Gå til innhold

Tørre stier på våte dager


pils1xxx

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg flytta fra, og sykla noe særlig i hovedstaden. Kan noen tipse meg om områder som holder seg tørrere i disse særdeles regnfulle dager, gjerne Oslo øst. Både med tanke på slitasje av stiene og også for flytens skyld. Røverkollen, Gjelleråsen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelleråsen er et av områdene i nærheten som funker best når det er skikkelig bløtt - særlig hvis man styrer unna de mest brukte hovedstiene. Jeg har aldri sett så mye rennende vann oppi der som det har vært de siste dagene men er man kjent er det fullt mulig å finne stier som er finfine å sykle og som fint tåler å bli brukt når det er søkkvått.

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite smart å prøve seg på sti nå. Bakken er helt metta og etter gårsdagens styrtregn må det være ille. Man risikerer skade på kropp, utstyr og ikke minst natur.

Vi får håpe på en lengre periode med opphold og sterk vind og at det skjer før dagene blir for korte. Bikker vi oktober så blir det neppe ordentlig tørt før til våren. Med litt indian summer nå kan vi få fin og tørr barfrost 🤞

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjatjatja. 

Jeg er i skogen stort sett hver dag, i går under styrtregnet og det er slett ikke så ille, så lenge man er lokalkjent er det ikke noe problem å unngå gjørmehull og sårbare områder. Hvis man holder seg i områder med høydedrag og med svaberg så går det fint å sykle. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dessverre slik at skal man ferdes ute på sti under de forholdene som har vært nå, så må man være lokalkjent. Da går det til gjengjeld helt fint. Var ute og syklet med start fra Skullerud i går, og det var helt greie forhold på de stiene jeg valgte meg ut med omhu. De var mindre våte enn på en normal høstdag. Det sagt, så er dette området vått, men altså ikke der jeg syklet. 

 Mitt råd er enten å henge med en lokalkjent, eller bli hjemme rett etter den slags nedbør vi har opplevd nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...