Gå til innhold

Apiir Bike Fit erfaringstråd


Hap

Anbefalte innlegg

Testet den i går kveld. Overordnet bra greier. Hurtig, intuitiv og overraskende nøyaktig. Har aldri gjort bikefit tidligere, men den foreslo det jeg over lengre tid har mistenkt – jeg strekker beina for mye, ergo, setet er noe høyt. Gjorde endringene appen foreslo og det føles hvertfall ikke helt feil så tror de er inne på noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomar Henriksen skrev (2 timer siden):

Heiv meg med tidlig som interessent og fikk tilgang til appen selv om jeg ikke er forhandler. Har ennå ikke prøvd den på meg selv. Har dere fått en kompis/kona til å filme dere på rulla? Krever det tydelig bakgrunn?

Jeg prøvde forrige dagen selv. Brukt et kamerastativ til mobiltelefonen slik at den sto stødig og filmet meg på rulla. Bakgrunnen min var var kanskje litt rotete også tror jeg det var for dårlig lys, for jeg erfarte at "punktene" spratt veldig mye rundt om -- den endelige målingen av benstrekket mitt ble målt med punkter som var way off. Sluttresultatet er nok derfor litt avhengig av god belysning, særlig om man bruker sort tøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hap skrev (2 timer siden):

Jeg prøvde forrige dagen selv. Brukt et kamerastativ til mobiltelefonen slik at den sto stødig og filmet meg på rulla. Bakgrunnen min var var kanskje litt rotete også tror jeg det var for dårlig lys, for jeg erfarte at "punktene" spratt veldig mye rundt om -- den endelige målingen av benstrekket mitt ble målt med punkter som var way off. Sluttresultatet er nok derfor litt avhengig av god belysning, særlig om man bruker sort tøy. 

Opplevde det samme på første tagning selv. Fant noe arbeidslys jeg hadde liggende og da ble resultatet mye bedre. Generelt om computer vision (som denne appen åpenbart baseres på vil jeg tro) så må det en skal filme være tydelig i bildet og jo dårligere filming, belysning, færre kontraster mellom kropp og ting rundt jo dårligere blir analysen. Generelt om maskinsyn/ai: dårlig input = dårlig output.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skuffende til nå. Kommet meg inn og kjøpt tilgang, men ved utførelsen av mobility-test går skjermen i grått og kommer ikke videre derfra. Prøvd det meste. Kjipt ha brukt 200 kroner på noe som ikke funker overhodet. Håper det er en bug, men såpass kritisk funksjon bør man være sikker på funker før lansering når man betaler for tilgang i et begrenset tidsrom. 

Endret av Hen9ng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hen9ng skrev (På 14.10.2023 den 14.25):

Skuffende til nå. Kommet meg inn og kjøpt tilgang, men ved utførelsen av mobility-test går skjermen i grått og kommer ikke videre derfra. Prøvd det meste. Kjipt ha brukt 200 kroner på noe som ikke funker overhodet. Håper det er en bug, men såpass kritisk funksjon bør man være sikker på funker før lansering når man betaler for tilgang i et begrenset tidsrom. 

Hei, 

Takk for at du deler din opplevelse med oss, og jeg beklager problemene du opplevde i appen! Dette var trolig en bug, som har blitt løst i den nyeste versjonen av appen som kom ut 16.10.23. Du bør nå kunne fullføre mobility-testen uten problemer.

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre tjenesten vår for å unngå lignende problemer i fremtiden. Hvis du fortsatt opplever problemer, eller har andre tilbakemeldinger eller ønsker til appen, ikke nøl med å kontakte oss på hello@apiir.tech. 


Med vennlig hilsen, 
Yawar Mahmood
CPO | Apiir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet og har derfor et bedre utgangspunkt for å gjennomføre en god bikefit via app da jeg har bedre lysforhold og bakgrunn i nye huset. Det kjipe er da at mine 2 tidligere sesjoner med Apiir er utløpt og derfor må jeg kjøpe på nytt.. Her tenker jeg at MyVeloFit har løst det bedre med et godt priset årsabonnement. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yawar Mahmood skrev (2 timer siden):

Hei, 

Takk for at du deler din opplevelse med oss, og jeg beklager problemene du opplevde i appen! Dette var trolig en bug, som har blitt løst i den nyeste versjonen av appen som kom ut 16.10.23. Du bør nå kunne fullføre mobility-testen uten problemer.

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre tjenesten vår for å unngå lignende problemer i fremtiden. Hvis du fortsatt opplever problemer, eller har andre tilbakemeldinger eller ønsker til appen, ikke nøl med å kontakte oss på hello@apiir.tech. 


Med vennlig hilsen, 
Yawar Mahmood
CPO | Apiir

Dette stemmer bra dette altså. For min del var det flaks at buggen gjorde at jeg ikke fikk startet selve bikefiten og det spiste derfor ikke av de sju inkluderte dagene, slik at jeg hadde begrensede tap. Rettetiden var feilen ble kjent til det var ordnet var også meget godkjent! 
Vil skryte av appen også. Selve bikefittingen fungerte upåklagelig og virker til å være ganske presis. Så et nyttig verktøy som vil bli brukt igjen. Keep up!

