Gå til innhold

Varebil for sykler til ung eliteutøver


Gullars

Anbefalte innlegg

Er ikke eliteutøver, men har en Nissan NV200 som jeg kjøpte for 25000 for tre år siden (den var ca 10 år gammel, manuell og gått ca 160k), går fortsatt som en klokke. Ikke gått skrekkens mye til service, i hovedsak slitasjedeler og selvforskyldte skader. Men man vet jo aldri hva som kan dukke opp når en kjøper brukt bil, så her har jeg nok vært heldig.

Mye plass baki, har frem til nå hatt en enkel seng og festet sykkel med stropper. Skal mekke noe bedre festeløsning til sykkel nå og noe mer praktisk oppbevaring, så spennende å se alle forslagene som er i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg tenkte på når vi hadde Courieren var at ett veggmontert mekkestativ kunne være praktisk baki. Montert så man fanget setepinnen og holdt sykkelen stødig. Det ble aldri noe av, men ett stativ som dette kunne gjort nytten. Legger seg fint inn til veggen når man ikke bruker det også. Feste i veggen må naturligvis fikses på ett vis. 

image.png.cb1c127391d4ee263fc39b0379585efa.png

Bikable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hardrock skrev (22 timer siden):

Mye plass baki, har frem til nå hatt en enkel seng og festet sykkel med stropper. Skal mekke noe bedre festeløsning til sykkel nå og noe mer praktisk oppbevaring, så spennende å se alle forslagene som er i denne tråden!

Mekketime er booket hos besteforeldre neste uke. Kommer til å feste senga som allerede er der til gulvet (vært uforsiktig med dette tidligere og syklene mine har dermed litt flere riper enn nødvendig...). Lage et slags festesystem for sykkel på siden av seng. Det ble nevnt at det er mulighet for sveising, men tror jeg kommer til å foreslå en litt enklere løsning i tre hvor en fester hjulet, eller se på noen av festene som er nevnt tidligere i tråden her. Tar gjerne i mot tips!

 

Noen som har ideer til hvordan oppbevare hjul? Tenker å i hovedsak bruke grussykkelen min i sommer, og ha med et sett landeveishjul. For å unngå unødvendig slitasje vil jeg ikke ha de slengende løst baki, men kanskje det er noen smarte måter å lage festemekanisme til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...