saktetur Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Får opp melding om at jeg ikke kan benytte meg av fler "tommel opp" i dag. Ligger det en begrensning på hvor mange ganger du kan "like" innlegg pr dag? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Default er 10 per dag. Endret til ubegrenset da jeg ikke ser en grunn til at disse reaksjonene skal spares, det er jo noe brukere kan styre selv. Andre som har tanker om antall "likes"? 1 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staroh69 Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Jeg har ingen formening om antall "likes", men er mer bekymret for om vi trenger dem. Det kan fort bli en popularitetsbarometer, hvor noen med høy forumkred får mange likes og andre igjen ignoreres. Kanskje kunne dette være et sted hvor vi slipper det? Quote ________________________________________________________________ Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Jeg synes kudosen er en grei måte å holde nede post counten på. Man slipper å skrive "nettopp", "ok", "jepp" eller annet for å vise at svaret er mottatt og forstått. 2 1 Quote Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staroh69 Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Absolutt ikke uenig i det, @Dan. Skulle "likes-ene" fungere slik, og ikke som et popularitetsbarometer, så er jeg for det Quote ________________________________________________________________ Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Jeg ser tre mulige måter det kan funke på: Lesebekreftelse/ takk for info Popularitetsbarometer for individet, ikke positivt Popularitetsbarometer for innlegget, positivt, fordi det vil gjøre det enklere å finne "trending posts" når man ikke har lyst eller tid til å lese alt som blir skrevet. Quote Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Jeg synes vi skal beholde likes. Da går det å belønne innlegg litt opp i tråden, uten å sitere bare for å si seg enig. Blir fort uoversiktlig å skulle sitere eldre innlegg bare for å si seg enig. 2 Quote "I never understood wind"- Donald Trump Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted July 7, 2023 Share Posted July 7, 2023 Dan skrev (43 minutter siden): Jeg synes kudosen er en grei måte å holde nede post counten på. Man slipper å skrive "nettopp", "ok", "jepp" eller annet for å vise at svaret er mottatt og forstått. Dette er hovedgrunnen til at jeg foreløpig ønsker å beholde funksjonen. Det er utrolig mye mer effektivt for meg å "like" et forslag eller tilbakemelding slik at brukeren har sett at jeg har sett det, i stedet for å skrive at jeg har sett det. Det sagt så er jeg ikke storfan av ulike popularitetsbarometre så jeg er åpen for at det i fremtiden kan finnes en middelvei der vi både har måte å reagere på uten at det blir brukt på å måle bruker. 1 Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juffe Posted July 8, 2023 Share Posted July 8, 2023 ´likes´ blir jo litt som å svare ´+1´ på et innlegg slik det ofte ble gjort på det gamle forumet. Syns det er fint jeg. Noe jeg syns var moro på det gamle forumet, var den statusen man fikk basert på hvor mange innlegg man har hatt. Artig å se hvor mange som fikk statusen ´søk hjelp´. Quote "Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk" Link to comment Share on other sites More sharing options...
saktetur Posted July 8, 2023 Author Share Posted July 8, 2023 Når jeg kom til gamle TS var muligheten til å gi en eller annen reaksjon på et innlegg noe av det jeg savnet. Jeg er også på et annet forum, tilsvarende dette, og har aldri opplevd at noen har fått "likes" for hvem de er. Syns det er befriende å kunne gi en reaksjon på et innlegg, selv om jeg kommer inn i tråden lenge/dagen etter. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts