Gå til innhold

Tine legger ned meierier


Anbefalte innlegg

Ser at Tine nedlegger en del fabrikker eller meierier, dette med årsak at det er så mye konkurrense og import fra utlandet!

 

"Å legge ned arbeidsplasser er aldri lett. Samtidig kan vi ikke skjerme oss fra den tøffe virkeligheten hvor salget av den hvite melka i Tine har gått ned med nesten 40 prosent de siste 10 årene, sier styreleder Marit Haugen.

– Kombinert med en betydelig import og en sterk konkurranse må vi være vårt ansvar bevisst og tilpasse vår anleggsstruktur for fremtida, sier hun"

Kan noen fortelle meg hvor jeg får kjøpt melk og ost fra utlandet som kan konkurrere med Tine?! Det finnes jo ikke.

Skjønner ikke de kan gå i media og si noe sånt når de har monopol i landet (Q-melk har jo så og si ingen markedsandeler)
Kan dem da ikke bare si det som det er, folk drikker mindre melk og har gått over til brus i stedet.

Kanskje ta en runde internt i Marketing og PR og forstå at kampanjene deres har feilet. Ikke legg skylda på import 😞

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mjølk seier dei rett fram at salget har gått ned.

Angåande ost frå utlandet så er eit enkelt eksempel Apetina fetaost.

Det er ein god det import, mange er lurt av oppslag om prosenttoll. Grunna inkompetente eller direkte urederlige journalistar veit ikkje folk om dei gratis importkvotene og dei kvotene ein kan kjøpe på auksjon.

Endret av Sunnu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsedirektoratet - Utviklingen i norsk kosthold 2021 side 8 og 60 viser trenden på meieriprodukter. Hvis jeg ikke husker feil, viste SSB statistikk(stopper i 2010ish) at forbruket av melk går ned, men yougurt, ost og andre melkeprodukter øker. Ganske likt med det en ser på s 8.

Av ren nysgjerrighet har jeg lenge lurt på hvor mye av forbruket av melk blandt de 15-25 er sjokolademelk og "sports"-sjokolademelk.

Edit: SSB - 10249: Forbrukte mengder av mat- og drikkevarer per person per år (kg/liter), etter varegruppe, statistikkvariabel og år.

 

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...