Gå til innhold

Disket på Zwift?


LarsB

Anbefalte innlegg

Takk for entydige fordømmelser folkens. Mitt juleløfte er å ikke sandbagge i temporitt på Zwiftritt mer. 

Jeg trodde faktisk jeg kunne kjøre i C siden jeg ikke har kjørt ritt siden mars eller noe og hadde C i profilen. 
Men jeg er nå i alle fall tilbake i bunnslammet i kategori  B. Det er der jeg hører hjemme.

 

LarsB

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (39 minutter siden):

Takk for entydige fordømmelser folkens. Mitt juleløfte er å ikke sandbagge i temporitt på Zwiftritt mer. 

Jeg trodde faktisk jeg kunne kjøre i C siden jeg ikke har kjørt ritt siden mars eller noe og hadde C i profilen. 
Men jeg er nå i alle fall tilbake i bunnslammet i kategori  B. Det er der jeg hører hjemme.

 

LarsB

 

Jeg hadde samme opplevelse i går kveld (med motsatt fortegn) - vel og merke på sesongens første tur på Zwift. I min uendelige vishet gikk jeg like greit for et ritt, fordi det ikke var så mye annet å velge blant da jeg startet. Jeg valgte gruppe C, det er stort sett der jeg har startet sesongen, og jobbet meg opp til B i løpet av vinteren.

Jeg blingsa og trodde det var en runde på 18 km... For så å oppdage da jeg kom inn, at dette var 10 runder på 3km. I starten tok jeg bestetid på spurt-segmentet, fordi jeg måtte henge på feltet. Da jeg tok dem igjen kom det en bakke. Jeg tråkka til og hadde +400W til toppen. Men jeg stod stille i forhold til motstanderne.

Halvveis var jeg forberedt på å kaste inn håndkle, men klarte å mobilisere nok mentalt til å stå det ut. Da jeg kom i mål så jeg førsteplassen hadde 3.5w/kg snitt.  😄

  • Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel "justere" FTP i zwift også, men usikker på om det er den som gjelder i Zwiftpower eller om den estimeres fra resultatene... Er trygt plassert i C, makter ikke det kjøret som er i B så fort det er noe som ser ut som en bakke... I C kan man muligens klare å tette luka med et magadrag på 350-400W, mens i B er det bare å snu seg og se hvem som er i nærheten... 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (6 timer siden):

Takk for entydige fordømmelser folkens. Mitt juleløfte er å ikke sandbagge i temporitt på Zwiftritt mer. 

Jeg trodde faktisk jeg kunne kjøre i C siden jeg ikke har kjørt ritt siden mars eller noe og hadde C i profilen. 
Men jeg er nå i alle fall tilbake i bunnslammet i kategori  B. Det er der jeg hører hjemme.

 

LarsB

 

Håper du forstod mitt noe humoristiske forsøk på litt vennlig banter  🙂 

 

Jeg tenker mitt om de som bevisst trikser med vekta si, og/eller melder sge på i feil kategori for å oppnå en fordel etc. Det er åpenbart ikke det du har gjort da, og det skjønner man jo

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gew88 skrev (17 timer siden):

Håper du forstod mitt noe humoristiske forsøk på litt vennlig banter  🙂 

 

Jeg tenker mitt om de som bevisst trikser med vekta si, og/eller melder sge på i feil kategori for å oppnå en fordel etc. Det er åpenbart ikke det du har gjort da, og det skjønner man jo

Ingen problemer. Jeg forstod det helt greit. 
Ja det er et zwiftproblem med feil klasse og/eller vekt. Etter at jeg fikk vite om WKG indikasjonen ser jeg at 14 har blitt disket i det rittet. 
Det er nesten like mange som de som har fått en passering. Så det er tydeligvis ikke bare meg som fortsatt er tidlig i rittsesongen på zwift. 

LarsB

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (På 7.12.2023 den 9.41):

Jeg hadde samme opplevelse i går kveld (med motsatt fortegn) - vel og merke på sesongens første tur på Zwift. I min uendelige vishet gikk jeg like greit for et ritt, fordi det ikke var så mye annet å velge blant da jeg startet. Jeg valgte gruppe C, det er stort sett der jeg har startet sesongen, og jobbet meg opp til B i løpet av vinteren.

Jeg blingsa og trodde det var en runde på 18 km... For så å oppdage da jeg kom inn, at dette var 10 runder på 3km. I starten tok jeg bestetid på spurt-segmentet, fordi jeg måtte henge på feltet. Da jeg tok dem igjen kom det en bakke. Jeg tråkka til og hadde +400W til toppen. Men jeg stod stille i forhold til motstanderne.

Halvveis var jeg forberedt på å kaste inn håndkle, men klarte å mobilisere nok mentalt til å stå det ut. Da jeg kom i mål så jeg førsteplassen hadde 3.5w/kg snitt.  😄

Det hørtes hardt nok ut. Men du ble ikke dårligere av det i alle fall. 
Riiide oooon!

 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, magic said:

Man kan vel "justere" FTP i zwift også, men usikker på om det er den som gjelder i Zwiftpower eller om den estimeres fra resultatene... Er trygt plassert i C, makter ikke det kjøret som er i B så fort det er noe som ser ut som en bakke... I C kan man muligens klare å tette luka med et magadrag på 350-400W, mens i B er det bare å snu seg og se hvem som er i nærheten... 🙂


Nå beregnes det klasse for all sykling du gjør på Zwift, ikke bare ritt/rides. Noe som er et bra tiltak egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...