Gå til innhold

Klokketråden


Anbefalte innlegg

Har vi noen klokkeinteresserte på forumet eller er det mest pulsklokker det går i?

Det har jo blitt mer vanlig å se idrettsutøvere bli sponset av og konkurrere med klokker fra ulike merker, også innen sykkelsporten, med Richard Mille og UAE Emirates og ikke minst Cancellara sitt nyoppstartede Tudor Pro Cycling Team.

54303751-40910344.jpg

og-image-tudor-cycling-team.jpg?h=630&ia

Cancellara var for øvrig tidligere ambassadør for IWC:

fabian-cancellara-iwc-watch.jpeg

Det er ikke bare ryttere på UAE som bruker RM, det gjør også Cavendish og Alaphilippe:

Screenshot_20210114-084729_Instagram-e16

Og ikke minst vår egen Johannes Thingnes Bø:

SondreEriksenHensema_0091-1.jpg

Nå er ikke jeg særlig fan av RM selv om det gjerne er disse man ser på idrettsutøvere i konkurranse. Jeg skal innrømme at jeg lot meg imponere av OBJ da han bar en RM 11-03 McLaren i en NFL-kamp:

OBJ-Richard-Mille-Watch-GQ-2019-090919.j

Klokker er litt som sykler i den forstand at man ikke kan kjøpe alt man liker - og kanskje ikke noe i det hele tatt, men det er gøy uansett. 

  • Like 1
  • Thanks 2

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten samling finnes, men må samtidig innrømme at pulsklokka får mer og mer tid på armen. Prisen for å være (alt)for intressert ting og tall den pusher ut. Men klokkeintressen er såpass stor at jeg ikke lenger er med på diverse klokkeforum lenger, jeg måtte dra ut pluggen.... 😄

Dette er ikke stjerna i samlingen, men artig at de virker å være mer og mer aktuelle selv om denne er skummelt nærme 30 år gammel mener jeg. Tiden går for fort.


NB! Perfeksjonisten i meg må poengtere at det ikke er noe feil på skiva eller glasset på klokka (ca kl 9), det var noe dritt på glasset kun. 😮
 

cartier.jpg

Endret av eOpseth
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal banne litt i kirka her, men for en som sitter med type 50-60 puls og smartklokker i huset, og har testet godt over 100 ulike modeller, så er det likevel to modeller jeg tenker på hele tiden. 

Tag Heuer Formula 1, og Omega Speedmaster Moonwatch. 

Jeg var nærme å kjøpe en Tag Heuer i fjor vår, men så brøt krigen i Ukraina ut, og jeg tok overskudd fra bedriften og gav til Leger Uten Grenser isteden. Følte det var i riktig ånd gitt navnet på bedriften, også satser jeg på karma... 

Endret av torbjornhb
  • Like 4
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min interesse startet i studietiden og med et ikke-eksisterende budsjett fant jeg ut at det var litt å tjene på flipping og modding så jeg brukte noen år på det og bygget en liten samling som har vært uendret en stund. Jeg eier også et ur som er modifisert av andre, nærmere bestemt Chris Alexander/The Dial Artist:

image.jpeg.d5a2ae571d4c9ef0878af16f4025bffa.jpeg

image.jpeg.65380ffe332f09bfb9d3f37c11ef1fdc.jpeg

image.jpeg.316a4b87ae5e1a99abee34c32cdf4ba4.jpeg

Mesteparten av det jeg gjorde selv har jeg solgt nå. Her er litt av det jeg har ingen (bare stock, bortsett fra overnevnte):

image.jpeg.490285ad153e8c1a9d5f4d38a6396d0f.jpeg

Salget jeg kanskje angrer mest på er en Smiths Everest (original, ikke de nye homagene):

image.jpeg.77eb36d8072273f7dba457eeb3492e0c.jpeg

  • Like 6

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (33 minutter siden):

Min interesse startet i studietiden og med et ikke-eksisterende budsjett fant jeg ut at det var litt å tjene på flipping og modding så jeg brukte noen år på det og bygget en liten samling som har vært uendret en stund. Jeg eier også et ur som er modifisert av andre, nærmere bestemt Chris Alexander/The Dial Artist:

image.jpeg.d5a2ae571d4c9ef0878af16f4025bffa.jpeg

image.jpeg.65380ffe332f09bfb9d3f37c11ef1fdc.jpeg

image.jpeg.316a4b87ae5e1a99abee34c32cdf4ba4.jpeg

Mesteparten av det jeg gjorde selv har jeg solgt nå. Her er litt av det jeg har ingen (bare stock, bortsett fra overnevnte):

image.jpeg.490285ad153e8c1a9d5f4d38a6396d0f.jpeg

Salget jeg kanskje angrer mest på er en Smiths Everest (original, ikke de nye homagene):

image.jpeg.77eb36d8072273f7dba457eeb3492e0c.jpeg

Den Seiko'n var bare strøken 🙌

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ur er gøy! 
Har hatt masse forskjellig, men er nå nede på en «three watch collection».… i tillegg til obligatorisk g-shock, arvegods, pulsklokke osv…

Tudor BB 58, Bremont Alt1-ZT C-130J og en ChrWard C65 Vintage.

