Jomar Henriksen Posted April 14 Posted April 14 Kjente at lagrene i HUNT-bosset mitt var ruglete og bestilte inn et nytt boss. Litt skuffa siden akkurat dette bosset bare er ett år gammelt. Er det jeg som har tøysete høye standarder for rentrullende lagre (rugling er nogo!), eller er bosskjøp bare noe jeg må leve med? At Hunt er dårlig har jeg ikke råd til å tro. Disse hjula er ikke vinterbrukt. Ja, jeg kunne kjøpt inn nye lagre siden lagerpressa mi ikke blir brukt nok, men jeg var svak og kjøpte inn et nytt boss. Det er fortsatt mulig jeg kjøper nye lagre og har nybosset i bakhånd i tilf. utfordringer i framtida. Det er HUNT 4-season X-wide GRAVEL hjul til en grusreser. Quote
Panda Posted April 14 Posted April 14 (edited) Sjekk med Hunt om det ikke er garanti sak, et gravel hjulsett burde holde bedre enn mye annet vel?! Hatt mine i 1,5 år nå og de er silkemyke de. Gått ca. 7000 km. Edited April 14 by Panda God hjul Quote
Jomar Henriksen Posted April 14 Author Posted April 14 Mistenkte det. Får finne ut hvem som har agentur i Norge. Hjulsettet er fra 2019, og jeg bytta lager på bakhjul i går, mest pga ønske om gode lagre før sesongen og at de gamle var litt ruglete. Men bosset overraska meg. Quote
runermm Posted April 14 Posted April 14 (edited) Lagre på Hunt-nav må byttes hvert år er min erfaring. Bosset tar også kvelden etter noen år. Ble litt lei til slutt, så har bytta til andre hjul. Edited April 14 by runermm Quote
Jomar Henriksen Posted April 14 Author Posted April 14 runermm skrev (24 minutter siden): Lagre på Hunt-nav må byttes hvert år er min erfaring. Bosset tar også kvelden etter noen år. Ble litt lei til slutt, så har bytta til andre hjul. Litt min erfaring dette også. Hvilke hjul gikk du for? Idealet er premium aluhjul med ca 25mm i indrediameter. Har presse, så lagerbytte koster meg bare lagrene. Men blir litt fartsblind når lagrene (15267x2stk) samla koster 300kr, og nytt boss koster 700. Quote
mralfred Posted April 14 Posted April 14 runermm skrev (34 minutter siden): Lagre på Hunt-nav må byttes hvert år er min erfaring. Bosset tar også kvelden etter noen år. Ble litt lei til slutt, så har bytta til andre hjul. Sånn tatt ut fra hukommelsen synes jeg å huske at Hunt har rykte på seg for å ha dårlig kvalitet på nav. Quote
runermm Posted April 14 Posted April 14 Jomar Henriksen skrev (9 minutter siden): Litt min erfaring dette også. Hvilke hjul gikk du for? Idealet er premium aluhjul med ca 25mm i indrediameter. Har presse, så lagerbytte koster meg bare lagrene. Men blir litt fartsblind når lagrene (15267x2stk) samla koster 300kr, og nytt boss koster 700. Zipp 303s kjøpt på FINN. Særs fornøyd med det kjøpet. 1 Quote
Gullars Posted April 15 Posted April 15 Navene til Hunt er vel helt greie, men tetninga og lagrene kunne vert bedre. Bytta lagre hvert år på de 2 settene jeg hadde. 1 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......
EspenE Posted April 15 Posted April 15 Jomar Henriksen skrev (21 timer siden): Litt min erfaring dette også. Hvilke hjul gikk du for? Idealet er premium aluhjul med ca 25mm i indrediameter. Er DT-Swiss GR1600 et alternativ? Nav fra DT-Swiss er vel normalt anerkjent som god vare. 1 Quote
Recommended Posts