Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kanskje ikke akkurat det samme, men jeg mener å ha registrert dette problemet selv og da mener jeg å huske at det løste seg med å endre bildefilen fra HEIC til JPG/JPEG.

Ellers mener jeg også å huske at dette skjedde for noen på Fjellforum når bildefilene var veldig store, men at det løste seg av seg selv etter noe tid.

Posted (edited)
saktetur skrev (17 minutter siden):

Kanskje ikke akkurat det samme, men jeg mener å ha registrert dette problemet selv og da mener jeg å huske at det løste seg med å endre bildefilen fra HEIC til JPG/JPEG.

Ellers mener jeg også å huske at dette skjedde for noen på Fjellforum når bildefilene var veldig store, men at det løste seg av seg selv etter noe tid.

Ja jeg trodde også det, så jeg har forsøkt å konvertere bildene. Men det fungerer ikke som jpeg eller jpg heller. Merkelig. Funker fint fra Mac'n.

Edited by torbjornhb
Posted

Aksepterte filtyper: gif, jpeg, jpe, jpg, png, webp, mp4, 3gp, mov, ogg, ogv, mpg, mpeg, flv, webm, wmv, avi, m4v Maks totalstørrelse: 48.83 MB

Kan ikke se at HEIC står der. Har du prøvd å endre størrelsen på bildene til noe mindre?

Er det noen andre som har hatt problemer med å laste opp fra iPhone?

Kaffe- og teansvarlig

• 2 weeks later...
Posted

Så bra. Løsningen var å endre bildehåndtering fra ImageMagick til GD. Dette reduserer vel formatstøtten og enkelte andre funksjoner, men jeg tror ikke det betyr noe i praksis her.

• Like 2

Vive le forum!

Posted

Longshot; Kan dette ha noe med originalformatet til bilde? Altså at du tok bildet opp med.

Har lagt merke til det selv, selv om bildet i bildefremviseren i Windows viser bildet riktig vei. En tur innom det hightech bildeprogrammet jeg bruker (Paint), og en lagring, så blir bildet vist riktig på forumet.

Kaffe- og teansvarlig

Posted
baroudeur skrev (5 timer siden):

Kan en av dere prøve å laste opp igjen nå?

Fortsatt sort bilde rett fra bildebiblioteket på telefonen for meg altså, filformat står som JPEG

Posted
LochNess skrev (2 timer siden):

Jeg har delvis problemer med å laste opp fra en iPhone 13, ved at enkelte bilder blir opp ned uansett hva jeg gjør

Dette er et kjent problem med Invision dessverre. De jobber med en løsning, men den er ikke klar enda. Vi får håpe denne også vil løse problemet med sorte bilder som enkelte opplever fra iPhone.

• Like 1
  • Thanks 2

Vive le forum!

Posted

Helt koko at Apple har default HEIC, som er en fuckings videocodec, som standard. Har bytta til "Best mulig kompatibilitet" for format på nye bilder nå, dette gidder jeg virkelig ikke.

• 2 weeks later...