IMG_2346.jpeg.d73459c8b2ef0713ffe5ed000992e34a.jpegIMG_4237.jpeg.6d22c9c0a0ecd81dcb686aa9b20e674e.jpegIMG_0960.jpeg.10cdc2ea6f051207b4fdb7781691429f.jpeg

Endret av Howard
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (1 time siden):

Kanskje ikke det store å følge opp @IvarAndreas og @eOpseth med Seikoer, men Tudor-en har i det minste et eget sykkellag nå. Hvis det er godt nok for Fabian er det godt nok for meg.

image.jpeg.7488af0c8b378b33e36c3ef178bf99ff.jpeg

image.jpeg.5cdb0193a4d5bf608aac0157d227a763.jpeg

Tudor leverer jo ekstremt mye for pengene. Trickle down fra Rolex 🙂. Av og til lurt på om de hadde fått høyere anseelse dersom prisen var den dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IvarAndreas skrev (5 minutter siden):

Artig med litt klokkeinteresse her.. Jeg begynte med vintageklokker på sent 90-tall og så har det bare ballet på seg 🙃 Disse får følge med til Kreta. Blir nok ikke noe sykling da jeg reiser alene med barna på 8 og 10 år.

IMG_20230729_203705.jpg.c6fbcd11f6a1169f5bdf196e49b27b33.jpgIMG_20230529_151530.jpg.9d2a1ea01a1a6eaedd81b67f8b5b0160.jpg

Denne var spesiell og stilig 😃.

Moro med noe annerledes.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howard skrev (25 minutter siden):

Jeg venter (sikkert forgjeves…) på at gmt’n kommer i 39mm…

Det er ikke usannsynlig, Black Bay Pro er jo 39mm. Huser MT5652 som BB GMT. For øvrig en release som også falt veldig i smak hos meg, selv om meningene er delte.

scottish-watches-article-20220501-image7

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (22 minutter siden):

Tudor leverer jo ekstremt mye for pengene. Trickle down fra Rolex 🙂. Av og til lurt på om de hadde fått høyere anseelse dersom prisen var den dobbelte.

Er ikke sånn ekstremt Tudor fanboy (men liker en del fra dem), men bestemte meg for BB GMT da jeg så den første gang. Det er birthyear watch til første ungen. Andre ungen kom litt for tett på ny sykkel til at hun fikk, men jeg håper det ligger en Explorer I i 36mm fra hennes årgang i fremtiden. Det er jo uansett jeg som skal bruke dem frem til de er gamle nok til ikke bare å bruke dem, men ta vare på dem.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (7 minutter siden):

Er ikke sånn ekstremt Tudor fanboy (men liker en del fra dem), men bestemte meg for BB GMT da jeg så den første gang. Det er birthyear watch til første ungen. Andre ungen kom litt for tett på ny sykkel til at hun fikk, men jeg håper det ligger en Explorer I i 36mm fra hennes årgang i fremtiden. Det er jo uansett jeg som skal bruke dem frem til de er gamle nok til ikke bare å bruke dem, men ta vare på dem.

Det er i hvert fall en veldig fin og smart måte å gjøre det på - investere i "birth year watch". Explorer er i hvert fall godkjent+!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (4 minutter siden):

Det er ikke usannsynlig, Black Bay Pro er jo 39mm. Huser MT5652 som BB GMT. For øvrig en release som også falt veldig i smak hos meg, selv om meningene er delte.

scottish-watches-article-20220501-image7

Jo, den er fin og jeg har vurdert den mange ganger. Hadde jeg ikke hatt 58’n så hadde jeg kjøpt BB pro. 
En pepsi-gmt i 39mm hadde vært perfekt! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torbjornhb skrev (2 minutter siden):

Må virkelig si at han Chris Alexander som du henviser til på Instagram @baroudeur virkelig har noen flotte ut. Et par freshe Tissot modeller der som jeg gjerne skulle byttet noen Pilar og Garmin klokker med 😅

Ja, han er flink. Og hyggelig. Det var ikke så verst pris heller, selv om jeg tipper han har blitt dyrere. Nesten like imponerende som selve arbeidet er at det også er han som demonterer og remonterer klokken. Mulig (sannsynlig) han samarbeider med urmakere for de dyreste modellene og da tar han sikkert mer betalt også.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (4 minutter siden):

Ja, han er flink. Og hyggelig. Det var ikke så verst pris heller, selv om jeg tipper han har blitt dyrere. Nesten like imponerende som selve arbeidet er at det også er han som demonterer og remonterer klokken. Mulig (sannsynlig) han samarbeider med urmakere for de dyreste modellene og da tar han sikkert mer betalt også.

Ja først nå ser jeg at han har egen butikk på nett. Er jo ekstra unikt med slike klokker. Utrolig stilig rett og slett 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analoge klokker er gøy, har noen fine klokker synes jeg selv fra Breitling, TAG og Raymond Weil.  

Klenodiet er en 60-talls Omega Seamaster deville i gull og originalt skikk. Arvegods fra min farfar. I mitt eie ha jeg renset den og polert glasset. Den hadde double-lenke, erstattet den med en i krokodilleskinn på 80-tallet hvor det var grei skuring.  
 

Etter min smak er urskiven litt liten, men den gjør seg bra i høytidelige settinger. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...