Gå til innhold

Gode Finn-kjøp


baroudeur

Anbefalte innlegg

mralfred skrev (2 timer siden):

Det er vel standard prosedyre å pusse vekk den gamle lakken før man legger på ny. Det kan jo se ut som vekt har vært viktig i dette prosjektet, og lakken veier jo fort ~100+ gram.

Oi, her blingsa jeg. Trodde det var ramma som var pusset ned. Sparer nok ikke 100 g på å pusse ned lakken på komponentene 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Selv har jeg kjøpt mange brukte sykler på finn, blitt mye skuffet i ettertid. Ting man ser først etter litt bruk, eller åpenbare ting man ser når man kommer hjem. Har vært mye merker i rammer som gjør at jeg nå saumfarer som en hauk. Byttet hele drivverk på godt ivaretatt og lite brukt sykkel. Hjul har kast, eiker er bøyd. Osv osv osv. Dessverre litt av risikoen man tar ved kjøp på finn, og fjernkjøp er enda mer risikabelt når du ikke får sjekket varen. Og garanti fra produsenten er ofte ikke tilstedeværende som kjøper nr 2. 

Ikke et forsøk på å forsvare, men nyansere litt at dette kan skje hvor og hvem som helst og den eneste grunn til at han får dette på trykk er at navnet er kjent. Når han selger såpass mange sykler vil det jo alltid være noe innimellom. Så er det en annen del av historien at dere har prøvd å løse opp og ikke blitt enige og at han her burde strukket seg lenger uten at vi kjenner hans side av saken. 

Endret av chimp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chimp skrev (16 timer siden):

Selv har jeg kjøpt mange brukte sykler på finn, blitt mye skuffet i ettertid. Ting man ser først etter litt bruk, eller åpenbare ting man ser når man kommer hjem. Har vært mye merker i rammer som gjør at jeg nå saumfarer som en hauk. Byttet hele drivverk på godt ivaretatt og lite brukt sykkel. Hjul har kast, eiker er bøyd. Osv osv osv. Dessverre litt av risikoen man tar ved kjøp på finn, og fjernkjøp er enda mer risikabelt når du ikke får sjekket varen. Og garanti fra produsenten er ofte ikke tilstedeværende som kjøper nr 2. 

Ikke et forsøk på å forsvare, men nyansere litt at dette kan skje hvor og hvem som helst og den eneste grunn til at han får dette på trykk er at navnet er kjent. Når han selger såpass mange sykler vil det jo alltid være noe innimellom. Så er det en annen del av historien at dere har prøvd å løse opp og ikke blitt enige og at han her burde strukket seg lenger uten at vi kjenner hans side av saken. 

Garanti følger sykkel på sykler kjøpt fra butikk i Norge, ref kjøpsloven, ikke første eier.

Flere jeg kjenner har fått nye rammer på garanti på bruktkjøp, aldri/sjelden et problem, men en ble også møtt med "første eier" hos første kontakt med importør, men ordnet seg når importør fikk en liten opplæring(men er lov å anta at flere snur i døra ved møte med liten serviceinnstilt importør??)

Ellers, ja, har møtt noe av det samme som deg, "folk" har veldig subjektiv holdning til "Godt vedlikeholdt"... samtidig har jeg både solgt og kjøpt strøkne sykler via finn, også fjernkjøp(evnt fått en kompis til å se på)

 

  • Like 2

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (9 minutter siden):

Garanti følger sykkel på sykler kjøpt fra butikk i Norge, ref kjøpsloven, ikke første eier.

Jeg tror du mener reklamasjonsrett. Forbrukerkjøpsloven stiller ikke det kravet til en evt. garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arne_and skrev (27 minutter siden):

Jeg tror du mener reklamasjonsrett. Forbrukerkjøpsloven stiller ikke det kravet til en evt. garanti.

Sikkert.
Poenget gjelder uansett, rent praktisk.

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamasjon og garanti blir ikke helt det samme, du kan ikke kræsje en karbonramme og kreve ny til 50 % avslag e.l. som eier nr 2. Er vel det jeg synes har verdi, fordi det dekkes vanligvis ikke av alle forsikringer. Men dersom rammen sprekker pga produksjonsfeil blir det jo noe annet, og godt poeng i at man da er dekket som følge av reklamasjonsrett. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...