Gå til innhold

Håpløs UPS frakt fra R2 bike


Gullars

Anbefalte innlegg

Bestilte i forrige uke bla. en gaffel fra R2 bike med UPS std. dvs. den 16/10

Pakken kom til Norge den 19/10 og ifølge sporing så har UPS forsøkt å levere den fredag 20/10

Problemet er at jeg var hjemme hele fredagen og det har ikke vert noe her å forøskt å levere noe og jeg har helle rikke fått varsel hverken på email eller sms.

Ringte de i dag og fikk bekreftet at pakka var ute for levering og måtte oppgi både navn og adresse i tillegg til sporingsinfo for å få vite dette.

Reiste da hjem fra jobb for å unngå at pakka ikke skulle bli levert igjen.

Når er klokka 19:51 og UPS hevder å ha forsøkt å levere kl. 16:03 og da var jeg hjemme og lagde middag.

Ingen varsel på sms eller epost nå heller og ifølge sporing så er pakka tilbake på lager.

De gjør et siste forsøk på å levere og jeg lurer på hvilke triks jeg må gjøre for å få pakka.

Noen som har tilsvarende erfaringer og vet hva som er løsningen??

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til kødd, prøvde å ringe de i dag men fikk da bare beskjed om at de ikke kun endre levering uten at jeg hadde et info notice nummer som sjåføren skal legge igjen når du ikke er hjemme når de forsøker å levere ergo ingen endring.

De har jo ikke vert her så ikke lett å få takk i nummeret.

Endret av Gullars
  • Confused 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken tok en morsom vri i dag🙈

Jeg fulgte hrukin sitt tips og bad om å få den levert på nærmeste acces point, dette ble gjort 08:03 i dag tidlig og da fikk jeg beskjed om at det vill ta 24timer før endringen var utført og jeg kunne tidligst hente pakka i morgen ettermiddag.

Klokka 13:13 ringer det på døra og det står en litt slukøret kar der og sier at han har pakke til meg, om han skal hente den??

Jeg blir jo selvfølgelig happy og sier at jeg har ventet på den og bedt om å få den til acces point, men ay jeg gjerne vil ta i mot den. (en fugl i hånda bedre enn 10 på taket logikk).

My bad sier karen på dårlig engelsk og ser oppriktig lei seg ut.

Får pakka og så sier han at det er en feil med denne pakka slik at han ikke får levert den med signatur, naturlig nok siden jeg har bedt om å få den til et acces point.

Han spør om jeg kan ringe og si jeg har fått den?? 

Selvfølgelig ringer jeg ups og gir beskjed og da må de starte en sak og involvere en annen avdeling bla. bla..

Tror jeg velger en annen transportør enn UPS neste gang for dette virker amatørmessig, synes nesten synd på sjåføren for det virka ikke som han visste hvordan systemet virka.

Håper de er like dårlige til å kreve inn moms  og utleggsgebyr🙈🙈

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurérselskapene har mange forskjellige produkter, og da får man det man betaler for. F.eks. så betaler man jo 12 € for frakt fra R2, og da sier noe meg at man ikke får den beste pakken. Kan også være at merkingen av pakkene ikke er god nok fra R2, så UPS sliter med å forstå hvor det skal leveres. Fikk merkelig sporing fra R2 selv den siste uken. Pakken skulle leveres på mandag, og var "ute til levering" hele dagen. På kvelden var den tilbake til lager. I går var det slik at "mottaker ikke er oppført i bygningskatalogen", og ukjent leveringsdato. Nå er den lagerscannet og importscannet igjen, og "behandles ved UPS-anlegg".

Har en tilsvarende sak hos Sykkelopplevelser, som skal bytte motor i longtailen vår (hadet, mange penger). Snakket med dem på onsdag forrige uke om status, og da hadde de fått spoing fra UPS som sa levering til dem på torsdag. "Jippi", tenkte jeg siden jeg trengte egentlig sykkelen på søndag. Spurte om ståa i går, og da var den akkurat kommet, og motoren skulle monteres i dag. Dette var sendt fra Bosch i Tyskland.

Er det tysk UPS som er bæsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er pakka send med UPS std og den var merka meget godt med riktig adresse og telefonnummer.

Basert på samtalen med han som leverte den til slutt så virker det å ha svikta i siste ledd. 
Det er jo sånn at sporingen er avhengig av skanning for å bli rett. 
Pakke som ble  levert i går er fortsatt ute for levering, ihht sporing, siden han ikke fikk scannet når han leverte😀

Uansett så virker det som UPS i Norge har endel større utfordringer enn for eks DHL med tanke på hvor mange negative tilbakemeldinger de har.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd to ganger at transportør "ikke fikk levert på døren da ingen var hjemme." Jeg mistenker at sisteleddet har så dårlige betingelser at å kjøre de ekstra 7 kilometrene ut fra E18 blir uoverkommelig i en travel hverdag, og at de velger den letteste løsningen. Hvis så er tilfelle, er det vel vi selv som må gå i oss som hele tiden velger billigste transportløsning. Kanskje vi må venne oss til å betale mer for transporten, slik at det går an å leve av jobben for de stakkarne som stiller med bilene sine. Noen ganger har bilene vært så løene at de nok ikke ville tålt en tur innom biltilsynet. 

 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staroh69 skrev (1 time siden):

Kanskje vi må venne oss til å betale mer for transporten, slik at det går an å leve av jobben for de stakkarne som stiller med bilene sine. Noen ganger har bilene vært så løene at de nok ikke ville tålt en tur innom biltilsynet. 

Det er nok et problem at vi hele tiden skal ha det billigst mulig. Jeg har postkassestativet 4m fra soveromsvinduet og merker veldig godt når noen i nabolaget sender eller mottar noe i postkassa fra Helthjem. Sjåføren deres kjører en Corolla med relativt fri frieksos. Den bilen var gammel og sliten når jeg kjøpte min første bil i 1998.

Jeg jobber for en av de store statlige byggherrene med høye krav til HMS og sikkerhet for egne ansatte, tjenesteleverandører og tredjeparter. Det er faktisk et problem at det er særs vanskelig å følge opp transportørenes betingelser. "Det er jo bare å stille krav"; Vi stiller krav, og er villige til å betale for det men i siste instans så er transportøren gjerne innleid av en underentreprenør som velger billigste sort. Når vi klager på at leverandøre mangler personlig vernetøy eller kjettinger så får vi beskjed om at det skal bli bedre. Vi ser aldri gjeldende bil/sjåfør igjen men jeg antar at han bare er byttet ut med neste mer eller mindre seriøse aktør i køen.

Jeg har det fra folk i bransjen at det rett og slett er vanskelig å være seriøs på spesielt småpakketransport i byene da det til stadighet dukker opp småfirma/budselskaper som underbyr med useriøse og ukomplette systemer. Vi må betale mer for tjenestene våre, og still krav til etikk etc..... Kansje er ikke posten norge så ille allikevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med begge 2.

De er ganske sjelden jeg er tålmodig nok til å bruke billigste alternativ eller gratis frakt på sykkelstasj fra utlandet og ender opp med å betale for express.

I mange tilfeller er det virkelig express og oppleves sømløst og raskt.

Rekorden er vel fra CRC med bestilling søndag og levering på jobb tirsdag kl. 12

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...