Gå til innhold

Sykkel til 5-åring med gir


pharynx

Anbefalte innlegg

Sneipen fyller 5 i oktober og er en racer uten like på sin Woom 2. Han har stålkontroll, svinger på en fem-øring og sykler litt på bakhjul også. Mao. dyktigere enn faren sin! Så da tenkte jeg at det var på tide at han fikk noen gir på ny-sykkelen, men problemet er størrelsen hans. 105 cm høy og 42 cm inseam/benlengde. 

De minste gearsyklene fra gode merker er Woom 4 og Frog 53, men disse blir for store. Early Rider Belter 20" har også en minste-inseam som er 10cm for stor. 

 

Finnes det alternativer der ute eller blir det Woom 3/Frog 47 på han, fortsatt uten gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter med den høyden da du gjerne må opp på 20" hjul for å få plass til giret uten at det skal subbe i bakken. Woom 3 har evnt nå også automatic med 2 gir.

Jeg hadde ikke kjøpt noe Woom 3 nå. Plutselig smeller han i været og 20" går fint. Mini (5 år) hadde Woom 3 i fjor. Som jeg tenkte skulle holde i år. Bestilte likevel en Scott Scale RC 200 og når våren kom så hadde han vokst masse gjennom vinteren og den var perfekt. Fortsetter han veksten nå blir det RC 400 neste år

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Olechr. Om jeg kjøper Woom3 så blir den brukt i så fall, og han har to lillebrødre bak seg som også vil få glede av den 🙂 Setter pris på innspill, må dra på Spinn og teste syklene. Islabikes 20 Beinn virker også interessant, men den vil jeg ikke få testa før kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er bare en vinter unna at 20" passer? Kanskje det kan være en grei bursdagsgave i oktober selv om den kanskje må spares til våren.

Vi har også gått fra Early Rider 14" fra 3 år til Early Rider 16" ved 4,5år, men det blir 20" til seksårsdagen i april. Kunne sikkert hoppet over en størrelse, men Belter 16 var et bra bruktkjøp og flere skal arve. 

Jeg har kjøpt en brukt Frog 52 som må få litt nye deler før den er klar. Ganske liten i størrelsen, og med kortere krankarmer og betydelig lavere Q-faktor sammenlignet med en Diamant jeg også vurderte. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...