Endret av Hen9ng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (På 27.10.2023 den 14.38):

Har tenkt å kjøpe meg en fit nå som sykkelen er ferdig bygd og på rulla, hvordan løser folk mobilplasseringen? Bokstøtte eller noe sånt? Har godt opplyst bakgrunn og slikt, må bare få en plass å sette fra meg mobilen

Du kommer nok langt med en stol, noen bøker, kanskje en laptop? Det viktigste er at telefonen er i OK høyde og at du kan enkelt sette telefonen tilbake på samme plass slik at det ikke blir endringer i hvordan det filmes fra hvert "steg" under tilpassingen i appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet forøvrig appen igjen nå i helgen, da med en godt belyst og ensfarget bakgrunn. Det virket veldig greit og punktene var mer "låst" enn sist gang jeg testet. 
Skulle dog ønske at informasjonskapslene for de forskjellige målene innehold mer informasjon og kanskje også enda mer informasjon rettet til hvorfor akkurat jeg får min range, f.eks hvorfor får jeg en range på max knevinkel på xx-xx? Føler at UXen er temmelig tam og lite utfyllende slik den er nå. 

Håper også at de etterhvert klarer å måle ankelvinkel. Jeg har slitt i mange år med svært høy ankel i tråkket, og selv om jeg nå sitter ca 2cm lavere enn jeg har gjort tidligere så henger ankelen igjen slik den var før -- pt, har jeg ingen mulighet for å måle forbedring over tid på dette punktet i appen. Bike fit fast elite gjør dette på en god måte. 

Det mangler også muligheter for å dele resultatene sine slik både MyVeloFit og Bikefit fast gjør (BFF Elite gjør det også mulig å laste ned en oppsummering av tilpassingen). 

Etter mer testing av appen vil jeg si at det er potensiale for at det kan bli gøy, men de mangler en del funksjonalitet enn så lenge. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Yawar Mahmood skrev (På 10.1.2024 den 9.22):

Hei, godt nyttår!

Vi skal snart starte fjern testing av vår nye oppkommende app-oppdatering, og vi ville satt stor pris på om dere deltok i testprosessen! Du kan enkelt melde deg på testing ved å følge denne lenken: https://forms.gle/f2xCqBfNC9Q8br2R8

Vennlig hilsen,
Yawar Mahmood
CPO
 
AIorK4wna-UvzwcmII-lorNGe5OzZ9fiRwsqq2Suzp-io9YO8v068lfZFR7-6FIx3pkb_TBbTZ2LP0k

Jeg har lige registreret mig for at teste - super spændende…

ved du hvornår beta kommer til test? Og hvornår forventer I release til AppStore af den nye version??

 

mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei kjære syklister!

Takk for at dere deltar i dette forumet, og takk til så mange av dere som har hjulpet oss med den nyeste versjonen av vår app! 

Vi er utrolig glade for å dele at det nå er mulig å laste ned den nyeste versjonen av vår app, Apiir Bike Fit, på både app store og google play store! 
Med et helt nytt design og en rekke nye funksjoner, som en endelig rapport man får på mail etter en gjennomført sykkeltilpasning, og forbedringer på algoritmens nøyaktighet, ser vi veldig frem til at du skal prøve vår nye app 🙂

For å feire, gir vi ut 30% rabatt! Bruk koden: LAUNCH når du kjøper i appen, og start din reise med Apiir! 

Om du skulle ha noen spørsmål eller trenger hjelp med noe, ikke nøl med å ta kontakt! Du kan alltid få tak i meg på mail: yawar@apiir.tech 🙂

Igjen, takk til dere alle! 

Vennlig hilsen,
Yawar Mahmood
CPO
 
AIorK4wna-UvzwcmII-lorNGe5OzZ9fiRwsqq2Suzp-io9YO8v068lfZFR7-6FIx3pkb_TBbTZ2LP0k

01.png

02.png

03.png

04.png

05.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hei 🙂

Vi oppdaterte appen forrige uke 🎉

Før oppdateringen fikk man tilgang til en sykkeltilpasning for kun 14 dager etter kjøp. Vi har nå økt denne tilgangen til 60 dager, for samme pris som før! 

Da har dere som syklister mer tid til å finjustere og teste ut den nye sittestillingen deres. Denne 60-dagers perioden inkluderer ubegrenset med video opplastninger, så du kan ta så mange steg og justeringer som du ønsker - akkurat som før 🙂

 

Ta gjerne kontakt om du har noen spørsmål eller ideer om hva vi bør utvikle videre. 

 

Vennlig hilsen,
Yawar Mahmood
CPO
 
AIorK4wna-UvzwcmII-lorNGe5OzZ9fiRwsqq2Suzp-io9YO8v068lfZFR7-6FIx3pkb_TBbTZ2LP0k

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...