Jump to content

Lageravdragersett

parob

Recommended Posts

Jeg har Unior sitt store lagerpressesett for å presse inn nye lager, men for å trekke ut gamle lager har jeg litt forskjellige verktøy. Et for kranklager, et par forskjellige til hjullager i enkelte dimensjoner, osv. 

Skulle overhale et boss i går og da takket det ene verktøyet mitt for seg. Det funket å banke ut de gamle, så det ordnet seg i dette tilfellet, men skulle gjerne hatt et komplett sett med avdragere til kommende jobber i mekkeboden.

Hvilket lageravdragersett anbefales hvis man er ute for mest-for-pengene? Unior sitt komplette sett til 3500,- er uaktuelt, det er alt for dyrt.
Unior har jo også små avdragere til ca. 350,- pr. stk. men da må man kjøpe flere for å dekke over flere dimensjoner.

Hva med bilrekvisitabutikker, blir det for grove dimensjoner?

ventle skrev (1 time siden):

Ved akutte behov så har jeg Unior-settet liggende i gangavstand borte på Grilstad, bare å stikke innom 🙂

Takk for tilbudet, Ventle. Jeg har bestilt det settet som Arne tipset om.

Ingen akutte behov for min egen del, men jeg skulle hjelpe en kompis med lagerbytte i både boss og nav. Det var mer flaut at den ene avdrageren min streiket og de andre ikke passet, jeg tror han tok saken videre til et verksted.

Uansett nyttig å finne ut for egen del, plutselig har jeg selv et lager som må byttes igjen. Satser på at dimensjonene i det settet jeg bestilte dekker det meste.

HenrikG skrev (På 20.10.2023 den 20.26):

Bearingprotools selger avdragere stykkvis.
Billig hvis du skal 2-3stk, men baller fort på seg hvis man skal ha mange.

Jeg har nå akkumulert komplett samling til DT nav og boss om du skulle trenge det 🙂

Jeg har kjøpt derfra etter som behovet har oppstått. Det er bra saker og kjapp levering. Og så slipper jeg å kilovis med avdragere jeg ikke trenger. Sist spanderte jeg til og med på meg de fine håndtakene. 

LarsB