Thomassen82 Posted July 4 Share Posted July 4 Har opplevd i det siste at mine Assioma Duo pedaler faller ut noen sekunder. Det skjer regelmessig, å skjer etter ca 1m30s og 1m45 sek. Da ramler de ute 3-5 sekunder før jeg får watt på computeren igjen. Computeren er en 1040. Har forsøkt å fjerne pedaler fra computer og koble til på nytt. Batteri er toppladet, firmware er oppdatert og sensorer er kalibrert. Kan dette være Bluetooth forstyrrelser? Å i isåfall hvordan i alle dager skal jeg klare å unngå det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SykkelØyvind Posted July 4 Share Posted July 4 Jeg sendte mail til Support hos Assioma da mine MX 2 koblet inn og ut. De sendte meg en update som fikset problemet. Quote Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei Sykkeltilpasser hos sFit_Helse Grunnlegger av Terrengsykkelrittet For tiden i utdanningspermisjon. Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olve Posted July 4 Share Posted July 4 Jeg fikk en fw-oppdatering til mine MX 2 i dag, kan være lurt å gå inn i appen og sjekke om du har en oppdatering liggende for å se om det løser problemet som @SykkelØyvind er inne på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOB Posted July 5 Share Posted July 5 Thomassen82 skrev (16 timer siden): Har opplevd i det siste at mine Assioma Duo pedaler faller ut noen sekunder. Det skjer regelmessig, å skjer etter ca 1m30s og 1m45 sek. Da ramler de ute 3-5 sekunder før jeg får watt på computeren igjen. Computeren er en 1040. Har forsøkt å fjerne pedaler fra computer og koble til på nytt. Batteri er toppladet, firmware er oppdatert og sensorer er kalibrert. Kan dette være Bluetooth forstyrrelser? Å i isåfall hvordan i alle dager skal jeg klare å unngå det? Har opplevd det samme, dog uregelmessig. Favero anbefalte å fjerne tilkoblingen og legge til på nytt via Ant+ og ikke Bluetooth. Virker som det gjorde susen, men ikke prøvd på langtur ennå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted July 5 Share Posted July 5 Har ikke opplevd dette med mine. Bare til (ubrukelig?) info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassen82 Posted July 5 Author Share Posted July 5 MOB skrev (13 timer siden): Har opplevd det samme, dog uregelmessig. Favero anbefalte å fjerne tilkoblingen og legge til på nytt via Ant+ og ikke Bluetooth. Virker som det gjorde susen, men ikke prøvd på langtur ennå. Er det mulig å koble de til Garmin 1040 via Ant+? I isåfall, hvordan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassen82 Posted July 5 Author Share Posted July 5 olve skrev (På 4.7.2024 den 23.12): Jeg fikk en fw-oppdatering til mine MX 2 i dag, kan være lurt å gå inn i appen og sjekke om du har en oppdatering liggende for å se om det løser problemet som @SykkelØyvind er inne på. Jeg har sjekket, og oppdatert til siste SW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOB Posted July 6 Share Posted July 6 Thomassen82 skrev (18 timer siden): Er det mulig å koble de til Garmin 1040 via Ant+? I isåfall, hvordan? De ba meg koble pedalene fra Garmin-en, deretter koble dem til Favero-appen på mobilen, og mens appen på mobilen var åpen parre dem med Garmin-en igjen. Kan hende kun venstepedalen ville parres, men det gjorde ikke noe ifølge italienerne - høyrepedalen vil legge seg til etterhvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted July 7 Share Posted July 7 Det er vel meningen at man kun skal koble til en pedal (venstre), og at den rapporterer total kraft (høyre pedal sender inn til venstre). Dette angis i favero-appen der de to pedalene skal være koblet sammen som en enhet. Dropouts med en bestemt tidsfrekvens tyder ofte på bluetooth-problematikk. (se forøvrig tråd her https://forum.slowtwitch.com/forum/Slowtwitch_Forums_C1/Triathlon_Forum_F1/Finding_power_drop-outs_-_Assiomas_and_Garmin_965_P8130088/?search_string=assioma#p8130088 med bidrag blant annet fra dcrainmaker) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaiost Posted July 7 Share Posted July 7 Har tre sett Favero Duo. Kona slet med dropout på sine, og reklamerte på dem- fikk nye. Det samme problemet oppsto igjen (kona og jeg har samme pedaler og hadde samme computer, jeg har aldri hatt problemer). Fant ut at det var Garmin 1030 som var synderen. Restartet den så ble det bedre. Vær obs på at når du legger til sensorer så velg bort Bluetooth- da ser det ut som om den søker begge pedalene. Jeg velger: Vis kun Ant+ sensorer, da har det ikke vært noe problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassen82 Posted July 8 Author Share Posted July 8 Enn så lenge kan det se ut som tilkobling via Ant+ gjorde saken. Ble kanskje litt mange Bluetooth tilkoblinger samtidig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts