Hjulservice Posted July 3 Share Posted July 3 Må fornye 20» dekk på 2st barne mtb. Noen forslag på hva som vil gi mest sykkel glede? Best demping og grep på sti? Tenker grove knasker forran og semislick bak. Breiest mulig.. (Har ikke ting at måle med i nærheten akkurat nå dessverre) Sykkelene det gjelder er Cube Race 200 og Diamant Ultra 20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan77 Posted July 3 Share Posted July 3 Det er vel nærmest opplest og vedtatt at for 20 og 24" sykler og relativt lette syklister så er det Rocket Ron som gjelder. Godt grep, lette og ganske lav rullemotstand. Ulempen er pris. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted July 3 Share Posted July 3 41 minutes ago, Stefan77 said: Det er vel nærmest opplest og vedtatt at for 20 og 24" sykler og relativt lette syklister så er det Rocket Ron som gjelder. Godt grep, lette og ganske lav rullemotstand. Ulempen er pris. Riktig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikskon Posted July 3 Share Posted July 3 Jeg har både Rocket Ron og Brood Maxiton på junior sin sykkel og for 24" dekk synes jeg Brood ser veldig bra ut (og lett): https://www.bcsport.no/spawn-cycles/acbrmx242302bk/brood-maxtion-tire-24--24-x-230-tubeless-ready-tire Jeg har bygd en 24/26 sykkel og har forskjellige felger foran og bak, men Brood var enklere å sett opp slangeløst enn Rocket Ron. PS: Jeg har et ubrukt 24" Brood Maxiton til overs som gjerne selges 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espenta Posted July 3 Share Posted July 3 Støtter Rocket Ron i 20x2.25. 435g og bra kombo av rullemotstand og grep. Brood Maxtion virket interessant i 24x2.3. 30g lettere enn Rocket Ron 24x2.35, og ser ut til å ha bra mønster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjulservice Posted July 4 Author Share Posted July 4 Ser at Bikshop også har Smart Sam 20x2,35 for halvparten av prisen for Rocket Ron. Veier lite mere, men har også litt mere volum hvilket også hjelper over røtter og steiner. Får det plass 2,35 dekk i disse rammene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted July 6 Share Posted July 6 Hjulservice skrev (På 4.7.2024 den 15.15): Ser at Bikshop også har Smart Sam 20x2,35 for halvparten av prisen for Rocket Ron. Veier lite mere, men har også litt mere volum hvilket også hjelper over røtter og steiner. Får det plass 2,35 dekk i disse rammene? Men dårligere gummi og dårligere grep. Rocket Ron dekket er ett skikkelig dekk for små. Super fornøyd med de vi har hatt. Ser også at på vått gir de bedre grep enn mange av de billige barne dekkene. Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts