Gå til innhold

Apiir Bike Fit erfaringstråd

Hap

Anbefalte innlegg

Testet den i går kveld. Overordnet bra greier. Hurtig, intuitiv og overraskende nøyaktig. Har aldri gjort bikefit tidligere, men den foreslo det jeg over lengre tid har mistenkt – jeg strekker beina for mye, ergo, setet er noe høyt. Gjorde endringene appen foreslo og det føles hvertfall ikke helt feil så tror de er inne på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomar Henriksen skrev (2 timer siden):

Heiv meg med tidlig som interessent og fikk tilgang til appen selv om jeg ikke er forhandler. Har ennå ikke prøvd den på meg selv. Har dere fått en kompis/kona til å filme dere på rulla? Krever det tydelig bakgrunn?

Jeg prøvde forrige dagen selv. Brukt et kamerastativ til mobiltelefonen slik at den sto stødig og filmet meg på rulla. Bakgrunnen min var var kanskje litt rotete også tror jeg det var for dårlig lys, for jeg erfarte at "punktene" spratt veldig mye rundt om -- den endelige målingen av benstrekket mitt ble målt med punkter som var way off. Sluttresultatet er nok derfor litt avhengig av god belysning, særlig om man bruker sort tøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hap skrev (2 timer siden):

Jeg prøvde forrige dagen selv. Brukt et kamerastativ til mobiltelefonen slik at den sto stødig og filmet meg på rulla. Bakgrunnen min var var kanskje litt rotete også tror jeg det var for dårlig lys, for jeg erfarte at "punktene" spratt veldig mye rundt om -- den endelige målingen av benstrekket mitt ble målt med punkter som var way off. Sluttresultatet er nok derfor litt avhengig av god belysning, særlig om man bruker sort tøy. 

Opplevde det samme på første tagning selv. Fant noe arbeidslys jeg hadde liggende og da ble resultatet mye bedre. Generelt om computer vision (som denne appen åpenbart baseres på vil jeg tro) så må det en skal filme være tydelig i bildet og jo dårligere filming, belysning, færre kontraster mellom kropp og ting rundt jo dårligere blir analysen. Generelt om maskinsyn/ai: dårlig input = dårlig output.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...