Gå til innhold

Mac Ride, Kids Ride Shotgun?


ErlendMG

Anbefalte innlegg

Mener det fantes en tråd/noen meninger om disse produktene på det gamle forumet, men klarer ikke å finne noe her, nå. 

Nå som barnet byner å bli litt større, vurderer jeg alternativer til sykkelvogna for primært korte turer, barnehagelevering. At løsningen også kan fungere på stisykkelen vil være en bonus, men ikke mye mere enn det.

 

Noen med erfaringer fra virkeligheten her?

Ser ingen på finn, og de er relativt dyre i innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettmodellen er den gule skumgummisaken.

Aldersdemensen har slått inn for fullt så jeg husker jo ikke navnet på den, men den fungerer "helt ok" for formålet med småtasser på styret. Brukte vår i 3 sesonger eller noe før de ble store nok til å sykle selv.

Enig i at prisene på de mer robuste utgavene er tidvis voldsom.

 

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en MacRide du kan få kjøpe. Var veldig fornøyd med denne. Liker innfestingen foran, ved at man bytter en spacer under styret med en 10mm som setet passer på. Da er det veldig kjapt å montere og demontere på stisykkelen f.eks. Fungerte dårlig med nyere Scott Genius, siden den ikke har runde spacere under styret, så brukte den på andre sykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, andersar said:

Budsjettmodellen er den gule skumgummisaken.

Aldersdemensen har slått inn for fullt så jeg husker jo ikke navnet på den, men den fungerer "helt ok" for formålet med småtasser på styret. Brukte vår i 3 sesonger eller noe før de ble store nok til å sykle selv.

Enig i at prisene på de mer robuste utgavene er tidvis voldsom.

 

4 hours ago, Olechr said:

Selv har jeg jeg brukt Feva Star sete. Ikke så fancy som de nyere, men hjelpes så mye gøy vi har hatt det.

Kan skrive under på gøy med Feva Star Seat (hører du, @andersar ?). Har herja en del med mini med den i gullia. Macride og Shotgun koster mer, og er mer omstendelige å montere. Men du vinner blant endurbro-gutta med de dyrere, da. Om det er noe å hige etter.

Tips er å teipe et segment med styreteip i barnets favorittfarge på styret så de får litt behagelig grep.

Endret av baronKanon
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (28 minutter siden):

 

Kan skrive under på gøy med Feva Star Seat (hører du, @andersar ?). Har herja en del med mini med den i gullia. Macride og Shotgun koster mer, og er mer omstendelige å montere. Men du vinner blant endurbro-gutta med de dyrere, da. Om det er noe å hige etter.

Tips er å teipe et segment med styreteip i barnets favorittfarge på styret så de får litt behagelig grep.

Monteringen er nettopp det jeg likte best med MacRide. Monterer den på 30 sekunder, mens naboens Feva virket mye mer knot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hvertfall Feva har vært helt topp å montere. Første gangen finner du hvilke hull du skal ha stroppene i. Etter det er det bare å stramme stroppene å gi gass. 

  • Like 2

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha ventet lenge og vel på at noe skulle dukke opp på Finn krøp jeg til korset og kjøpte Kids ride shotgun pro for et par måneder siden (pro-modellen er nesten helt lik Mac ride). Jeg ville ha en av de to for å ha noe som ikke var i kontakt med ramma. Monteringa er antageligvis ganske lik Mac ride, det tar maks et halvt minutt (avhengig av hvor raskt tomlene dine klarer å stramme skruene (uten verktøy)). Jeg kjøpte også det ekstra styret som småen kan holde i (det fant jeg billig på Finn).

Junior (2 og et kvart år) var først veldig skeptisk og livredd når han fikk prøvesitte, men etter å ha hatt sykkelen stående fremme og hatt dype samtaler om hvem som skal sitte hvor hver gang vi gikk forbi den godtok han til slutt å prøve en kort tur, og var frelst nærmest fra første meter.

Jeg har ikke rukket å prøve den på sti enda, men har ambisjon om å få det til når det tørker opp i marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har topp erfaring med Feva Star seat. Har brukt den ganske mye med alle tre ungene (ikke samtidig), mest på sti. Veldig kjapp og enkel montering, ingen slitasje på sykkelen. Dunker litt borti med kneet, men det er jo mykt så det spiller liten rolle. Tar løpesykkelen på ryggen så vi kan bytte litt fram og tilbake.

image.jpeg.e7315da864672c2abd6c8a9aaaa900a8.jpeg

Feva Star seat

LøpesykkelStar seat funker klart best på stisykkelen pga. lengre overrør (og senkepinne).

På elsykkelen blir det trangt (mellom Star seat og mitt eget sete) og vanskelig å komme seg av og på sykkelen (men det går når man først er på plass), kan nok være litt plundrete hvis man plutselig må stoppe av uforutsette grunner. På landeveissykkelen har jeg ikke prøvd men tror det vil være enda trangere.

Endret av anderfo

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første runde med levering i barnehagen gjennomført, etter å ha hentet Mac Ride sete hos espenta i helgen. 

For å sitere Borat: Great success!

Bra med justeringsmuligheter, enkelt å montere, føttene sitter godt i bøylene sine.

 

Og jenta er megafornøyd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...