Gå til innhold

Hvilket type underlag sykler du mest på?


Hvilket type underlag sykler du mest på?  

102 stemmer

  1. 1. Hvilket type underlag sykler du mest på?

    • Sti
      39
    • Asfalt
      49
    • Grus
      15
    • Snø
      0


Anbefalte innlegg

Undersøkelser er artig. 
Jeg sliter dog med å finne det rette svaret(prøver å skrive dette med et snev av humor). 

Alternative svar: 
Mest grus, med innslag av sti (rittfulldemper)
Mest sti, med transport på grus og asfalt (rittfulldemper)
Asfalt med innslag av grusveier (gravelsykkelen)
Asfalt og grus i en herlig blanding (valgfri sykkel)

Tror svarene over dekker 95% av min sykling her jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere som har utfordringer med å finne "riktig" alternativ i slike enkle poller. Kanskje spørsmålet heller burde vært "hvilket underlag foretrekker du?" eller lignende, for å skille mellom entusiastiske stisyklister som pendler mye på asfalt, for eksempel.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke bedre å ha en undersøkelse på hvilket underlag en foretrekker å sykle på?
En stisykkelist som pendler på asfalt til jobben vil fort kunne ende opp som asfaltsyklist, selv om hen identifiserer seg som stisyklist.

Her er det også et spørsmål om definisjon. Hva regner man som mest? Tid eller distanse? To timer på sti er jo ikke mange kilometerene sammenlignet med det en får på en time på asfalt?

Personlig sykler jeg nok mest sti, både tidsmessig og distansemessig. Mye fordi jeg bor rett ved skogen og har kort vei til sti, og også fordi jeg kan sykle en del sti når jeg pendler til jobben.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megatryn skrev (1 time siden):

Blir det ikke bedre å ha en undersøkelse på hvilket underlag en foretrekker å sykle på?

Jo. Det tenkte jeg på i etterkant av denne og ser for meg at når denne er stengt og det har gått en periode, så kan en ny poll eventuelt startes. Det er greit at det går litt tid mellom den første, denne og eventuelt en tredje. Det er uformelle undersøkelser som gir et bilde av brukermassen, ikke noe mer. Det var mest for å se om det kunne være hensiktsmessig med en annen inndeling av forumkategoriene i oppstarten av forumet. Pollmessig har du helt rett, det hadde vært mer riktig å spørre om preferanser.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være flere årsaker til det. Terrengsykkelforumet var jo forumet for både terrengsykkel.no og landevei.no og favnet sånn sett om begge grupper, selv om foruminndelingen ikke nødvendigvis reflekterte det. En annen årsak kan være at pollen her ikke skiller mellom preferanse og hva man faktisk gjør mest av, som andre har påpekt. Det er nok enkelte som identifiserer seg som stisyklister men har mange mil på asfalt som følge av blant annet pendling. I tillegg er det flere som sykler begge deler og om tidsbruken er lik vil milene på asfalt sannsynligvis være flere og da velger man kanskje landvei som det underlaget man sykler mest. Jeg er glad i begge deler, men det er lenge siden jeg syklet mye på sti. Før var det omvendt.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker stisykling, men har fått litt smaken for grussykling for tiden. 99% av syklinga mi er dog pendling på asfalt 😞

For å være mer konstruktiv:

Hvilket underlag foretrekker du å sykle på? (prioritert rekkefølge)

Sti (sommer)

Sti (vinter)

Grus (sommer)

Grus (vinter)

Asfalt (sommer)

Asfalt (vinter)

 

Endret av Ndreas
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emtb skrev (På 21.7.2023 den 19.26):

overrasket at det er så mange på asfalt, tenkte at de fleste fra terrengsykkelforum ikke var rodies  

For min egen del liker jeg best sti, men sykler langt mer landevei… bor sånn at god stisykling fordrer biltur og er derfor forbeholt anledninger der tid, anledning og kalenderkabal passer sånn. 
Av den grunn er det enklere å få sykkelfix’et bare ved å sette seg på ræææser’n og sykle en time eller to for å få trent litt… og så er julaften, bursdag, 17.mai og alt på en gang når man kommer seg ut på sti! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...