Gå til innhold

langrenn og staver.


Anbefalte innlegg

Skal på hytta. Har ikke plass til alt utstyret på/i bilen.

Hva tror dere kommer til å skje med meg om jeg kun tar med meg ett par staver? Altså at jeg tar skøytestavene?

Kommer jeg til å bli skadelidende i skisporet dersom jeg går klassisk langrenn med skøytestaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 11
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 uker senere...

Jeg har gått mye med både for korte og lange staver, og det er stor forskjell med 7.5 cm ja. Fremover går det uansett, men foretrekker for lange hvis jeg må velge 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 10-12 cm forskjell på stavene (193 høy), og så et par staver midt mellom. Merker forskjell, men det går fint, mellom skøyte og skøyte/stakestavene, men klassiskstavene er helt håpløse å skøyte med. Men det blir slitsomt å gå mye bakker diagonal med skøytestaver.

Null problem imho å bare ha med skøytestaver en helg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tok den  enkleste løsningen på sikt, og kjøpte nye staver i KARBON til begge stilarter. 

160 til klassisk, og 170 til fristil. 

 

Det løste ikke plassproblemet på skistativet, men det var KARBON!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...