Gå til innhold

Begrensning på antall "kudos"


saktetur

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen formening om antall "likes", men er mer bekymret for om vi trenger dem. Det kan fort bli en popularitetsbarometer, hvor noen med høy forumkred får mange likes og andre igjen ignoreres. Kanskje kunne dette være et sted hvor vi slipper det? 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kudosen er en grei måte å holde nede post counten på. Man slipper å skrive "nettopp", "ok", "jepp" eller annet for å vise at svaret er mottatt og forstått.

  • Like 2
  • Thanks 1

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser tre mulige måter det kan funke på:

  1. Lesebekreftelse/ takk for info
  2. Popularitetsbarometer for individet, ikke positivt
  3. Popularitetsbarometer for innlegget, positivt, fordi det vil gjøre det enklere å finne "trending posts" når man ikke har lyst eller tid til å lese alt som blir skrevet.

Everytime you change gear, God kills a kitten - CtheBM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal beholde likes. Da går det å belønne innlegg litt opp i tråden, uten å sitere bare for å si seg enig. Blir fort uoversiktlig å skulle sitere eldre innlegg bare for å si seg enig.

  • Like 2

"I never understood wind"
- Donald Trump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan skrev (43 minutter siden):

Jeg synes kudosen er en grei måte å holde nede post counten på. Man slipper å skrive "nettopp", "ok", "jepp" eller annet for å vise at svaret er mottatt og forstått.

Dette er hovedgrunnen til at jeg foreløpig ønsker å beholde funksjonen. Det er utrolig mye mer effektivt for meg å "like" et forslag eller tilbakemelding slik at brukeren har sett at jeg har sett det, i stedet for å skrive at jeg har sett det.

Det sagt så er jeg ikke storfan av ulike popularitetsbarometre så jeg er åpen for at det i fremtiden kan finnes en middelvei der vi både har måte å reagere på uten at det blir brukt på å måle bruker. 

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

´likes´ blir jo litt som å svare ´+1´ på et innlegg slik det ofte ble gjort på det gamle forumet. Syns det er fint jeg.

Noe jeg syns var moro på det gamle forumet, var den statusen man fikk basert på hvor mange innlegg man har hatt. Artig å se hvor mange som fikk statusen ´søk hjelp´.

"Makollig Jezfahted and Levdaroum Debahzted, please come to the information desk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kom til gamle TS var muligheten til å gi en eller annen reaksjon på et innlegg noe av det jeg savnet. Jeg er også på et annet forum, tilsvarende dette, og har aldri opplevd at noen har fått "likes" for hvem de er.

Syns det er befriende å kunne gi en reaksjon på et innlegg, selv om jeg kommer inn i tråden lenge/dagen etter. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...