Gå til innhold

Garmin og smartvarsler - vil ikke ha alle sammen, men hvordan?


Anbefalte innlegg

Har nylig byttet ut min 8-10 år gamle FR235 med en FR 265, og er ekstremt fornøyd! Garmin har virkelig tatt kvantesprang på disse årene ift. innsiktsfull helse- og treningsdata, og ikke minst greier jeg nå å se displayet skikkelig.

Men den piper og varsler hele tiden! Jeg trenger ikke å ha alle varsler fra telefonen på klokka, men jeg vil gjerne ha noen! Er det noen måte å velge seg kun visse typer telefonvarsler på klokka, men at den kan ignorere andre? Både når den er i klokkemodus og i treningsmodus. På trening vil jeg f.eks .gjerne ha tekstmeldinger, men jeg trenger ikke vibrasjon og piping hver gang det skjer noe på LinkedIn eller Instagram når jeg er opptatt med intervalltrening eller sitter i et møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tron skrev (24 minutter siden):

Har nylig byttet ut min 8-10 år gamle FR235 med en FR 265, og er ekstremt fornøyd! Garmin har virkelig tatt kvantesprang på disse årene ift. innsiktsfull helse- og treningsdata, og ikke minst greier jeg nå å se displayet skikkelig.

Men den piper og varsler hele tiden! Jeg trenger ikke å ha alle varsler fra telefonen på klokka, men jeg vil gjerne ha noen! Er det noen måte å velge seg kun visse typer telefonvarsler på klokka, men at den kan ignorere andre? Både når den er i klokkemodus og i treningsmodus. På trening vil jeg f.eks .gjerne ha tekstmeldinger, men jeg trenger ikke vibrasjon og piping hver gang det skjer noe på LinkedIn eller Instagram når jeg er opptatt med intervalltrening eller sitter i et møte.

Du kan velge varsler dersom du har Android. Med iOS er det kun alle eller ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, dette var ikke oppløftende. Metoden til torhovland over her skrur av varslene også på telefonen. Merkelig at Garmin ikke har klart å mekke på noe så grunnleggende som dette, når det er så ekstreme tilpasningsmuligheter ellers. Det er kanskje Apple som er flaskehalsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
tron skrev (3 minutter siden):

Argh, dette var ikke oppløftende. Metoden til torhovland over her skrur av varslene også på telefonen. Merkelig at Garmin ikke har klart å mekke på noe så grunnleggende som dette, når det er så ekstreme tilpasningsmuligheter ellers. Det er kanskje Apple som er flaskehalsen...

Alt står på Apple. Jeg har vært svoren Apple-bruker i snart 20 år. Kjenner at det begynner å nærme seg slutten på det... Det samme gjelder for muligheten til å besvare meldinger direkte fra klokka. 

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på aktiv bruk av «ikke forstyrr» funksjonen på klokka enn så lenge. 

Tusen takk for hjelpen! Godt å ha en egen ekspert på feltet på forumet 🙂

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg fant innstillingen i Connect! Genialt, da tillater jeg tekstmeldinger og anrop, men blokkerer programmer. 

Hadde vært bedre å tillate akkurat de appene man ønsket varsler fra, men dette var jo mye bedre enn «rubbel og bit eller ingen».

Tusen takk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gjør jeg sånn at jeg trykker på varsel når det kommer, og så trykker jeg blokker app hvis det er fra en app jeg ikke trenger kontinuerlig mas fra. 

Instagram har jeg ikke varsler fra, og ikke la meg starte på linkedin-raljering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme frustrasjon med kombinasjonen iPhone og Garmin Edge

Da kan det fungere å sette en Fokus-scene på iPhonen. Det er mulig å velge hvilke personer/apper som skal slippe gjennom. Dette gjelder imidlertid alle notifications, så i et daglig liv med klokke på hånden vil det ikke være like praktisk, siden du også mister notifcations på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, tron said:

Argh, dette var ikke oppløftende. Metoden til torhovland over her skrur av varslene også på telefonen.

Nei, då misforstår du. Dette er ikkje ein Android-setting, men ein setting på Android-appen til Garmin.

Eg testa det no. Sendte meg sjølv ein epost, og fekk varsling på telefon og klokke. Så skrudde eg av Garmin-varsling for epost-appen min, og sendte ny epost. Denne gongen kun varsling på telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pharynx skrev (17 timer siden):

Jeg har både 265 og Edge og kun anrop/sms kan man også sette til å slippe gjennom på Edge.

Men i en verden der folk bruker Whatsapp i stedet for SMS føles det litt "gammelt"? På forrige Edgen min tror jeg enten jeg hadde denne innstillingen, eller det var eneste muligheten. Jeg måtte be kona om å huske å ringe meg om hun skulle ha tak i meg. Så kunne jeg evt stoppe og åpne Whatsapp (hun bodde i utlandet da, og hadde ikke norsk telefon, så ringing gikk også over whatsapp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en del blander varsler på mobilen og varsler på klokka her.

En' ting er å  stenge alle varsler fra en app på telefonen slik at verken telefon eller klokke mottar de.

Det er noe helt annet å kunne velge hvilke apper som slipper gjennom til Garmin Connect fra telefonen, og dermed gir varsler på begge enheter. Dette er ikke mulig på iOS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi snakker varsler på klokka. Jeg gjorde som følger i Connect-appen på iOS: Garmin-enheter-> FR265 -> Smarte varsler -> Generell bruk -> Programmer: Av. Samme innstilling som for generell bruk gjorde jeg på "Under aktivitet". I helga har klokka dermed kun varslet om meldinger (SMS+iMessage) og anrop, og det er jeg happy med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...