Gå til innhold

Sync mellom Garmin Edge og Forerunner


Anbefalte innlegg

Etter diskusjonen rundt AI verktøy i trening etc så  har jeg blitt litt fristet til å teste å la Garmin styre varighet og intensitet på treningen helt og holdene, i en grad det er praktisk, blir liksom ikke så lett å kjøre en times rolig baseøkt hvis man skal sykle sti. Med små barn, hunder, jobb som er ganske travel i perioder, litt reising og alt annet er det litt for mange variabler til å kjøre et helt fast program, så hvorfor ikke et mer dynamisk regime.

Men hvordan er det å synce program på klokken og sykkelcomputer? Vil den samme økten som er foreslått av klokken basert på training readiness etc være lik den som blir foreslått av Edge-enheten? 

Vil jo helst ha økten på Edge-enheten så man slipper se på klokken, men hvis det er kun klokken som har "fasit" kan jeg like gjerne bruke Wahoo elns som en ren sykkel gps.

Og hva er folks erfaring med å blande inn en løpetur inn i et sykkelprogram, vll den da telle det som en økt eller kjører det helt utenfor, si feks at anbefalt sykkeløkt er en times baseøkt, men man har kun mulighet for løping, så hjelper det jo å ta en løpetur istedenfor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (6 minutter siden):

Vet ikke om du har sett denne, men den kan kanskje være av interesse når du planlegger det du gjør. Cade Media er forøvrig en ganske ålreit sykkelkanal. 
 

I did exactly what my Garmin told me for 30 days-This is what happened

Var akkurat den jeg så på idag tidlig 🙂

Men fikk bare med meg at han brukte klokken, ikke at de syncet mot hverandre. Skal ha både ny klokke og computer, vurderte Wahoo siden jeg uansett har på garmin klokken, men får jeg øktene styrt av Garmin Edge er jo det veldig behagelig. Evt at den kan styre rullen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1040 og 965 funker brillefint sammen. Klokka er jeg veldig imponert av og 1040 har syk batterikapasitet og den er dønn stabil.

Treningsveiledningen liker jeg. For meg gjør den at jeg er mer mindre stressa og hviler mer, samtidig som den sparker meg i leggen hvis jeg er for slapp. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir 265 og 840 her, takk for gode tips! Digg å kunne få foreslått økt på computer som også kan styre rullen, bare smekke den på og se på film istedenfor Zwift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at 1040 har fine dimensjoner. Den er veldig lett og tar ikke stor plass verken på landevei eller på stisykkelen. Samtidig er skjermen fin og god, ypperlig når man ønsker å kunne se mange datapunkt på en skjerm eller bruker gpsen til navigasjon. Til bruk på ritt som f. eks Offroad Valdres finnes neppe noe bedre. Har du syn som en ørn og kun skal sykle enkle landeveisruter vil en 840 selvsagt være litt mer smekker. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...