Gå til innhold

Turrapport: Bikepacking Badlands


Anbefalte innlegg

Høres ut som en flott tur så ser frem til flere bilder. En ganske heftig tur, for selv erfarne bikepackere!

Har lenge tenkt at markedet for kvinner er et stort marked hvor sykkelbransjen henger litt etter, så kult at Komoot faktisk gjør en innsats. Ja, det finnes egne sykkelmodeller og klær for kvinner, men det er enda et litt gubbete miljø. Ser heldigvis fler og fler kvinnelige bikepackere og gravel/landeveis/stisyklister.

Si ifra om du ønsker litt lengre redigeringstid på innlegg. Turrapporter er tidkrevende saker. 180min er den vanlige.

  • Like 3

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg var nervøs før turen. I etterkant vet jeg ikke helt for hva. Jeg planla lite, fulgte ruta og nye venner jeg fikk underveis. Alt løser seg alltid. Det var deilig å få et avbrekk fra store spørsmål i livet jeg har kvernet på de siste månedene og kun bekymre meg over om jeg finner mat og et sted å sove"

 Det skal være litt nerver når en skal klare seg med det en pakker på en sykkel for noen dager. Og det siste der er veldig gjenkjennelig, å ha hovedfokus på mat og overnatting og sykling føles enormt befriende 👍

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Andreas skrev (31 minutter siden):

Si ifra om du ønsker litt lengre redigeringstid på innlegg. Turrapporter er tidkrevende saker. 180min er den vanlige.

Tusen takk! Skal si ifra. Har allerede sett en del skrivefeil, men kanskje det er mulig å endre senere? Måtte bare begynne å få noe ned og ut, tenkt på det i så mange dager nå. Tror jeg skal prøve å oppdatere med en og en dag fremover. (men skal prøve å skrive et utkast før jeg kaster det ut her, eller vi får se 😅)

Og var utrolig flott ja! Og var nok heftig ja, mye teknisk terreng og over 2000hm hver dag kan en bli sliten av. Var noen som falt fra underveis... eller tok snarveier. Men for min del medførte turen utrolig med mestring og økt selvtillit.

Og enig! Var veldig kult å være en stor gruppe kvinner, stort spenn i både alder og typer. Var til og med en polsk popstjerne med!

Endret av hardrock
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung1 skrev (Akkurat nå):

"Jeg var nervøs før turen. I etterkant vet jeg ikke helt for hva. Jeg planla lite, fulgte ruta og nye venner jeg fikk underveis. Alt løser seg alltid. Det var deilig å få et avbrekk fra store spørsmål i livet jeg har kvernet på de siste månedene og kun bekymre meg over om jeg finner mat og et sted å sove"

 Det skal være litt nerver når en skal klare seg med det en pakker på en sykkel for noen dager. Og det siste der er veldig gjenkjennelig, å ha hovedfokus på mat og overnatting og sykling føles enormt befriende 👍

Hehe jepp! Hadde heldigvis booka en airbnb med noen av de andre som skulle være med natta før start, samt at det var en felles whatsapp-gruppe, og fikk da litt diskusjon på hva som er luksus og hva som faktisk er nødvendig å ha med. Husker jeg spurte om det å ha med et sånn mini-turhåndkle er luksus eller nødvendig, angra litt på at jeg ikke hadde det med... men jeg klarte meg jo!

Utrolig befriende å kjenne på hvor lite man egentlig klarer seg med! Tror jeg brukte ca. alt jeg pakket med (unntatt repairkit til tubeless, men kunne jo vært noen andre hadde hatt behov for det). Og hadde med TRE buff, i retrospekt var ikke det nødvendig..

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første turene er veldig lærerike. Dog, de fleste har kanskje 1(2) overnattinger, ikke en uke, i et annet land 😅 Dagsetappene virker veldig fine. Passe langt til at en føler en har syklet lang og kanskje endrer landskap. Nok tid til å faktisk nyte omgivelsene. 120-150km+ på en dag er gjerne ganske stressende.

Jeg har STS Airlite Towel L. Det tar veldig liten plass, og holder akkurrat til å tørke seg etter bad. Er veldig fan av Airlite S, en liten hendig klutt om sommeren. Altså, det er et så tynt material at det får vanlige mikrofiberkluter til å fremstå som kraftige saker. En ekte minimalist dropper det nok

En lærer ganske fort hva som er nice to have, og hva som er need to have. Spesielt når det kommer til mat er det ofte lett å finne enkle løsninger, spesielt om man passerer butikker. Og hvis man har brukt endel Real Turmat, så er det fint å velge noe annet.

Du har fått lengre redigeringstid nå, så du kan redigere innleggene dine når du vil. Et tricks hvis du skal legge inn endel bilder er å redigere visningsstørrelsen på bildet når du skriver innlegget, gjennom å dobbeltklikke på bildet når du har lagt det til og velge ønsket bredde.

  • Like 2

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (12 timer siden):

De første turene er veldig lærerike. Dog, de fleste har kanskje 1(2) overnattinger, ikke en uke, i et annet land 😅 Dagsetappene virker veldig fine. Passe langt til at en føler en har syklet lang og kanskje endrer landskap. Nok tid til å faktisk nyte omgivelsene. 120-150km+ på en dag er gjerne ganske stressende.

 

Hehe ja, men har jo vært vinter i Norge! Eller, har jo hatt lyst i flere år å dra på overnattingstur, men har ikke turt alene. Sånn som jeg skrev tidligere vet jeg ikke hva jeg har vært redd for. Er jo ganske trygt i Norge, tror det i hovedsak har vært om det skal være noe mekanisk og jeg er såå dårlig på det, men nå kan jeg det mest grunnleggende, og det er sjelden at noe ikke kan løses. 

Det likte jeg veldig godt med turen, hver dag var det så mye endring i landskap. Var slike distanser jeg så for meg før turen, men satte veldig pris på det rolige tempoet. Det å finne et sted å sove osv. krever gjerne liiitt energi også, som var noe jeg ikke hadde tenkt over, eller, man vil helst ikke at det skal ha blitt mørkt, i hvert fall ikke jeg.

Jepp, jeg ante ikke hva jeg skulle kjøpe av mat. Så var veldig nyttig å se hva de andre kjøpte (gikk myeee i brød). Det var ved en camping noen hadde handla inn til DET måltidet. Melon, brød og ost, ostekake, øl - og kronen på verket; en pose isbiter til å kjøle ned ølen. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lengre pause fra forumet og til dels egen sykling, har jeg ikke fått fordypet meg i alle turrapportene 😟

Men har brukt mine superkrefter som nyslått moderator til å belønne hardrock med 50 poeng og utmerkelse for Imponerende innhold  🤍

  • Like 4

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...