Gå til innhold

Renovering av Trek Madone


Anbefalte innlegg

Dette var ekstremt kult. Kudos!

En ting jeg lurer veldig på når jeg ser sykler som er satt opp slik som denne (kraftig sete-tilt og hendler langt ned på styret); sklir du ikke av?? :'D

Endret av Hap
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 time siden):

Utrolig bra jobba og veldig pen lakk. Hvor dypt (og hvordan) pusset du? Helt ned til råkarbonet? 

Det stemmer! Jeg pusset tørt med ganske grovt papir, før jeg gikk over til våtslip med finere og finere papir - helt ned til råkarbonet. Jeg måtte jo fikse disse to blindmutterne, så da ga det mest mening å få vekk alt av gammel lakk og primer. 

 

Hap skrev (1 time siden):

Dette var ekstremt kult. Kudos!

En ting jeg lurer veldig på når jeg ser sykler som er satt opp slik som denne (kraftig sete-tilt og hendler langt ned på styret); sklir du ikke av?? :'D

Tusen takk! Hehe.. jeg har til gode å skli av altså 😂 Det er vel bare en stilling jeg har opparbeidet meg, som jeg synes er god. Det er vel det som er det viktigste også, at man sitter godt, så syklingen blir en glede og ikke et slit 🚴🏼‍♂️💨 Alltid vært raskere og mer utholden i den stillingen, uten at det gir alt for mye mening fordi man får åpnet opp kassen og dermed lungene ved å sitte litt mer oppreist. Aldri prøvd temposykling, men kanskje det er det som egentlig er tingen for meg, for det er ikke sjelden jeg ligger med albuene på styret med henda foldet😅

 

olve skrev (59 minutter siden):

Fantastisk jobb. Som @baroudeur også er inne på, så ønsker jeg meg en egen tråd dedikert til lakkeringsjobben!

Det kan jeg ordne. Da må jeg bare ha forslag til hvor jeg kan lage denne lakk-tråden, eller hvor den hører hjemme. Men det kan vel kanskje @baroudeur svare på, som jo er admin😊

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vollen94 skrev (59 minutter siden):

Det stemmer! Jeg pusset tørt med ganske grovt papir, før jeg gikk over til våtslip med finere og finere papir - helt ned til råkarbonet. Jeg måtte jo fikse disse to blindmutterne, så da ga det mest mening å få vekk alt av gammel lakk og primer. 

 

Tusen takk! Hehe.. jeg har til gode å skli av altså 😂 Det er vel bare en stilling jeg har opparbeidet meg, som jeg synes er god. Det er vel det som er det viktigste også, at man sitter godt, så syklingen blir en glede og ikke et slit 🚴🏼‍♂️💨 Alltid vært raskere og mer utholden i den stillingen, uten at det gir alt for mye mening fordi man får åpnet opp kassen og dermed lungene ved å sitte litt mer oppreist. Aldri prøvd temposykling, men kanskje det er det som egentlig er tingen for meg, for det er ikke sjelden jeg ligger med albuene på styret med henda foldet😅

 

Det kan jeg ordne. Da må jeg bare ha forslag til hvor jeg kan lage denne lakk-tråden, eller hvor den hører hjemme. Men det kan vel kanskje @baroudeur svare på, som jo er admin😊

Så lenge det fungerer for deg så er det ingen ting å utsette på det. 😄

Endret av Hap
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (57 minutter siden):

Virkelig lekker lakk. Fine overganger.

Ser frem til lakkeringstråden. Ta gjerne med litt av vurderingene du måtte gjøre. Antar det var endel valg du måtte ta underveis.

Skal prøve å få med alt jeg gjorde, samt alt som foregikk i hodet mitt underveis!😃

LarsB skrev (54 minutter siden):

Det var skikkelig gjennomført. Tommel opp for en bra jobb!
Lakken minnet litt om gamle Klein, som jo ble kjøpt og spist av Trek.


LarsB

 

 

Tusen hjertelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flo skrev (1 time siden):

Sjukt bra jobba!

Har du tilgang på proft lakkeringsutstyr? Kan vel umulig være gjort med sprayboks?

Er merkene lakkerte eller klistremerker?

Hallis og tusen takk!

Jeg la nettopp ut denne tråden som folk har etterspurt, hvor jeg går gjennom hele lakkeringsprosessen. Men jo, det er gjort med sprayboks😊

Dekalene bestilte jeg fra utlandet og det er tynne vinyl-merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...