Gå til innhold

Specialized Tarmac SL8


Anbefalte innlegg

Ikke så halvgæren syns jeg, har sett mye styggere rammer. Min SL5 har vært en trofast venn i mange kilometer, men om den blir med meg neste sesong óg er jeg i tvil om 💸

Er vel kanskje ikke så mange forhandlere i Norge som sitter inne med SL7´er de nå gjerne vil bli kvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har SL7 igjen, de fleste til rabatterte priser, bl.a. Prosykler, Bike Brothers, Foss Sport, Lillehammer Sport, Sykkelsport og Brukås. Virker som om mange av disse modellene har ligget usolgt lenge, husker flere fra da jeg lette i fjor høst.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (8 timer siden):

Det er flere som har SL7 igjen, de fleste til rabatterte priser, bl.a. Prosykler, Bike Brothers, Foss Sport, Lillehammer Sport, Sykkelsport og Brukås. Virker som om mange av disse modellene har ligget usolgt lenge, husker flere fra da jeg lette i fjor høst.

Hørte av en av disse forhandlerne at prisene på Specialized ble satt opp sist helg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (17 minutter siden):

På SL7 spesifikt? For jeg tror alle disse opererer med rabatterte priser på nett akkurat nå. 

Om jeg husker riktig pris på SL7 S-Works, så ser jeg at prisen har økt betydelig. Valutakursen som nye sykler får prisen beregnet av er vesentlig høyere enn for forrige sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joje skrev (På 2.8.2023 den 7.27):

Hørte av en av disse forhandlerne at prisene på Specialized ble satt opp sist helg faktisk.

For ikke å nevne at om ryktene stemmer så må man for neste sesong opp i nivå for og få uDi2/Force Axs, fra Expert til Pro. Det vil øke kostnaden på SL7/8 også betraktelig om det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker som det er flere som har fått forsikringer av lokal Specialized-dealer om at den er tilgjengelig (i begrenset opplag) ganske straks. 

Ser ut som om SL8 leveres med 15mm offset setepinne mot 20mm på SL7. Tipper Specialized raker inn på alle som bytter til 0mm. Nytt setepinnedesign også. Ganske kjipe 2600,- å bruke synes jeg i hvert fall. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoje skrev (2 timer siden):

30k mer enn jeg betalte for SL7, 20k om man tar høyde for det oppgraderte hjulsettet.

mralfred skrev (20 minutter siden):

Jeg klarer bare ikke å like den fronten der. Til nød ok slammed, men med spacer ser det jo koko ut. 

Mulig jeg venner meg til det.

Tror ikke jeg har sett noen "aerospacere" som ser bra ut. 

Ser også de har lakkert bl.a. Sagan sin for å få fronten til å se mindre ut. Tipper alle som håpet på ny Venge er ekstra skuffet. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70k for rammesett, lol! Vurderte å bytte, men uaktuelt når ramme er så dyr og de skal ha 110k for annenrangs rammemateriale ,gruppesett og hjulsett.

De priser seg ut av markedet når man får dagens verdensmestersykkel med CFR layup, DA Di2, ARC 1100-hjul, rå lakk og styre som er mer aero og enklere å frakte for 5k mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joje skrev (På 2.8.2023 den 7.27):

Hørte av en av disse forhandlerne at prisene på Specialized ble satt opp sist helg faktisk.

Prisene på Specialized ble oppjustert pr. 1. aug på det de definerer som 2024 modeller (og de er tilgjengelige nå). Jeg kikket på en Turbo Vado 5.0 og den gikk fra 61k til 65/66k (husker ikke helt, tror det var høyeste tall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Prosykler:

Komplette sykler:

  • TARMAC SL8 SW Shimano Dura Ace Di2 kr. 176.000,-
  • TARMAC SL8 SW SRAM Red eTap AXS kr. 176.000,-
  • TARMAC SL8 PRO Shimano Ultegra Di2 kr. 113.000,-
  • TARMAC SL8 PRO SRAM Force eTap AXS kr. 113.000,-
  • TARMAC SL8 EXPERT SRAM Rival eTap AXS kr. 82.000,-

Rammesett:

  • TARMAC SL8 SW FACT 12r Carbon Rammesett kr. 70.000,-
  • TARMAC SL8 FACT 10r Carbon Rammesett kr. 51.000,-

Et non-S-Works rammesett koster altså det samme som nye Soloist (på tilbud) med Rival eTap. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært fornøyd med mitt SL7 /m CL2 Rapide hjul nå. Hot damn, for noen priser for Pro. 
Fronten er vanskelig å like, ser enda verre ut med spacers da hele styrerør og stem skyves bakover. 
BB området ser nesten for smalt ut, minner mye om Aethos. 

 

Jeg tenker alle som har en SL7 vil oppnå svært mye av "SL8-effekten" ved å bare oppgradere cockpit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...