Gå til innhold

Regnklær til høstpendlinga - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Nå nærmer de kalde og våte høstdagene seg, og jeg tenker å få i hus regnklær til pendling/tursykling. For treningen sin del så foregår den på rulla i drittværet på høsten, så funksjonalitet settes høyere en "strømlinjeform". 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sykt vanskelig. Du blir klam, jævlig klam eller ulevelig klam. 

Så sliter du hull på knærne og rumpa.

Så slutter DWR å prelle av.

Har god erfaring med Endura, bortsett fra på bukser. Bukser er et hælvete hvis man er over 180 og normal sykkelkropp. De er enten ekstremt posete og blir aldri lenger enn størrelse mygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd litt fram og tilbake endte jeg opp med Gore C3 både bukse og jakke denne høsten, til de verste regnskurene.

Veldig godt fornøyd med både vekt, vanntetthet og pusting så langt. 

Buksa kunne godt vært litt strammere nede, men ellers godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shakedryjakke i mildt vær, Rapha Winter goretex, når det blir enda kaldere.
Gripgrab regnhansker - https://www.gripgrab.com/collections/cycling-gloves/products/waterproof-knitted-winter-gloves?variant=20153039028320
Gripgrab regnskotrekk - https://www.gripgrab.com/collections/shoe-covers/products/explorer-waterproof-gravel-shoe-covers

Jeg har gitt opp regnbukse, da det uansett blir for varmt. Bruker dermed bare en lang bib, og eventuelt en regnshorts de verste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til Baronen så har jeg tydeligvis ikke en "normal sykkelkropp", men veier nok 92-93 kg fordelt på 183 cm. Og jeg er på utkikk etter en OK bukse for pendling.

Behovet er omtrent som følger

  • 7 km hver vei til jobb, noenlunde flatt
  • Sykler en vanlig sykkel (ikke EL) så sakte at jeg unngår dusj på jobb
  • Jobb-buksen skal ha plass under sykkelbuksen
  • Noenlunde regntett bukse, men hvis været er helt j*vlig så har jeg mulighet til å feige ut med t-bane
  • Billig - jeg har slitt ut et par dyre Norrøna-bukser på pendling og innser at ingen bukser er laget for å tåle dette. Så jeg kjøper heller en billig bukse for å bruke opp enn en dyr

Hva skal jeg ha? Finnes det en dugandes bukse som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...