Gå til innhold

Ny printer


Anbefalte innlegg

Kjedelig men nødvendig (i følge Hanne) 
Vi har en Epson fotoskriver som har tørket inn og ikke skriver skikkelig lengre. Alle renseprogrammer er nytteløse, det samme er forsøk på å rense dyser/hoder med q-tips og ymse remedier.
Vi trenger altså en ny printer. Jeg ville gå for en rimelig laser og holde meg til s/h men ble nedstemt. Farger må det være.

Derfor ser jeg etter en hjemmeprinter som oppfyller beskjedne krav. Grei pris, beskjedne ekstrafunksjoner, blekkpriser på denne siden av hinsides. Det siste er førstepri. Og gjerne muligheten til piratblekk. Kort sagt en Doro-skriver


Er det noen som vet hva som rører seg i denne kjedelige delen av datajungelen?

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i samme situasjon og kjøpte HP Smart tank printer (husker ikke hvilken av de). Bruker den ikke mye, men veldig happy så langt. Verdt å sjekke ut. Relativt billig å kjøpe blekk også

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den annonsen er blant de få annonsene som får meg til å nikke annerkjennende til firmaet som har laga den.

Skriver dere ut mye foto? Dere kan ikke klare dere med en fargelaser og heller la foto printes på proffutstyr hos noen som tilbyr det når det først skal printes?

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at en fargelaser er skikkelig dyr og stor uten at jeg har undersøkt saken ordentlig.

Må innrømme at jeg falt for annonsen til HP og plukket med meg en HP Smart Tank 5106 fra Power på veien hjem. 
Så langt ser den bra ut, oppsett og alt var greit og kvaliteten på print og scann var det ikke noe å si på ut fra våre behov. Så vil tiden vise om den er mer holdbar og mer økonomisk enn tidligere hjemmeprintere. Dette ble en skikkelig kort snikksnakktråd, om ikke mange kommer etterpå og forteller hva jeg skulle ha kjøpt. 

 

LarsB

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (17 minutter siden):

Jeg har alltid tenkt at en fargelaser er skikkelig dyr og stor uten at jeg har undersøkt saken ordentlig

Utvalget for hjemmebruk har blitt adskillig bedre senere åra. Første som kommer opp i et googlesøk hos meg er hvertfall en Canon til 2990 fra Proshop med multifunksjon.

Men tipper vel du får en vesentlig bedre fotokvalitet på blekkskriveren du har kjøpt.

Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne oppdater oss om et halvår.

Har Epson Ecotank. Det er standardprosedyre å kjøre 3 runder dyserens og hva annet den ønsker for at den skal printe noe som er leselig. Brukes sjeldent da den står ved siden av en s/h-laserprinter. Til gjengjeld er den veldig gniten, det som bruker mest blekk er vel alle renseprosessene.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ufrivillig IT-ansvarlig for nær slekt, har jeg sett meg møkk lei på et antall blekkskrivere som har tørker ut opp igjennom årene.  Nå er det kun laserskrivere som gjelder. Om det så er et halvt år siden sist den ble brukt, er det bare å slå den på og skrive ut.

Endret av RaymondJ
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...