Gå til innhold

Tips til shake e.l. (noob)?


MOB

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale en shake som erstatning for lett måltid før trening?

Jeg er helt blank og har aldri brukt dette før. 

Skal prøve å legge inn rulleøkter ca kl. 16.30 et par dager i uka, og trenger noe i nebbet før start. Spiser lunsj kl. 11.30 og nøtter og en frukt kl. 14. Må lage maten på jobb og spise under transporten hjem, så jeg tenkte en shake vil være ideelt. Div. food prepping har jeg ikke tid til. 

Takknemlig for tips og råd!

Endret av MOB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også gainer/måltidserstatter som lettvint måltid. Har funnet en jeg syns har en god smak og gir meg 400-500 kcal på 3 dl vann. Drikker en hver dag for å utfylle lunsjen (spiser ikke frokost) samt som ekstramåltid hvis jeg skal trene før middag etc. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (12 minutter siden):

Jeg bruker også gainer/måltidserstatter som lettvint måltid. Har funnet en jeg syns har en god smak og gir meg 400-500 kcal på 3 dl vann. Drikker en hver dag for å utfylle lunsjen (spiser ikke frokost) samt som ekstramåltid hvis jeg skal trene før middag etc. 

Aldri hørt om, så takk! Produsent/lenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOB skrev (3 minutter siden):

Aldri hørt om, så takk! Produsent/lenke?

Jeg drikker en som heter Massive Mass, smaken er Heavenly Rich Chocolate:
https://www.gymgrossisten.no/massive-mass-7000-g/820916R.html

Kan være greit å kjøpe mindre pakker av sånt først for å smake, samboer synes denne er litt mektig. Drikker uansett halv dose (2 scoops/3dl vann). Lurt å la den stå i 5-10 mins etter risting for å la det løse seg opp. Vær oppmerksom på at den inneholder taurin så ikke egnet som kvelds/nattmat for meg iallefall! Jeg blander faktisk en scoop inn i havregrøten min også, digg med sjokoladegrøt 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare utsette "en frukt" litt, til ca. 15, og heller ta bolle havregryn med nøtter/frukt og melk. Lettspist på 5 min. Har selv bare en billig tupperwearboks med havregryn, nøtter, rosiner og litt annet jeg har slengende rundt på kjøkkenet.

"Gainer" eller måltidserstatter er ikke spesielt godt, og jeg er litt i tvil om at kroppen klarer ta til seg alle næringsstoffene når alt kommer i flytende form. Selv de jeg kjenner som driver aktivt med styrke droppet "gainer" etter en stund.

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (23 minutter siden):

Hvorfor ikke bare utsette "en frukt" litt, til ca. 15, og heller ta bolle havregryn med nøtter/frukt og melk. Lettspist på 5 min. Har selv bare en billig tupperwearboks med havregryn, nøtter, rosiner og litt annet jeg har slengende rundt på kjøkkenet.

"Gainer" eller måltidserstatter er ikke spesielt godt, og jeg er litt i tvil om at kroppen klarer ta til seg alle næringsstoffene når alt kommer i flytende form. Selv de jeg kjenner som driver aktivt med styrke droppet "gainer" etter en stund.

Ikke at det du skriver er feil, men premisset og formålet er ikke tilstede:
1. Smak er subjektivt

2. Trådstarter sier han skal konsumere måltidet f.eks på vei hjem fra jobb

3. Hva vil det si å drive aktivt med styrke? Jeg trener styrke 2 ganger i uka, teller det? Jeg kjenner folk som driver med vektløfting som bruker gainer som tillegg til sine vanlige måltider. 

Prøvde å finne noe på flytende vs fast føde med tanke på næringsverdi men har ikke tid til å lete så mye. Tror ikke det er så veldig farlig for trådstarter om han får i seg 95% av det han ville fått i seg om han spiste havregrøt i dette tilfellet, da det ser ut som han uansett ikke har mulighet til å spise havregrøten...

Er selv tilhenger av å spise mest mulig naturlig og vi lager 99% av all maten fra bunnen av her hjemme, men jeg må få i meg næring og da er det kjekt med gainer som et supplement til mine vanlige måltider hvis tiden ikke strekker til. Spisevinduet mitt er 10:00 til 20:00 og jeg kan ikke stå på kjøkkenet og koke havregrøt 3 ganger om dagen 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas skrev (13 minutter siden):

Ikke uenig.

Jeg tenkte mer på den klassiske havregryn, melk og frukt. Kokt havregrøt smaker tapetlim.

Aldri smakt tapetlim 😁Spiser havregrøt lørdag og søndag siden jeg har bedre tid da, blander i en scoop med sjokoladegainer + har litt Strandamør som grautpinne og en kopp kaffe så er det prima start på helga!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...