. Man kommer ned til birkebeinervegen ved en bom og bru (øvre åstbru?) og sykler retning birkenløypa og kommer inn i løypa i bunn av rosinbakken(men motsatt av birken). I Rosinbakken sykler man inn på en kjerrevei og en sti(som er brukt i ultrabirken og) hvor man kommer ut på toppen retning Elgåsen. Så er det birkentraseen til storåsen og ned mot sjusjøen skisenter hvor det er mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det kun er for mtb? Kunne kanskje vært noe for gravel slik som jeg leser løypebeskrivelsen og ser på gjennomsnittfart fra tidligere år? Er bare en uspesifisert påmelding og jeg finner ikke noe på hjemmesiden som jeg kan se. Mvh Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et av "drawbackene" med sjusjørttet. Et fint ritt, midt i "mekka", og arrangementet er helt fint når man er der, men infoen i forkant tilsier at de ikke ønsker seg fryktelig mange fler påmeldte enn der de pleier å ligge. De åpner ofte påmelding langt utpå våren/sommeren, og infoen generelt som er tilgjengelig er dårlig. 
Bor kun en time unna, så er jeg hjemme kunne jeg nok stilt, men er ikke et ritt jeg ville gjort noe ekstra for å fått med meg. Feks Valdresrittet er i andre enden av skalaen. Det er litt lenger unna, men hadde det passet mtp ferieplaner (dvs at jeg ikke er borte med familie) ville jeg møtt opp. Veldig fin trasè og en synlig arrangør i some hele våren(om ikke året). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (9 timer siden):

Dette er jo et av "drawbackene" med sjusjørttet. Et fint ritt, midt i "mekka", og arrangementet er helt fint når man er der, men infoen i forkant tilsier at de ikke ønsker seg fryktelig mange fler påmeldte enn der de pleier å ligge. De åpner ofte påmelding langt utpå våren/sommeren, og infoen generelt som er tilgjengelig er dårlig. 
Bor kun en time unna, så er jeg hjemme kunne jeg nok stilt, men er ikke et ritt jeg ville gjort noe ekstra for å fått med meg. Feks Valdresrittet er i andre enden av skalaen. Det er litt lenger unna, men hadde det passet mtp ferieplaner (dvs at jeg ikke er borte med familie) ville jeg møtt opp. Veldig fin trasè og en synlig arrangør i some hele våren(om ikke året). 

Egentlig litt offtopic, men Valdresrittet fortjener flere deltagere for det er tvers gjennom trivelig og bra på alle måter.

Sykla for første gang i helga, men unga har sykla det siden 2018 og synes det er helt topp.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (11 timer siden):

Dette er jo et av "drawbackene" med sjusjørttet. Et fint ritt, midt i "mekka", og arrangementet er helt fint når man er der, men infoen i forkant tilsier at de ikke ønsker seg fryktelig mange fler påmeldte enn der de pleier å ligge. De åpner ofte påmelding langt utpå våren/sommeren, og infoen generelt som er tilgjengelig er dårlig. 
Bor kun en time unna, så er jeg hjemme kunne jeg nok stilt, men er ikke et ritt jeg ville gjort noe ekstra for å fått med meg. Feks Valdresrittet er i andre enden av skalaen. Det er litt lenger unna, men hadde det passet mtp ferieplaner (dvs at jeg ikke er borte med familie) ville jeg møtt opp. Veldig fin trasè og en synlig arrangør i some hele våren(om ikke året). 

For å være helt ærlig synes dette gjelder veldig mange ritt om dagen. Da jeg hører om rittet så er det stort sett fordi at de legger ut at det er avlyst.

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (18 minutter siden):

For å være helt ærlig synes dette gjelder veldig mange ritt om dagen. Da jeg hører om rittet så er det stort sett fordi at de legger ut at det er avlyst.


En del rittarrangører bør ta seg ett grunnkurs i markedsføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...