Gå til innhold

Hendel for senkepinne: kabelhode i feil ende


Anbefalte innlegg

Jeg har tre hendler for senkepinne som alle skal ha kabelhodet i hendelen (KS Lev, KS Southpaw, 9point8), og jeg skal kjøpe en senkepinne som skal ha hodet i pinnen. Finnes det et kabelhode man kan montere på vaieren så jeg kan bruke en av de hendlene jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger ofte med ei lita "tønne" som du skrur på wire på de som skal ha "hodet" i pinnen, iallefall på de jeg har hatt.

Vet ikke om de selges løst, har ikke sett det iallefall

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet endel Oneup-pinner, (fire) og ihverfall siste gang, fulgte det med et kabelhode som kan skrus på kabelen.  Eller var det PNW-hendel det fulgte med til?  Hmm.  Uansett, jeg trenger de ikke umiddelbart, så de kan doneres.  Betinger dog at jeg greier å finne ut hvor de ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forøvrig si at kabelhodet i pinne-enden burde vært normalen. Mye enklere å montere shiten riktig da. Å fikle med og kappe kabelenden så kort at den ikke hekter i mekanismen i pinnen burde være "a thing of the past". 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

Sykkeltilpasser hos sFit_Helse

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet

For tiden i utdanningspermisjon.
Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Shimano SL-MT500. Finnes med både klemme og i-spec. Koster 260 kr, har wireklemme, er tight og fin i funksjonen. Totalt ujålete, men bedre enn mange hendler til over det dobbelte i pris. I-spec-varianten burde være en no-brainer for alle som har Shimano-bremser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tron skrev (33 minutter siden):

Slår et slag for Shimano SL-MT500. Finnes med både klemme og i-spec. Koster 260 kr, har wireklemme, er tight og fin i funksjonen. Totalt ujålete, men bedre enn mange hendler til over det dobbelte i pris. I-spec-varianten burde være en no-brainer for alle som har Shimano-bremser.

Jeg oppdaget i vinter at Shimanos hendel trekker sju mm vaier og min Bikeyoke er spesifisert med at den skal ha trekk på ni mm. Det betyr at jeg har en sein pinne. Noe som ikke gjør meg noe som helst siden jeg som oftest finjusterer drop til å være mindre enn "slæmm-i-bånn" og uansett klarer vente det halve ekstra sekundet til den er helt oppe. Men oppdagelsen løste spørsmålet hvorfor er pinne sein. 

Utover det er min SL-MT800 like super som @tron sier. Bare vær oppmerksom på at ikke alle hendler/pinner alltid går 100% sammen. 

LarsB

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra oppklaring, LarsB! Greit å være oppmerksom på.

Jeg har installert SL-MT500 på 12-åringens sykkel og ble overrasket over hvor fin denne hendelen er rift. pris. Byttet da ut hendelen til Rocky Mountain, og det viste seg å være en kjempeoppgradering! Fungerer glitrende med Rocky Mountains senkepinne (produsert av X-fusion) i hvert fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...